12 206 lukukertaa ·
45 vastausta
12k lukukertaa
45 vastausta
Kysymys formaldehydistä
Jäsen
· Stockholm
· 605 viestiä
Hyvin monet kärsivät eri tyyppisistä psykosomaattisista sairauksista, aina sydänongelmista sähköallergiaan. Tiedän, että se kuulostaa hassulta ja jotkut pitävät sitä halventavana, kun siitä puhutaan, mutta kuvitellut oireet ovat täysin todellisia sille, joka kärsii niistä. Minulla on itselläni ollut niin sanottua terveysahdistusta ja se ei ole yhtään kivaa, ennen kaikkea luulen, että pitää itse käydä läpi se, jotta voi ymmärtää sen.Marlen Eskilsson sanoi:
Mutta jälleen kerran, en missään nimessä halua syyttää TS:n vaimoa teeskentelystä, vain että ennen kuin joku allergia löydetään lääkärin toimesta, olisi tyhmää jättää huomioimatta, että oireet mahdollisesti voivat olla psykosomaattisia.
Vaarallinen asenne, että sairaudet ovat todennäköisesti kuviteltuja. Jotkut 112:n työntekijät ajattelevat näin, ja olemme nähneet seuraukset monta kertaa.Gnagare i Bajenhöjden sanoi:Hyvin monilla on erilaisia psykosomaattisia sairauksia, kuten kuviteltuja sydänongelmia tai sähköallergiaa. Tiedän, että se kuulostaa naurettavalta ja jotkut pitävät sitä alentavana, kun siitä puhutaan, mutta kuvitellut oireet ovat täysin todellisia kärsijälle. Minulla itselläni on ollut erilaisia terveysahdistuksia, eikä se todellakaan ole hauskaa, ja uskon, että sen ymmärtämiseksi on täytynyt kokea se itse.
Mutta jälleen kerran, en missään nimessä syytä TS:n vaimoa teeskentelystä, vaan ennen kuin lääkäri toteaa jonkun allergian, olisi typerää sulkea pois mahdollisuus, että oireet voivat mahdollisesti olla psykosomaattisia.
Minut tutkittiin ammattilaisten toimesta melko pitkän aikaa ilman, että he pystyivät täysin tunnistamaan ongelmaa, eikä kertaakaan ehdotettu, että se olisi psyykkistä. Onneksi on olemassa asiantuntevaa terveydenhuoltohenkilökuntaa, joka ottaa ihmisen vakavasti.
TS:n vaimon tulisi mennä lääkäriin tutkimaan, mistä on kyse, sillä on tärkeää tietää, mitä hänen tulisi välttää tulevaisuudessa, kyse ei ole vain asunnosta.
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Jäsen
· Stockholm
· 605 viestiä
Totta kai hänen pitäisi mennä allergiaspesialistin luo! En ole koskaan väittänyt mitään muuta. En myöskään ole väittänyt, että hän kuvittelee, mutta olen sanonut, että sitä ei voida sulkea pois.
Ensimmäinen askel on tietenkin selvittää, onko hän allerginen ja mille. Kun se on selvää, oikeiden toimenpiteiden toteuttaminen on huomattavasti helpompaa.
Ensimmäinen askel on tietenkin selvittää, onko hän allerginen ja mille. Kun se on selvää, oikeiden toimenpiteiden toteuttaminen on huomattavasti helpompaa.
hsd
Jäsen
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 161 viestiä
hsd
Jäsen
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 161 viestiä
Mene sisälle IKEAan
kunnon kierros vaatekaappien ja noutovaraston keskellä
silloin altistut formaldehydille ja jos olet oireeton, niin vika ei ollut siellä
se voi olla myös jotain muuta, maali jne.
kunnon kierros vaatekaappien ja noutovaraston keskellä
silloin altistut formaldehydille ja jos olet oireeton, niin vika ei ollut siellä
se voi olla myös jotain muuta, maali jne.
Improvement #42 sivulla http://www.ikea.com/ms/en_IE/about_ikea/our_responsibility/the_never_ending_list/products.htmlhsd sanoi:
Formaldehydin määrä IKEAn tuotteissa liioitellaan usein.
Administrator
· Skåne
· 6 813 viestiä
Näyttää siltä, että erilaiset MDF-levyt päästävät ulos eri määrän formaldehydiä. Kuvittelen, että päästö on suurimmillaan niissä pinnoissa, joissa levyt on sahattu, mutta luulen (mutta en tiedä), että päästö menee myös maalin tai tasoitteen läpi.
