12 209 lukukertaa ·
45 vastausta
12k lukukertaa
45 vastausta
Kysymys formaldehydistä
Formaldehydin oireet ovat silmien ja nenän ärsytys. En ole kuullut, että siitä tulisi hengitysvaikeuksia. Siinä tapauksessa se on korkeilla pitoisuuksilla. Sisätiloissa pitoisuus on yleensä alle 300 PPM.Mattias_Jo1 sanoi:
Administrator
· Skåne
· 8 672 viestiä
hei! Toivottavasti vaimo voi paremmin! Miten mittasitte formaldehydiä?W winzhangout sanoi:Olen peruskorjannut kotini (lisäeristetty ja rapattu sekä uudet ikkunat ja uudet smyygit ja kun kaikki oli valmista ja vaimo ja vauva muuttivat kotiin, molemmilla ilmeni astmaa. Pienokainen tuntuu olevan parempi, mutta vaimo saa astmakohtauksen noin minuutin kuluttua kotona. Olemme tehneet paljon ilmananalyyseja, home-, hiukkas- ja formaldehydimittauksia sekä hankkineet useita ammattimaisia ilmanpuhdistimia ilman tulosta. Luulen, että syynä ovat ikkunasmyygit, jotka on tehty MDF-levystä ja maalattu, mutta onko mitään keinoa testata päästöjen eristämistä? Esimerkiksi muovittaa kaikki ikkunat kokonaan rakennusmuovilla tai onko olemassa mitään läpäisemätöntä maalia, jota voisi käyttää? Olen täysin neuvoton, olen varmasti käyttänyt 100k virheen löytämiseen.
Meillä oli yritys, mutta en muista minkä firman, joka mittasi kemikaaleja. Kuten sanottu, myimme ja muutimme taloon, joka oli 10 vuotta vanha, ja päätimme olla muuttamatta uuteen juuri tästä syystä. Jälkikäteen ajatellen sanoisin, että "minä" uskon, että frun puolelta oli jonkin verran huolta ja hypokondriaa mukana kuvassa. Mutta se voi silti aiheuttaa samoja ongelmia, ja oli helpompi muuttaa kuin vaihtaa frua 
W winzhangout sanoi:Meillä oli firma, mutta en muista mikä, joka mittasi kemikaaleja. Kuten sanottu, olemme myyneet ja muuttaneet taloon, joka oli 10-vuotias, emmekä valinneet uudisrakennusta juuri tämän takia. Sanoisin jälkikäteen, että "uskon", että osa oli huolta ja hypokondriaa vaimon puolelta. Mutta se voi silti aiheuttaa saman ongelman, ja oli helpompaa muuttaa kuin vaihtaa vaimoa![]()
Herätän vanhan ketjun.
Olin toivonut, että olisitte löytäneet ratkaisun ettekä myyneet.
Minulla on 70-luvun talo, kloriitti-impregnoidut laudat, jotka on nyt vaihdettu tuuletettuun lattiaan tuulettimella.
Kumppanini on saanut ihottumia, kun muutimme taloon muutama vuosi sitten, ja ne ovat pahentuneet.
Suhteellisen vastasyntynyt tyttäreni on alkanut saada ihottumia ja alkaa uskoa, että se voi olla mahdollisesti formaldehydiä seinissä tai että talossa on jotain, joka on peräisin lattiasta.
Olen kokeillut melkein kaikkea, mutta tytär paranee, kun hän ei ole kotona.
Täytyy laittaa uusi sisäkatto, koska se on alkanut huonontua, ja olen harkinnut sisäpaneelien purkamista ja uusien laattojen asentamista yläkertaan, esteettisistäkin syistä, päästäkseni eroon mahdollisista allergeeneista, jotka ovat jääneet seiniin.
Kukaan, jolla on kokemusta tästä? Se ei ole yläkerrassa. Tyttäreni on lähes 8 kuukautta.
Oletko vaihtanut seinien kipsilevyt? Tiedän, että vanhempieni 70-luvun talossa on kohonneita kosteuslukemia kipsiseinissä tämän vuoksi. Noin 0,5 metriä lattiasta ylöspäin voi mitata tämän. Tuuleta lattia ja vaihda kipsilevyt. Kipsi ei kestä kosteutta hyvin ja voi johtaa erinäisiin päästöihin homeen/bakteerien vuoksi.P Paratroopa sanoi:Herättää vanhan ketjun.
Olin toivonut, että olisitte löytäneet ratkaisun ettekä myyneet.
Minulla on talo 70-luvulta, kloorilla kyllästetyt palkit, jotka on nyt vaihdettu tuuletettuun lattiaan, jossa on tuuletin.
Kumppanini on saanut ihottumaa, kun muutimme taloon muutama vuosi sitten, mikä on pahentunut.
Suhteellisen vastasyntynyt tyttäreni on alkanut saada ihottumaa ja olen alkanut uskoa, että kyseessä voisi olla mah. Formalaldehydi seinissä tai että talossa on jotain, joka on tullut seinistä lattiasta.
Olen kokeillut lähes kaikkea, mutta tyttäreni voi paremmin, kun hän ei ole kotona.
