5 007 lukukertaa ·
5 vastausta
5k lukukertaa
5 vastausta
Laajenna keittiön yläkaapit
Meidän asunnossamme ei rakennusvaiheessa ole valittu laittaa keittiökaappeja koko matkalta kattoon saakka. Toisella puolella puuttuu 50 cm ja toisella puolella 40-60 cm. Koska meiltä puuttuu säilytystilaa, ajattelimme nyt lisätä kaapit. Mitä kannattaisi ottaa huomioon?
Valitettavasti olen peukalo keskellä kämmentä, joten otan iloisesti vastaan kaikki vinkit. Onko riski, että yläpuolelle on piilotettu jotakin, vai onko kysymys vain säästämisestä?
Pitäisikö ottaa rakennusfirma tekemään tämä työ vai voiko kokematon henkilö tehdä tämän itse?
Kiitollinen kaikista vastauksista!
Valitettavasti olen peukalo keskellä kämmentä, joten otan iloisesti vastaan kaikki vinkit. Onko riski, että yläpuolelle on piilotettu jotakin, vai onko kysymys vain säästämisestä?
Pitäisikö ottaa rakennusfirma tekemään tämä työ vai voiko kokematon henkilö tehdä tämän itse?
Haluatko kaappeja, joita varten tarvitaan tikkaat ylös ylettyäkseen ja mistä löydät sopivia kaappeja?Per Wennerberg sanoi:
Asunnossamme on rakennusvaiheessa päätetty olla asentamatta keittiökaappeja kattoon asti. Toisella puolella puuttuu 50 cm ja toisella puolella 40-60 cm. Koska meiltä puuttuu säilytystilaa, ajattelimme nyt rakentaa lisää kaappeja. Mitä pitäisi ottaa huomioon? Minulla ei valitettavasti ole kokemusta rakentamisesta, joten otan mielelläni vastaan kaikki vinkit. Onko riski, että yläpuolelle on piilotettu jotain, vai onko kyseessä vain säästösyistä tehty ratkaisu? Pitäisikö palkata rakennusfirma tällaisen työn tekemiseen vai voiko täysin kokematon selvitä tästä?
Ilman, että näkee enempää kuin mitä kuvissa näkyy, vaikuttaa melko isolta projektilta. Voi olla nopeampaa purkaa olemassa olevat kaapit ja aloittaa tyhjästä seinästä. Jälkimmäisen voit tehdä itse, jos sinulla on joku kokenut antamassa ohjeita työn edetessä.
Olen tehnyt juuri sen, mitä haluat tehdä aikaisemmassa asunnossani. Kuten aiemmin on kirjoitettu, piilotetussa tilassa on luultavasti ilmanvaihto. Omassa asunnossani kyse oli vain noin metristä, joten ratkaisin sen sahaamalla ja räätälöimällä rungon ja rakentamalla ylimääräisen luukun. Muistan, että se oli tarkastus- tai puhdistusluukku, jota en halunnut rakentaa umpeen. Vaihdoin kaikki keittiörungot ja ostin korkeammat rungot. Tämän avulla sain yhden ylimääräisen hyllyn kaikkiin kaappeihin. Kaapit asennettiin aivan kattoon asti vaakasuoralla sokkelilla yläosassa, jotta ei olisi riskiä, että jokin ovi osuisi kattoon.
On myös tehty vastaava.
Ventilaatio ja avlopp yläkerran naapurilta olivat kipsin takana mutta sijaitsivat melko nätisti pitkin kattoa.
Suosituksena on sahata reikä ja katsoa mitä siellä takana on. Ennen remonttiamme sahasimme reijän tarkistaaksemme olosuhteet ja asensimme sitten siihen valkoisen tarkastusluukun siihen asti kunnes aloitimme rakentamisen.
Ventilaatio ja avlopp yläkerran naapurilta olivat kipsin takana mutta sijaitsivat melko nätisti pitkin kattoa.
Suosituksena on sahata reikä ja katsoa mitä siellä takana on. Ennen remonttiamme sahasimme reijän tarkistaaksemme olosuhteet ja asensimme sitten siihen valkoisen tarkastusluukun siihen asti kunnes aloitimme rakentamisen.
Klikkaa tästä vastataksesi