En puhu kovin hyvin ruotsia, toivottavasti englanti käy!
Ensinnäkin toivon, että olen oikeassa osiossa ja pahoittelen, jos teen virheen tai rikon sääntöjä, minun on melko vaikea ymmärtää ruotsia tällä hetkellä (työskentelen sen eteen).
Joten ... minulla on seinä.
Vihaan tätä seinää. Niin. Todella. Paljon.
Kun poistat tapettia siitä ensimmäistä kertaa, osa siitä ... irtosi. Olin kiireinen, yritin korjata sen nopeasti, onnistuin söhläämään, kutsuin jonkun tasoittamaan kaiken. Valmista.
Pari kuukautta myöhemmin saan joitain ... halkeamia (kuka olisi arvannut). Tällä kertaa olen kärsivällisempi ja päätän korjata ne kunnolla. Alkaan avata halkeamia ja poistaa kaikki liikkuva osa ja ... jatkan sitä.
Tässä on tulos tällä hetkellä:
Ja minulla on .... enemmän poistettavaa (etenkin vasemman alakulman osa).
On todella ilmeistä, että osa kerroksesta betonilohkon ja tasoitteen välillä on ... haljennut/hiekkainen/löysä.
Ideani oli levittää Husfix ensin koloihin ja sitten kerroksittain, kunnes tunnen oloni mukavaksi tasoittaa kaiken.
Kysymykseni olivat sitten:
Kuinka pahalta tilanne näyttää?
Onko Husfix oikea tuote tähän sovellukseen?
Pitäisikö minun tehdä jotain täysin erilaista?
Jälleen, olen todella pahoillani, jos kysyn jotain väärin, ja pyydän anteeksi.
En puhu kovin hyvin ruotsia, toivottavasti englanti käy!
Ensinnäkin, toivon, että olen oikeassa osiossa, ja anteeksi, jos teen virheen tai rikon sääntöä, ruotsin ymmärtäminen on tällä hetkellä melko vaikeaa minulle (työstän sitä).
Joten ... minulla on seinä.
Vihaan tätä seinää. Niin. Erittäin. Paljon.
Kun poistin tapetin ensimmäistä kertaa, osa siitä ... irtosi. Olin kiireessä, yritin korjata sen nopeasti, sotkin, kutsuin jonkun tasoittamaan kaiken. Valmista.
Muutama kuukausi myöhemmin, tuli ... halkeamia (kuka olisi arvannut). Tällä kertaa olen kärsivällisempi, ja päätin korjata ne kunnolla. Aloitan avaamalla halkeamat ja poistamalla irtonaiset osat ja ... jatkan tekemistä.
Tässä on tulos tällä hetkellä:
[kuva]
Ja minulla on .... enemmän poistettavaa (erityisesti vasemmassa alakulmassa).
On todella ilmeistä, että osa kerroksesta betonilohkon ja tasoitteen välillä on ... haljennut/hiekkainen/loose.
Ideani oli levittää Husfixia ensin syvennyksiin ja sitten kerroksittain, kunnes tunnen oloni mukavaksi tasoittaa kaiken.
Kysymykseni olivat sitten:
Kuinka pahasti olen pulassa?
Onko Husfix oikea tuote tähän tarkoitukseen?
Pitäisikö minun tehdä jotain täysin erilaista?
Olen jälleen todella pahoillani, jos kysyn jotain väärin, ja pyydän siitä anteeksi.
Kiitän teitä kovasti, että katsahditte ketjuuni
Husfix toimii, mutta se on kallis. Gipsputs tai sementtipohjainen puts on edullisempi. Lue tuotteen ohjeet. Saattaa olla niin, että sinun pitäisi kostuttaa seinä ennen rappauslaastin levittämistä. Ja poista kaikki, mikä on irti.
Husfix toimii, mutta on kallis. Gipsputs tai cementbaserad puts on halvempaa. Lue tuotteen ohjeet. Saattaa olla, että sinun pitäisi kostuttaa seinä ennen laastin levittämistä. Ja poista kaikki löysällä oleva.
Tervetuloa foorumille, et ole ensimmäinen, joka kysyy kysymyksiä englanniksi, ei huolta
Ensinnäkin sinun pitäisi käydä seinä kunnolla läpi vasaralla, jotta varmistat, että kaikki mikä on irtoamassa, irtoaa täysin. Voit vapaasti purkaa aggressiosi tässä vaiheessa
Toiseksi, haluaisin tietää miksi sauma-aines putoaa. Kosteus? Onko jossain vuoto?