Minun täytyy laittaa uusi sisäkatto, sillä se on alkanut huonontua, ja olen harkinnut sisäpaneelien purkamista ja uusien levyjen asentamista yläkertaan esteettisten syiden lisäksi, jotta pääsisin eroon mahdollisista allergeeneistä, jotka ovat jääneet seinille.
Onko kenelläkään kokemusta tästä? Se ei ole ylös vievissä portaissa. Tyttäreni on vajaat 8 kuukautta.
Kiitos vastauksesta, ei, en ole vaihtanut mitään kipsilevyjä.T The85 sanoi:Oletko vaihtanut seinien kipsilevyt? Tiedän, että vanhempieni 70-luvun talossa on kohonneita kosteusarvoja kipsiseinissä tämän vuoksi. Noin 0,5m lattiasta ylöspäin voi mitata tämän. Tuulettaa lattia ja vaihtaa kipsilevyt. Kipsi ei kestä kosteutta hyvin ja voi johtaa erilaisiin päästöihin homeen/bakteerien vuoksi.
Olen nyt testin jälkeen löytänyt mikrobikasvua sekä paljon muita kemikaaleja kriittisen tason yläpuolella, mutta emme tiedä, missä se on. Pitää purkaa lattiat ja seinät. Sisäkatto on uusi. Olen harkinnut koko talon purkamista ja valmiin rakentamista. Täytyy salaojittaa ja vaihtaa katto, todennäköisesti tulee erittäin kalliiksi joka tapauksessa, ehkä on järkevämpää rakentaa uusi.
Onko vaimosi ja pieni rakkaasi käyneet allergia-asiantuntijalla? Sinnehän heidän pitää mennä, ei tavalliseen terveyskeskukseen. He voivat auttaa tutkimuksissa, mutta erityisesti he löytävät, mikä laukaisee allergian ja mitä itse astma johtuu. Astman voivat laukaista kaikki kylmästä ilmasta, kuivasta sisäilmasta, allergioista ilmassa oleville hiukkasille jne. Jos eivät ole käyneet allergia-asiantuntijalla, niin on pakko tehdä se. Tämä on sinulle liian suuri taakka. Vaimollesi ja pojallesi voi auttaa lääkärit. Et sinä, ennen kuin heidät on tutkittu kunnolla. Jos on kyse todellisesta astmasta, he tarvitsevat lääkkeitä välittömästi, sillä ei koskaan tiedä tarkalleen, mikä voi saada keuhkoputket supistumaan ja tukehduttamaan. Todellinen astma on hengenvaarallista, jos kotona ei ole oikeita lääkkeitä. Itselläni on adrenaliinisuihkeita kotona käytettäväksi ambulanssia odotellessa.W winzhangout sanoi:Olen tehnyt perusteellisen remontin talossani (lisäeristys ja rappaus sekä uudet ikkunat ja smygar, ja kun kaikki oli valmista ja vaimoni ja vauvani muuttivat kotiin, molemmilla ilmeni astmaa. Pikkumies voi paremmin, mutta vaimo saa astmakohtauksen noin 1 minuutti kotiin tulon jälkeen. Olemme tehneet valtavasti ilmananalyysejä, home-, hiukkas- sekä formaldehydimittauksia ja meillä on useita ammattitason ilmanpuhdistimia, mutta tuloksetta. Luulen, että syynä ovat ikkunasmygarit, jotka on rakennettu MDF-levystä ja maalattu, mutta onko olemassa jokin tapa sulkea päästöt sisään? Voisko kaikki ikkunat peittää rakennusmuovilla tai onko olemassa jotain läpäisemätöntä maalia, jonka voisi levittää? Olen täysin epätoivoinen, olen varmaan käyttänyt 100k virheen löytämiseksi.
Joten ei pidä olettaa, että hengitysvaikeudet johtuvat juuri astmasta, vaan yleensä allergia aiheuttaa sen.
Ennen kuin kulutat enemmän rahaa ja aikaa ja tulet hulluksi.
Vaikuttaa siltä, että 4774 lainaa sitä, joka on myynyt ja muuttanut, mutta ohjeet näyttävät olevan suunnattu sille, joka tuli ketjuun äskettäin ja siinä ohjeet sopivat paremmin kuin lainaus.
Milloin talo on rakennettu, minkä tyyppinen talo se on. Lähetä kuva talosta jos voit. Katsotaan, jos voisin auttaa löytämään mistä etsiä.P Paratroopa sanoi:Kiitos vastauksesta, en ole vaihtanut mitään kipsilevyjä.
Nyt testin jälkeen olemme löytäneet mikrobiologista kasvua ja paljon muita kemikaaleja kriittisen tason yli, mutta emme tiedä mistä ne tulevat. Lattia ja seinät täytyy purkaa. Sisäkatto on uusi. Olemme harkinneet koko talon purkamista ja avaimet käteen -ratkaisun rakentamista. Täytyy salaojittaa ja vaihtaa katto, se tulee luultavasti hyvin kalliiksi, joten ehkä on järkevämpää rakentaa uusi.
Silloin se ei varmaankaan ollut hypokondria. Nykyään on paljon outoja kemikaaleja. Mutta onneksi tietoisuus tästä kasvaa. Kannattaa etsiä A+ merkintää ja M1 merkintää, kun ostaa lattioita, maaleja jne.P Peter_Ker sanoi: