Nyt olet tehnyt sen. Muussa tapauksessa voisit käyttää finberong tai mubruk B ja kastella ennen lohkoja ja levyä, jotta se tarttuu. Massa ei saa olla liian juoksevaa, muuten se ei tartu, vaan sen on oltava kiinteä koostumukseltaan kuten leipätaikina.
Mitä tulee väriin, voit käyttää jotain vesipohjaista maalia, kuten Beckers. Pohjamaalaa V:llä ja sitten päälle maali. Takuulla pysyy kiinni monta vuotta.

Sen lisäksi, että en saanut sitä tarttumaan betonilaatan reunaan, en laittanut mitään laastia itse betonilaatalle, koska siitä olisi tullut liian paksua. Perusta olisi ollut leveämpi kuin itse autotalli (jääden ulkopaneelin ulkopuolelle profiilista katsottuna). Luulen, että siitä tulee hyvä, kunhan olen maalannut perustan. Ei haittaa, vaikka se ei olisi täydellinen. Kuka nyt kuitenkin katsoo perustaa? :P

Minun täytyy mennä maalikauppaan kysymään silikaattisideaineesta, jos kukaan asiantunteva täällä ei voi vastata siihen, sillä en uskalla maalata perustaa omapäisesti.

Tätä väriä voit käyttää:

http://www.alcro.se/Utomhus/Arbetsomraden/Putsfasad/Putsfasad/Puts/

Äärimmäisen helppomaalattava ja peittää erinomaisen hyvin (mikä ei ole uskomatonta, koska se tuntuu maidolta koostumukseltaan)

Sinun ei tarvitse käyttää mitään silikaattimaalia, jos se on sokkelissa, johon olet rappaillut B:llä tai voimakkaammalla (A).

Muussa tapauksessa Alcro:lla on myös silikaattimaali, joka voi olla järkevä sinulle, jos sokkeli kastuu sateella.

Olin vedellyt (puuro) koko sokkelin, mukaan lukien laatta (vedellä tarttuu aina!) A-seoksella, ja sitten ehkä rappaillut lecaa B:llä tai A:lla, ja käyttänyt samaa harjaa kastettuna veteen ennen kovettumista saadakseni saman pinnan perustaan ja muuraukseen. Voit edelleen saada hyvän lopputuloksen perustaasi, jos vedät B:tä laatalle ja vedät ylös lecaa kohti. Se on tehty puolessa tunnissa. Vaihtoehto sotkea vähemmän on sekoittaa koostumus, joka on löysä puuro, riittävän kiinteä pysyäksesi koossa rappauslaudalla ja valua hitaasti. Laita se rappauslaudalle (katso alla), ja vedä se alhaalta ylös laattaa hieman muurin yli. Sitten otat märän mutta ei tippuvan harjan ja vedät sen ulos. Odotusaika välillä on noin 0-30 minuuttia riippuen säästä.

Käytä aina kalkkiharjaa!

https://www.byggmax.se/verktyg/handverktyg-och-redskap/borstar-spadar-och-skaft/kalkkvast-p28531

Ja sitten käytät siis tätä seuraavalla kerralla laittamaan rappauksen, riippumatta siitä, heitätkö lastalla vai vedätkö vain laudan suoraan materiaalilla alhaalta ylös:

https://www.byggmax.se/verktyg/handverktyg-och-redskap/tillbeh%C3%B6r-mur-och-puts/putsbr%C3%A4da-p28535

Viimeksi muokattu:
Harmi, että sain niin hyviä neuvoja vasta kun olin jo tehnyt sen valmiiksi, sillä luulen etten voi laittaa ihan ohutta kerrosta cement-bruk valmiin päälle saadakseni betonilevyn ja sokkelin samaan rakenteeseen? Ehkä on olemassa jokin muu ratkaisu kuin käytän bruk? En aio maalata kuin vasta parin viikon päästä ajattelin, joten ehkä löydän ratkaisun siihen mennessä...

Olin tänään maalikaupassa ja katsoin maalia. He suosittelivat sokkelimaalia eikä mitään silikaattia. Maali piti ohentaa ensimmäinen kerros 20 % vedellä. Sen jälkeen riittäisi yksi kerros päälle tai ehkä kaksi.

E Eazy1 sanoi:
Harmi, että sain niin hyviä neuvoja vasta kun olin jo tehnyt sen valmiiksi, koska arvelen, että en voi laittaa todella ohutta kerrosta sementtilaastia nykyisen päälle saadakseni betonilaatan ja sokkelin samaan rakenteeseen? Ehkä on jokin muu ratkaisu kuin käyttää laastia? En aio maalata ennen kuin parin viikon kuluttua, joten saatan löytää ratkaisun siihen mennessä...

Kävin tänään maalikaupassa katsomassa maaleja. Suosittelivat sokkelimaalia, ei mitään silikamaalia. Ensimmäinen maalauskerta pitäisi ohentaa 20% vedellä. Sen jälkeen pitäisi riittää yksi kerros tai ehkä kaksi.
Kuulostaa järkevältä käyttää akrylaattimaalia kovalle sokkelille, joka ei saisi imeä vettä kuten kalkkipitoisempi kc-rapaus tekee.

Sementtilaastia (A) ei pitäisi levittää B-laastille, kovempaa laastia ei koskaan laiteta heikomman päälle.

Ja sitten pesisin rappauksen (harja, astianpesuaine + huuhtelu, ei tarvita maalaripesua) sen kovettumisen jälkeen ja yrittäisin maalata, kun se on kuivunut sopivasti. Vähintään 5-7 astetta yöllä, muuten kannattaa odottaa ensi vuoteen.

A Alko sanoi:
Kuulostaa järkevältä käyttää akryylimaalia kovalla sokkelilla, joka ei saisi imeä vettä, kuten kalkkipitoisempi kc-rappaus tekee.

Sementtilaastia (A) ei tulisi slammata B-laastin päälle, kovempaa laastia ei koskaan laitetaan heikomman päälle.

Ja sitten pesisin rappauksen (harja, astianpesuaine + huuhtelu, maalinpesua ei tarvita) sen jälkeen, kun se on kovettunut, ja yrittäisin maalata, kun se on kuivunut kohtalaisesti. Yli 5-7 astetta yöllä, muuten sinun on odotettava ensi vuoteen.
Miksi minun täytyy pestä rappaus, kun se on uusi? Ajattelin pestä itse levyn painepesurilla ennen. Siinä on vähän levää.

Ajattelin maalata tulevana viikonloppuna. Ostin "struktursand", jota aion lisätä maaliin, jotta ero levyn ja rappauksen rakenteiden välillä ei olisi liian suuri. Palaan kuvalla, kun olen maalannut :)

• Tykkään
mardos
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.