Yksi tapa löytää inspiraatiota on Youtube, jossa on paljon puutöihin liittyen.
Olen nähnyt joidenkin käyttävän kaksipuolista teippiä tilapäisesti kiinnittämään kaksi puunpalaa yhteen.
Kysymykseni on, onko se aivan "tavallista" kaksipuolista teippiä, koska se näyttää pysyvän hyvin, mutta on silti helppo poistaa.

Toinen kysymykseni koskee liimaa, ja olen nähnyt joidenkin käyttävän esimerkiksi superliimaa, kun he yhdistävät puunpaloja.
Onko se todella superliimaa, mitä he käyttävät, kun he ruiskuttavat tyyliin vettä toiselle kappaleelle ja liimaa toiselle.
Ajattelin, onko kyseessä jonkinlainen erikoinen kaksikomponenttinen liima vai onko se, mikä on "vesi", jonkinlainen katalyytti liimalle?

Ruskea maalarinteippi molemmille paloille, sitten superlim toiselle teipille ja aktivaattori (kiihdyttää liimaa) toiselle. Paina yhteen.
Jos ei halua suihkuttaa kemikaaleja tai ei ole kotona, voi käyttää pelkkää superlimiä ja odottaa hetken.
Tunnetaan myös nimellä "the superglue trick".

Olen nähnyt tuon vinkin teipistä, superliimasta ja aktivaattorista useita kertoja, mutta en koskaan ole ymmärtänyt millä tavalla nuo kolme asiaa ovat parempia kuin käyttää kaksipuolista teippiä. Yksi kapine, ei ruiskuttamista ja itse hallitsee ajan.

Onko se jokin internethack, vai onko olemassa joitakin todellisia etuja joita en ole tajunnut?

Hep Hep sanoi:
Olen nähnyt tuon vinkin teipistä, superliimasta ja aktivaattorista useita kertoja, mutta en ole koskaan ymmärtänyt, miksi nuo kolme asiaa olisivat parempia kuin kaksipuolinen teippi. Yksi esine, ei sumutusta ja itse voi hallita aikaa.

Onko se joku internetin nikseistä vai onko olemassa todellisia etuja, joita en ole tajunnut?
Etu on, että maalarinteippi ei yleensä pysy yhtä tiukasti paineen alla kuin kaksipuolinen teippi. Sitten se riippuu siitä, mitä aiotaan tehdä, mikä ratkaisee, mikä on paras vaihtoehto.

• Tykkään
Hep
  • Laddar…
Olen nähnyt, että ne käyttävät pelkkää kaksipuolista teippiä, mutta kuten sanottu, se näyttää olevan todella helppoa poistaa eikä jätä mitään jälkiä, joten sitä ihmettelee vähän, mitä teippiä se on.

• Tykkään
Dilato
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N sanoi:
Etu on, että maalarinteippi ei yleensä tartu yhtä tiukasti, kun se on ollut painon alla, kuten kaksipuolinen teippi tekee. Sitten riippuu siitä, mitä aiot tehdä, mikä on paras valinta.
Joten on siis ero. Se on varmasti kadonnut matkalla, kun jokin puhelias amerikkalainen kertoo vinkkinsä top-5-listassaan älykkäistä kikoista, jotka hän on keksinyt (melkein) täysin itse.

Mitä tulee kaksipuoliseen teippiin, Biltemalla on yksi, joka pysyy hyvin ja on helppo poistaa. Valitettavasti heillä on toinen, jolla on päinvastaiset ominaisuudet, ja olen ostanut väärän ainakin kaksi kertaa.

On olemassa kaksipuolista teippiä, joka on todella helppo irrottaa, mutta älä kysy minulta, mitä ne ovat, koska olen ainoastaan nähnyt sitä amerikkalaisissa YouTube-videoissa. Kaksipuoliset teipit, joita olen kokeillut, "tarttuvat" heti, kun taas superliima ilman aktivaattoria voidaan säätää hieman. Minulla on aina superliimaa ja maalarinteippiä kotona, joten minun ei tarvitse tunkea vielä yhtä teippirullaa teippilaatikkoon. Helpoin tapa on vain nähdä se yhtenä työkaluna asioiden kiinnittämiseen ja valita sitten se, mikä toimii parhaiten/mikä on kotona/minkä muistaa/mikä on siistein.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.