3 673 lukukertaa ·
2 vastausta
4k lukukertaa
2 vastausta
Laajennuksen kulmarakenteet
Ei saanut paljon vastauksia rakentamisosassa projektini ketjussa, joten kokeilen täällä missä asiantuntemus kenties löytyy
Tältä laajennus tulee näyttämään:
Olen koostanut jotain, joka pitäisi muistuttaa rakennetta:

Näin ajattelin alhaalta ylös:
Kynnys: 195x45
Seinärangat: 195x45
Sisäseinärangat: 120x45
Parven lattiarangat 195x45 cc40
90x90 pylväs kulmaikkunaan
Kertopalkki 360x45 isoon ikkunapaneeliin
Kertopalkki 260x45 matalaan ikkunaan
Kuormituksen kohdalla ajattelin käyttää tuplaa 195x45 molemmilla puolilla.
Upotettu kantava säde 195x45
Kurkihirsi 195x45
Kertopalkki 400x45 kattopalkkeina
Ulkopuolella: tuulensuojapaperi, 45x45 naulalista ja paneeli.
Sisäpuolella: 45x45, 45 eristys, höyrynsulku, osb ja kipsi
Mietinnät (lisää saattaa ilmaantua matkan varrella):
1. upotettu kantava säde (kutsutaanko sitä niin?) Olen nähnyt, että niitä asetetaan sekä eristyksen sisällä että ulkopuolella, mikä on ohjeena? Ajattelen, että ne asetetaan sisimmäs mahdollisimman aikaisin rakenteessa. Ajattelenko väärin?
2. Kertopalkki oli uusi minulle ennen kuin aloin tutustua hieman liimapuuhun jne. Onko niillä joitain etuja tai haittoja liimapuuhun nähden? Näen itse vain etuja, ainakin omassa rakennuksessani, ne ovat tosin korkeampia mutta melko ohuita (45), jolloin enemmän eristystä mahtuu seinään.
3. Mietin myös, kuinka yleensä ratkaistaan uuden katon osa, joka liittyy aiempaan kattorakenteeseen. Olen kuullut, että rakennuksia ei pitäisi kiinnittää toisiinsa, koska ne liikkuvat eri tavoin. Mutta mitä muita vaihtoehtoja on tällaisessa rakenteessa?
Kuten sanottu, lisää kysymysmerkkejä saattaa ilmaantua! Joten olkaa kärsivällisiä kanssani
Tältä laajennus tulee näyttämään:
Olen koostanut jotain, joka pitäisi muistuttaa rakennetta:

Näin ajattelin alhaalta ylös:
Kynnys: 195x45
Seinärangat: 195x45
Sisäseinärangat: 120x45
Parven lattiarangat 195x45 cc40
90x90 pylväs kulmaikkunaan
Kertopalkki 360x45 isoon ikkunapaneeliin
Kertopalkki 260x45 matalaan ikkunaan
Kuormituksen kohdalla ajattelin käyttää tuplaa 195x45 molemmilla puolilla.
Upotettu kantava säde 195x45
Kurkihirsi 195x45
Kertopalkki 400x45 kattopalkkeina
Ulkopuolella: tuulensuojapaperi, 45x45 naulalista ja paneeli.
Sisäpuolella: 45x45, 45 eristys, höyrynsulku, osb ja kipsi
Mietinnät (lisää saattaa ilmaantua matkan varrella):
1. upotettu kantava säde (kutsutaanko sitä niin?) Olen nähnyt, että niitä asetetaan sekä eristyksen sisällä että ulkopuolella, mikä on ohjeena? Ajattelen, että ne asetetaan sisimmäs mahdollisimman aikaisin rakenteessa. Ajattelenko väärin?
2. Kertopalkki oli uusi minulle ennen kuin aloin tutustua hieman liimapuuhun jne. Onko niillä joitain etuja tai haittoja liimapuuhun nähden? Näen itse vain etuja, ainakin omassa rakennuksessani, ne ovat tosin korkeampia mutta melko ohuita (45), jolloin enemmän eristystä mahtuu seinään.
3. Mietin myös, kuinka yleensä ratkaistaan uuden katon osa, joka liittyy aiempaan kattorakenteeseen. Olen kuullut, että rakennuksia ei pitäisi kiinnittää toisiinsa, koska ne liikkuvat eri tavoin. Mutta mitä muita vaihtoehtoja on tällaisessa rakenteessa?
Kuten sanottu, lisää kysymysmerkkejä saattaa ilmaantua! Joten olkaa kärsivällisiä kanssani
Klikkaa tästä vastataksesi