Hei!
Olen etsinyt koko foorumilta, mutta en ole onnistunut löytämään konkreettista vastausta.
Puhumme laajennuksesta. Tyypin pulpettitak, joka on rakennettu yhteen olemassa olevan talon julkisivun kanssa.
Onko oikein tai väärin yhdistää katon ilmarako olemassa olevan julkisivun ilmarakoon? Vai pitäisikö yläreuna olla tiivis ja vain alaosa, katon alaosa, avoin?
katso kuva
 
  • Pulpettak-rakennusleikkaus, joka näyttää katon kaltevuuden, raakapontin, ilmatilan, ja masoniitin yhdistymisen olemassa olevaan seinään.
Rakennusfysiikan kannalta pitäisi toimia yhdistää katon ja seinän poistoilma, mutta kiinnitän huomiota siihen, että suunnittelet kiinnittää laajennuksen olemassa olevaan paneeliin. Mitä tapahtuu kuvasi alla, eikö paneeli pitäisi kuitenkin poistaa sieltä? Vai jääkö ulkoseinä paikoilleen? Voisitko antaa hieman enemmän tietoa kokonaiskuvasta?
 
Et voi käyttää mögelstoppar?
 
Ne eivät ole todennäköisesti sopivia näin matalalla kaltevuudella. Lisäksi ne on tarkoitettu asennettaviksi tiilien tai vastaavien pintakerrosten alle. Tässä on todennäköisesti huopakatto.
 
D Daniel 109 sanoi:
Ne eivät luultavasti sovi niin matalalle kaltevuudelle. Lisäksi ne on tarkoitettu asennettaviksi tiilien tai vastaavien pintojen alle. Tässä on luultavasti huopakatto.
Jos ne ovat huopakatto, niin talon julkisivuun tulisi tehdä nostettu reunus. Silloin ne toimivat hienosti 22 puun ja 22 vanerin kanssa, jossa on metallilevy päällä.

Julkisivun tuuletuksen tulisi tuulettaa julkisivua ja saattaa olla, että se ei ihan riitä katollekin.

Mutta tietoa voi ehkä puuttua TS:lta siinä tapauksessa.
 
Hei
Luonnos oli piirretty hieman huolimattomasti. Paneeli ilmaraon alapuolella on poistettu :)

Uusi rakennus on jaettu ilmaraon ulkopuolelle olevaan olemassa olevaan rakennukseen.
 
Okei, kuullostaa hyvältä. Ymmärrän kuitenkin viimeistä lausettasi vähän huonosti.

Mielestäni paras ratkaisu olisi lopettaa paneeli hieman katon yläpuolelle niin, että julkisivuverhous irrotetaan laajennuksestasi. Alla oleva kuva antaa idean siitä, kuinka katon tuuletus tehdään silloin. Olen itse tehnyt suunnilleen näin yhdessä lisärakennuksessa.

Piirros esittää katon ilmastoinnin ratkaisua, jossa käytetään jatkuvaa kiinnityspeltiä ja hyönteisverkkoa.
 
  • Tykkään
anders_olofsson
  • Laddar…
Olen saanut hyviä vastauksia:) nyt tiedän, miten tehdä. Kiitos
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.