Hei!
Jos minulla on lankku. Onko sitten mitään hyvää ja turvallista tapaa erottaa, onko lankku kuusesta vai männystä?
 
Se voi olla vaikea erottaa, mutta on joitakin asioita, jotka erottavat ne toisistaan. Männyllä on punertava ydin, mitä kuusella ei ole, kuusella on usein harmahtavat oksat, joissa on joitakin halkeamia.
 
Männyn oksat ovat myös hieman paksumpia kuin kuusen?
 
Ehkä keskimäärin, mutta suuret grankvistar ovat karkeampia kuin pienet tallkvistar.
 
Kuusen oksat ovat usein pieniä ja pyöreitä, männyn ovat usein hieman soikeita. Juuri sahattu tai höylätty kuusi on vaaleampi. Voit myös käyttää nenääsi ja haistaa vastasahattua pintaa, kuusen ja männyn välillä on selvä ero tuoksussa.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.