Hei!

Olen rakentanut autotallin. Kaikki seinät ovat lecatiilien päällä, jotka puolestaan ovat valetun laatan päällä. Mietin, mitä tyyppiä laastia voin käyttää lecatiilien ulkopuolelle? Kun valoin lecatiilet kiinni laattaan, käytin laastia B. Jäi vähän yli. Voinko käyttää samaa laastia ulkopuolelle? Ajattelin maalata sen jälkeen samalla värillä kuin talo.

Kuva autotallistani:
Punainen puurakenteinen autotalli, jossa on valkoinen nosto-ovi. Autotalli seisoo laatoitetulla alueella ja viereen on pysäköity tumma auto.

Se toimii laastilla, kun pinta-ala on niin pieni ja rakenteella ei ole merkitystä.

Claes Sörmland
Valmistajien mukaan Leca-harkkojen pinta tulee slamma A-massalla ja harjalla. Tämä tiivistää harkot niin, että vesi ja myro eivät pääse sisään. Jos et pidä pintaa tarpeeksi houkuttelevana, voit tämän jälkeen levittää kerroksen B-massaa.

Kiitos vastauksista!!

Arvaan hieman, miten minun pitäisi edetä:

1. Levitys. Sekoita webersin sementtilaasti A vellimäiseen koostumukseen.
2. Kastele lecaharkot ja levitä sitten laasti. Ajattelen käyttää harjaa, joka on hieman pehmeämpi kuin kuurausharja.
3. Odota päivä.
4. Sekoita sementtilaasti Webersin suositusten mukaisesti ja levitä muurauslastalla.
5. Peitä muovilla.

Sanotaan, että sen tulee pysyä kosteana 3 päivää. Pitääkö sitä kastella kolmen päivän aikana, vai riittääkö pelkkä peittäminen muovilla?

En voi levittää sitä kovin paksusti, sillä talon paneeli (joka ulottuu lecaharkkojen alapuolelle) on vain 0,5 cm päässä kivestä. Tarvitsenko silti mieluiten verkon kiinnitettäväksi lecaharkkoihin?

Oli sama pohdinta autotallissani yhden kierroksen lecaa kanssa. Käytin ensin Webers Rödgrund, luulisin, ja sitten rappausta. Ei mitään verkkoa. En muista mitä rappausta käytin, mutta on pysynyt tosi hyvin jo 3 vuotta. Ei yhtäkään halkeamaa. Oli myös sama "ongelma" paneelin kanssa lähellä lecaa. Viistoin yksinkertaisesti rappausreunan ylös juuri paneelin alle.

Hei!
En ole vielä tehnyt tätä, mutta nyt on aika.

Voisiko tämä toimia Webers:n sijaan?:
[URL]https://www.bauhaus.se/cementbruk-a.html#full-description[/URL]
En löytänyt ketään, joka myisi Webers:n cemtbruk A asuinpaikkakunnallani.

Ensin minun tulee slamma (puuronkaltaista koostumusta) mutta millainen koostumus pitäisi olla, kun "muraat"? Pitäisikö sen olla samanlainen koostumus kuin Murbruk B:llä?

Olisin erittäin, erittäin kiitollinen vastauksesta :)

En löydä hyviä vastauksia Googlella tai Youtubella myöskään. Tämä näyttää olevan salainen asia...

S

• Tykkään
TCG
  • Laddar…
Ensi sijassa en etsi tanskaa... Mutta ei se oikein täsmää kuitenkaan. Minun pitäisi ensin slama, jotta se olisi vedenpitävä aikaisempien neuvojen mukaan. En tiedä onko se tarpeellista? No, täällä ei näytä olevan paljon tietoa, joten teen oman pääni mukaan. Kiitos avusta niille, jotka vastasivat!

Laasti sekoitetaan pakkauksen ohjeen mukaan. Laimennus tehdään lisäämällä enemmän vettä...

Tarkkaa koostumusta on mahdotonta kuvailla. Vellistä olet varmaan kuullut... Eikö se riitä? :-) :-)
Jokaisella tuotteella on oma optimaalinen koostumuksensa ja sitä on vaikea kuvailla sanoin. Se on myös makuasia. Se rappauskoostumus, josta pidän, ei välttämättä ole täysin sinun suosikkisi. Helpoin tapa on sekoittaa muutaman kerran ja testata jollakin ylimääräisellä lohkolla tai pienellä osalla seinää. Tein varmaan 5 eri yritystä ennen kuin olin tyytyväinen sekoitukseen, kun aloitin rappauksen kotona kellarissa. Mutta nyt tiedän, että pidän siitä alemmasta kuivemmasta vaihteluvälistä, kun sekoitan rappauslaastiani. Mutta ehkä vispaan laastiani pidempään kuin sinä olisit tehnyt... Alatko nyt aavistaa, ettei ole mitään pomminvarmaa tapaa kuvata tätä? Kokeile hieman, niin se sujuu loistavasti.

Terveisin

S
Levitä ensimmäinen kerros ja tee sitten kuten tanskalainen kerros kaksi. Näet käsityön elokuvassa, joka vastaa jalustasi kokoa.

Olen "slammat" yhdessä perustuksen sivuista, joka näkyy vähiten, harjoitellakseni. On melko vaikeaa heittää se päälle ja saada se pysymään kiinni. Keksin keinon ottaa harja ja kastaa se laastiin ja töpötellä päälle, ja sitten heittää laastia. Silloin se tarttui hieman paremmin. Seuraavalla kerralla aion käyttää "kiinteämpää" koostumusta huomenna.

Kuten sanottu, kiinnityslaastin koostumus on kokeilua ja erehdystä. Seuraavan kerroksen koostumuksesta minulla on hyvä käsitys. Mietin edelleen, onko slammaus välttämätöntä, jotta lecaharkot ovat vesitiiviitä, vai slammetaanko vain siksi, että seuraava laastikerros pysyisi paremmin kiinni? Jatkan joka tapauksessa slammausta.

Ehkä minulla ei ole oikeita työkaluja tähän. Minulla on vain neliskulmainen muurauskauha, jota käytän. Ei oikein huvita ostaa paljon erilaisia asioita vain pientä reunaa varten, jonka aion muurata. Olen kai kitsas...

näin siitä tuli:
1pbg.jpg

En saanut muurisementtiä tarttumaan kovin hyvin itse betonilaattaan, joten jätin sen pois ja laitoin muurisementin vain lecaharkkojen päälle.

Aion maalata sen koko ja olen ymmärtänyt, että ennen maalaamista tulee käyttää silikaattisidintä. Löysin Beckers silikaattisidin, mutta se näyttää olevan saatavilla vain 5 litran kannuissa. Tuntuu turhalta, kun sitä kuluu vain noin litra (arvio jälleen).

Onko olemassa muuta silikaattisidintä kuin Beckers, joka voisi toimia yhtä hyvin ja on saatavilla 1 litran pulloissa?

(Joo, aion korjata kivetystä perustuksen ympärillä sekä täyttää merikivillä kivetylle alueelle ja perustuksen väliin, kun olen maalannut) :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.