1 299 lukukertaa ·
2 vastausta
1k lukukertaa
2 vastausta
Kysymyksiä kellarin väliseinästä
Olen ajatellut rakentaa varastohuoneen ja elokuvateatterihuoneen kellarimme kerhohuoneeseen, mutta minulla on pari kysymystä tästä. Olen ajatellut laittaa platonlattian ja sen päälle lastulevyn.
1. Mitä minun pitäisi tehdä ensin? Laittaa lattia vai rakentaa väliseinä? Helpoin on tietysti laittaa lattia ensin, mutta kuulin, että ehkä on typerää rakentaa seinä kelluvaan lattiaan. Kuinka kiinnitän seinän lattiaan tekemättä reikiä platonmattoon?
2. Kuinka rakentaa parhaiten äänieristetty kellariseinä niin, että se ei ime kosteutta sivuseinistä?
Toivottavasti joku voi opastaa minua oikeaan suuntaan.
/Magnus
1. Mitä minun pitäisi tehdä ensin? Laittaa lattia vai rakentaa väliseinä? Helpoin on tietysti laittaa lattia ensin, mutta kuulin, että ehkä on typerää rakentaa seinä kelluvaan lattiaan. Kuinka kiinnitän seinän lattiaan tekemättä reikiä platonmattoon?
2. Kuinka rakentaa parhaiten äänieristetty kellariseinä niin, että se ei ime kosteutta sivuseinistä?
Toivottavasti joku voi opastaa minua oikeaan suuntaan.
/Magnus
Se riippuu vähän siitä, miten olet ajatellut rakentaa, mutta jos sinulla on betonilaatta katossa, saat seinän kiinnitettyä tukevasti siihen. Koska mainitset Platonin, oletan, että sinulla on laattaperustus tai muita kosteusongelmia. On parempi olla rakentamatta seinää laatan päälle, koska kosteus voi nousta seinään. Rakentaisin mieluummin seinän kelluvan lattian päälle...
Klikkaa tästä vastataksesi