7 231 lukukertaa ·
46 vastausta
7k lukukertaa
46 vastausta
Kysymyksiä passiivitalosta?
Rakentaisin massiivisesti. Eli puuta tai kiveä vain se on massiivinen. Helpottaa tiivistämistä ja talo hengittää luonnollisesti ilman paljon muovikalvoa, josta kukaan ei tiedä, kuinka kauan se toimii.kamilenski sanoi:
Kivitalossa sinulla ei taida olla muovikalvoa? Mahdollisesti solumuovilevy kahden paksun betonikerroksen välissä tai läpi menevä kevytbetoni, mutta silloin seinistä tulee melko paksuja.kamilenski sanoi:
Sitten sinun pitäisi kai välttää ajattelemasta passiivitaloa kokonaan. Matalaenergiatalo on parempi nimi. Passiivitalo on jopa nimisuojattu tuote? Joko kulutetaan liikaa energiaa itse rakentamiseen tai sitten kulutetaan jatkuvasti energiaa koko talon elinkaaren ajan. Tämä on tasapainoilu näiden ääripäiden välillä, joka on erityisen vaikea laskea, kun ilmastomme vaihtelee arktisista lämpötiloista välimerellisiin riippuen vuodenajasta.
Epävarmuuksia ovat tulevat energian hinnat ja lämmitystavat. Jos joku keksii tavan tehdä ilmastointilaite COP 10.0:lla, "passiivitalo" muuttuu yhtäkkiä melko epäoleelliseksi.
Viimeksi muokattu:
Seinistä tulee paksumpia, jos ne rakennetaan kivestä, koska se eristää huonommin. Itse rakentaisin puusta. Mutta eräs vaikutus, jota jotkut tavoittelevat, on kiven kyky varastoida energiaa. Tämä voidaan tietyissä tapauksissa hyödyntää jollain kekseliäällä tavalla.kamilenski sanoi:
aloittaakseni olen sitä mieltä, että ei pitäisi sekoittaa käsitteitä siitä, että materiaali hengittää ja on tiivis niissä tapauksissa, joissa puhutaan matalasta tahattomasta tuuletuksesta, sillä leca ja monet muut materiaalit ovat tiiviitä, koska voit yrittää nähdä, kuinka paljon ilmaa voit puhaltaa lecavägg:n läpi verrattuna siihen, mihin raja asetetaan siellä
mutta että materiaali voi hengittää ulos tai imeä kosteutta on aivan eri asia, sillä jopa styrox hengittää siinä merkityksessä
sitten epäilen, että kukaan voi rakentaa passiivista taloa styrox:lla, koska se ei voi varastoida lämpöä ja kylmyyttä, mutta olen nähnyt jossain, missä he ovat puhaltaneet ilmaan doom:n tai teltan tai vastaavan, jonka päälle he ovat sitten ruiskuttaneet PU vaahtoa, joten kun se kovettuu, siitä tulee tarpeeksi vahva ja hyvin eristetty rakenne, mutta erittäin kevyt, joka on ankkuroitava maahan
mutta tietysti voi käyttää styrox:ia kivitaloissa saadakseen raskaasta rakenteesta edut ja silti hyvin eristetyn, vai mitä ajattelit?
mutta että materiaali voi hengittää ulos tai imeä kosteutta on aivan eri asia, sillä jopa styrox hengittää siinä merkityksessä
sitten epäilen, että kukaan voi rakentaa passiivista taloa styrox:lla, koska se ei voi varastoida lämpöä ja kylmyyttä, mutta olen nähnyt jossain, missä he ovat puhaltaneet ilmaan doom:n tai teltan tai vastaavan, jonka päälle he ovat sitten ruiskuttaneet PU vaahtoa, joten kun se kovettuu, siitä tulee tarpeeksi vahva ja hyvin eristetty rakenne, mutta erittäin kevyt, joka on ankkuroitava maahan
mutta tietysti voi käyttää styrox:ia kivitaloissa saadakseen raskaasta rakenteesta edut ja silti hyvin eristetyn, vai mitä ajattelit?
En "ajattele". En tiedä mitään juuri passiivitaloista. Luulin pikemminkin, että passiivitalon pitäisi olla rakennettu puhtaasti eristyksestä. Jotta lämpö ei pääsisi poistumaan eikä kylmä tunkeutuisi sisään.
Että FTX huolehtisi siitä, että sisälämpötila pysyy samalla tasolla.
Minulle kivi ei eristä yhtä hyvin kuin styroksi (esim.). Se tarkoittaisi laajaa lämmön ja kylmän vuotoa riippuen ulkolämpötilasta.
Te, jotka ymmärrätte tätä uutta teknologiaa, voitte mielellään viitata / selittää ajatuksen tässä.
Että FTX huolehtisi siitä, että sisälämpötila pysyy samalla tasolla.
Minulle kivi ei eristä yhtä hyvin kuin styroksi (esim.). Se tarkoittaisi laajaa lämmön ja kylmän vuotoa riippuen ulkolämpötilasta.
Te, jotka ymmärrätte tätä uutta teknologiaa, voitte mielellään viitata / selittää ajatuksen tässä.