Ensinnäkin, olen täysin uusi foorumilla enkä oikein löytänyt oikeaa paikkaa ketjulle, pahoittelen jos tämä menee aivan pieleen.
Kysymykseeni,
Asun asunnossa (rakennusvuosi 2016, jos sillä on merkitystä) ja aion porata yhdessä makuuhuoneessa 4 reikää vaatekaapin kiinnittämiseksi, olen käyttänyt koolausetsijää ja sen mukaan seinässä ei kulje sähköä, mutta se havaitsee metallia.
Kyseinen seinä on kaukana kosteista tiloista (keittiö/kylpyhuone) ja seinän takana ei ole toista asuntoa, se johtaa suoraan sisäpihalle.
Kaikki elementtien putket ovat pintajohdotettuja eikä porattavassa seinässä ole elementtiä.
Olen saanut aiemmin pohjapiirroksen PEAB:ilta enkä näe sen perusteella, että kyseisen seinän läpi kulkisi sähkö- tai vesijohtoja, mutta ihmettelen, mihin koolausetsijä reagoi; voisiko se olla raudoitus tai jotain vastaavaa?
Reaktiot tulevat noin 10 cm välein syvyydessä noin 7 cm ja sitten on "kuollut tila".
Liitän kuvia pohjapiirroksesta, punaisella ympyröity osa on paikka, johon ajattelin porata (noin 4 cm), oikealla olevan osan, jossa lukee "el", en aio koskea.
Mitä te asiantuntevat ajattelette, voiko tässä olla jokin vaara?
Suuret kiitokset etukäteen
//Henkilö, joka ei halua aiheuttaa vesivuotoa