Aion rakentaa portaat graniittiaskelmista.
Rakentaakseni sivut näille ajattelin valaa L-tuet molemmille puolille ja rakentaa 0-32:lla niiden väliin, johon asetan graniittiaskelmat lyhyen videon mukaan.

Olen nyt valanut ensimmäisen puolen ja sain alalta suosituksen, että riittää, kun pohjassa on teräsverkko, joka nousee tukeen, liitteen kuvan mukaisesti.
L-tuen mitat, joka on 1,6 metriä pitkä, ovat:
Korkeus 1000mm - 490 mm
Syvyys 600mm
Paksuus 190mm

Olen nyt lukenut hiukan ketjuja raudoituksesta ja mietin, riittääkö pelkkä teräsverkko? Se, joka suositteli tätä, sanoi, että prefab L-tuissa on vain yksi verkko kulmassa "L":ssä...

Valun muotti, jossa on armerointiverkko pohjalla, kivipintaisella alustalla. Lätkä sisältää puukehyksen ja vaaleanpunaisen eristelevyn alustan.

Joku?

Jos kantava kerros ottaa vastaan pystysuuntaiset kuormat, mielestäni verkon tarjoama perusraudoitus riittää.

Ok, ajatteletko tukien alla olevaa kantavaa kerrosta?

Ajattelin, tuleeko tukien taakse vaakasuoraa painetta, kun sinne asennetaan pakattu kantava kerros ja graniittiaskelmat. Nämä kuormat ovat kylläkin enemmän tai vähemmän vakioita, paitsi kun askeleilla kävellään tai portailla on lunta.
En halua, että tuen pystysuora osa antaisi periksi näille kuormille...

J justusandersson sanoi:
Jos kantava kerros ottaa vastaan pystysuorat kuormat, mielestäni verkon tarjoama perusvahvistus pitäisi riittää.

Ilman että olen käynyt tontillasi, kysymys on tietysti hieman teoreettinen. Suurimmat kuormat ovat pystysuuntaisia ja graniittilohkareet auttavat lisäksi pitämään L-tuet erillään. En olisi huolissani tästä.

Ok, sitten valitsen sen raudoituksen. Kiitos vastauksesta!

J justusandersson sanoi:
Ilman että olen ollut tontillasi, kysymys on luonnollisesti hieman teoreettinen. Suurimmat kuormat ovat vertikaalisia ja graniittilohkareet tulevat lisäksi auttamaan L-tukien erillään pitämisessä. En olisi huolissani tästä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.