Administrator
· Skåne
· 8 672 viestiä
Miten sinulla on ilmanvaihdon kanssa? Meillä on ongelmia sen kanssa ja se voi vaikuttaa asiaan. Meillä on vanha talo, jossa oli painovoimainen ilmanvaihto, mutta edellinen omistaja tukki venttiilit 1970-luvulla. Täysin avoin pohjaratkaisu alakerrassa, jossa meillä on kirjahylly. Ilmanvaihto koostuu nyt savupiipusta, jossa meillä on avoin takka, sekä liesituulettimesta. Ajattelin nyt lomalla lämmittää takkaa samalla kun pidämme ikkunoita auki, useamman päivän peräkkäin. Ajattelen, että ilmanvaihto ja kuivuminen voivat olla silloin maksimaaliset. Emissiot vähenevät ajan myötä, kuten olen ymmärtänyt.
Kuten sanottu, en ole käsitellyt asiaa vielä, mutta suunnittelen selvittääkseni formaldehydin, emissiot ja mitä voi tehdä kesän jälkeen.
Kuten sanottu, en ole käsitellyt asiaa vielä, mutta suunnittelen selvittääkseni formaldehydin, emissiot ja mitä voi tehdä kesän jälkeen.
Mielestäni sinun pitäisi ensisijaisesti varmistaa, että juuri ikkunat ovat ongelma. Monissa allergiatutkimuksissa käytetään poissulkemismenetelmää sen selvittämiseksi, mihin on allerginen, ja mielestäni sinun pitäisi tehdä samoin tässä. Käytä esimerkiksi rakennusmuovia teipataaksesi ja peittääksesi juuri sen epäillyn materiaalin ja katso, vähenevätkö tai katoavatko oireet. Ole kuitenkin erittäin huolellinen peittäessäsi vain kyseistä materiaalia, koska muuten ei voi olla varma. Jos se ei toimi, voit kokeilla samaa menetelmää muuhun epäiltyyn materiaaliin. Se on työlästä, mutta olisi vielä työläämpää käyttää paljon aikaa ja rahaa ikkunoiden vaihtamiseen ilman, että siitä olisi apua...
Pieni ajatus vain!
Kun lisäeristetään, vaihdetaan ikkunat tai tehdään parannuksia taloon, muutetaan talon toimintoja esimerkiksi ilmanvaihdon/sisään- ja ulosilman suhteen. Talon parantaminen ei aina tee siitä parempaa, vaan se voi heikentää sisäilman laatua. Meillä on Eskilssonin perheen tavoin vanha talo, jota on vuosien varrella remontoitu, ja ajan myötä olen joutunut muuttamaan mekaanista ilmanvaihtoa useita kertoja. Kun poistimme vanhat yksityslasitetut ikkunat ja asensimme energiaikkunat, heikensimme talon ilmanvaihto-ominaisuuksia, sama tapahtui lisäeristyksen yhteydessä. Nyt tänä päivänä meillä on toimiva ilmanvaihto, mutta talo on liian kuiva tiettyinä vuodenaikoina, ja yhdessä siitepölyn kanssa minulla on astmaa muistuttavia oireita 2-3 kertaa vuodessa. Jos teillä on onnea epäonnessa, se ei tuota suurempia ongelmia, mutta kuitenkin aiheuttaa ongelmia teille! Formaldehydi ruotsalaisissa tuotteissa ei ole yhtä korkea kuin monissa muissa maissa, mutta se aiheuttaa kuitenkin ongelmia, jos on yliherkkä! Ja jos se on jauhemaalattu, formaldehydi ei läpäise sitä... mutta jos poraa keittiökaappien etulevyihin ja oviin, tietenkin altistuu sille! Ei ole montaa, jotka maalaavat poratut reiät, mutta se olisi hyvä vaihtoehto, sillä on monia hyviä maaleja, joilla ne voi tiivistää!