Voit sitten käyttää joko gipsputsia tai cementbaserad putsia kuten @Tompafix sanoo, tai, jos todella vihaat seinää ja haluat tehdä jotain radikaalia sille, peitä se kipsilevyllä/rapsilevyllä tai ehkäpä jopa kovalevyllä, jonka voit maalata tai tapetoida tai mitä tahansa. Ajattele sitä tilaisuutena tehdä vakava muutos
On olemassa tämä ”renoveringsgips”, joka on ohuempaa kuin tavallinen kipsilevy, jonka voit iskeä suoraan seinään, jos haluat, vaikka sen kiinnittäminen kiveen voi olla ongelma, erityisesti jos muu seinä on myös huokoista. Mikä materiaali se on tarkalleen?
Muussa tapauksessa, saatat joutua käyttämään teräslukkoja ja tavallista kipsilevyä, mutta se vie tilaa huoneelta.
Kumpi tahansa, aina kun työskentelet kitin kanssa, käytä ensin hieman lasikuitua, jotta kitti tarttuu siihen. Muutoin se halkeilee kaikkiin suuntiin, valitettavasti.
Joo, kuten @ricebridge sanoo, selvitä miksi se irtoaa tästä. Se voi olla vain huono seinä, joka on odottanut mitä tahansa syytä tehdä elämästäsi kurjaa, koska se rakennettiin alun alkaen huonolla tarttuvuudella. Mutta se voi myös olla merkki siitä, että siellä saattaa olla vuoto putkesta tai ulkoa huonon säänkestävyyden takia.
Ja siinä tapauksessa se voi olla jotain, mikä ei ole sinun vastuullasi, vaan yhdistyksen vakuutus, jonka pitäisi maksaa jollekin sen pysyvästä korjaamisesta (alustavan syyn korjaamisen jälkeen).
Mutta jos asia päätyy sinun vastuullesi, kolme pääasiaa, jotka kannattaa tehdä varmistaaksesi, että tämä on viimeinen kerta, kun korjaat (tämän osan) seinän, mielestäni ovat seuraavat:
1: Poista *kaikki* mikä voi löystyä ajan myötä. Iske sitä vasaralla, ehkä ei kaikilla seinää kohtaan kertyneillä tunteillasi, koska ei ehkä katsota suotuisasti, jos aiheutat reikiä koko seinän läpi. Mutta varmista, että saat todella kaiken, minkä kohdalla kuuluu ontto ääni tai joka ei tunnu täysin kuolleelta ja kiinteältä.
2: Pohjuste. Seinän takana oleva betoni on todella kuivaa, ja kun levität rappauskerrosta, se yrittää imeä siitä niin paljon kosteutta kuin vain mahdollista muuten. Sitten päädyt kuivalla hiekkakerroksella betoniseinän ja rappauksen välissä. Etkä halua niitä terapiamaksuja.
3: Itse asiassa harkitsisin melko radikaalia lähestymistapaa vain varmistaakseni, että tämä on viimeinen kerta:
Koska sinulla on melko paksu rappauskerros, voit oikeasti porata useita reikiä betonin läpi ja lisätä tappia ja ruuveja, jotka pitävät rappausverkon tai kananverkon paikallaan. Tämän verkon tulisi päätyä rappauksen sisään ja pitää sen koossa. Tämä viimeinen vaihe *ei pitäisi* olla tarpeellinen, jos vaiheet 1 ja 2 tehdään oikein.
Kiitos kaikille, jotka ovat vastanneet auttaakseen minua! Se antaa minulle paljon enemmän itsevarmuutta, että voin ratkaista tämän ongelman!
Imma hakkaa sen seinän tänään.
Mitä tulee perimmäiseen ongelmaan, luulen, että minulla on arvaus; jossain on reikä, joka johtaa ulos (pistorasiat voivat olla ... tuulisia). Ja oletan, että vuosien mittaan jokin sadevesi/ilman kosteus on hoitanut tätä seinää hitaasti.
Tämä on ensimmäinen oikea remonttiprojektini, joten en ole 100% varma, mitä materiaalia käytetään, se näyttää vain hyvin hauraalta, kellertävältä ja siinä on pieniä kiviä.
Mutta haluatko tietää, miksi vihaan tätä seinää enemmän kuin mitään muuta?
Näitkö pistorasian vasemmalla? Antennin/TV:n/Internetin? Jos liikutan sitä liikaa, katkaisen internetin puolelta rakennuksesta
Joten ... joo, hauskaa aikaa!
Kiitos vielä kerran kaikille! Imma ratkaista tämän ongelman nyt!
Stop!
Jos on vedontunnetta ja mahdollinen vuoto ulkopuolelta, se on ensin korjattava, muuten pidät tämän tehtävän vuosittaisena perinteenä!
Ja se ei ole mitään mitä sinun pitäisi korjata, vaan taloyhtiön asia on ratkaista se ja heidän pitäisi myös huolehtia asunnollesi aiheutuneista vahingoista.
Eli ota yhteyttä hallitukseen ja ilmoita heille ongelmasta, heidän pitäisi sitten ottaa asia hoitaakseen.