Kun lisäeristetään, vaihdetaan ikkunat tai tehdään parannuksia taloon, muutetaan talon toimintoja esimerkiksi ilmanvaihdon/sisään- ja ulosilman suhteen. Talon parantaminen ei aina tee siitä parempaa, vaan se voi heikentää sisäilman laatua. Meillä on Eskilssonin perheen tavoin vanha talo, jota on vuosien varrella remontoitu, ja ajan myötä olen joutunut muuttamaan mekaanista ilmanvaihtoa useita kertoja. Kun poistimme vanhat yksityslasitetut ikkunat ja asensimme energiaikkunat, heikensimme talon ilmanvaihto-ominaisuuksia, sama tapahtui lisäeristyksen yhteydessä. Nyt tänä päivänä meillä on toimiva ilmanvaihto, mutta talo on liian kuiva tiettyinä vuodenaikoina, ja yhdessä siitepölyn kanssa minulla on astmaa muistuttavia oireita 2-3 kertaa vuodessa. Jos teillä on onnea epäonnessa, se ei tuota suurempia ongelmia, mutta kuitenkin aiheuttaa ongelmia teille! Formaldehydi ruotsalaisissa tuotteissa ei ole yhtä korkea kuin monissa muissa maissa, mutta se aiheuttaa kuitenkin ongelmia, jos on yliherkkä! Ja jos se on jauhemaalattu, formaldehydi ei läpäise sitä... mutta jos poraa keittiökaappien etulevyihin ja oviin, tietenkin altistuu sille! Ei ole montaa, jotka maalaavat poratut reiät, mutta se olisi hyvä vaihtoehto, sillä on monia hyviä maaleja, joilla ne voi tiivistää!
Olenko ymmärtänyt oikein:
Olet rempannut taloa, ja nyt vaimosi ja lapsesi ovat niin sairaita etteivät voi olla talossa.
Olet käyttänyt yli sata tuhatta talon tutkimiseen, ostanut varusteita kuten ilmankostuttimen jne.
Olet jynssännyt seiniä ja lattioita yli 100 kertaa.
Olet melkein täysin varma, että syy on ikkunasyvennysten MDF-levyissä, mutta et halua vaihtaa MDF:ää, koska silloin joudut laittamaan useita etäisyyslevyjä levyjen taakse.
Oletko harkinnut vaihtavasi MDF:n johonkin yhtä tukevasti, kuten massiivipuuhun?
Olet rempannut taloa, ja nyt vaimosi ja lapsesi ovat niin sairaita etteivät voi olla talossa.
Olet käyttänyt yli sata tuhatta talon tutkimiseen, ostanut varusteita kuten ilmankostuttimen jne.
Olet jynssännyt seiniä ja lattioita yli 100 kertaa.
Olet melkein täysin varma, että syy on ikkunasyvennysten MDF-levyissä, mutta et halua vaihtaa MDF:ää, koska silloin joudut laittamaan useita etäisyyslevyjä levyjen taakse.
Oletko harkinnut vaihtavasi MDF:n johonkin yhtä tukevasti, kuten massiivipuuhun?
hsd
Jäsen
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 161 viestiä
hsd
Jäsen
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 161 viestiä
Kysymys kuuluu, mihin he ovat allergisia
Formaldehydi on vain arvailua, se voi yhtä hyvin olla jotain muuta -väri tasoite muovimatto
Järkevää on käydä lääkärissä ja tehdä allergiatesti, niin saatte selville, mikä on vialla, Ennen kuin aloitat repimään
Formaldehydi on vain arvailua, se voi yhtä hyvin olla jotain muuta -väri tasoite muovimatto
Järkevää on käydä lääkärissä ja tehdä allergiatesti, niin saatte selville, mikä on vialla, Ennen kuin aloitat repimään
Niin niin, rauhoitu. En ole väittänyt, että olet väittänyt niin. Tekstin tulkinta voi olla hyvin vaihtelevaa, aivan kuten sinä tulkitset sen niin, että väitän sinun sanoneen niin, toiset voivat tulkita viestisi siten, että olet todella tehnyt sen.Gnagare i Bajenhöjden sanoi:Tietenkin hänen pitäisi mennä allergiaspesialistin luo! En ole koskaan väittänyt mitään muuta. En myöskään ole väittänyt, että hän kuvittelee, sen sijaan olen sanonut, ettei sitä voida sulkea pois.
Ensimmäinen askel on tietenkin selvittää, mille hän voi olla allerginen. Kun se on selvillä, on huomattavasti helpompaa ryhtyä oikeisiin toimenpiteisiin.
Talon omistaja
· Västernorrland
· 2 532 viestiä
Formaldehydi on liimassa, jolla liimaat puukuitua, joka sitten kuumapuristetaan levyksi, kuten MDF. Se on yksinkertainen selitys. Työskentelen lähellä tätä alaa, sillä myymme koneita kuidunvalmistukseen.