Huomasin nyt viikonloppuna, että Byggmax tasoite oli erittäin helppo hioa verrattuna niihin, joita olen aiemmin kokeillut, kuten bostikin ja fluggerin tasoitteet.

lagre sanoi:
Maalari, joka paklasi minun lisärakennukseni, käytti joko kaksi kerrosta kipsitasoitetta ja sen jälkeen yksi kerros hiekkatasoitetta tai yksi kerros kipsitasoitetta ja kaksi kerrosta hiekkatasoitetta riippuen siitä, oliko kyseessä levyjen saumat tai joku pienempi täyttö. Ruuvinrei'ille ja koko seinän tasoitukseen hän käytti hiekkatasoitetta.
Se kuulosti vähän liioitellulta. Kolme kertaa tasoitus!? Maalari tietää, että 2 kertaa lh tasoite riittää, eli jos puuseppä ei ole mokannut.

Tietääkseni monet maalarit tasoittavat ensimmäisen kerran kipsitasoitteella ja tekevät sitten viimeisen kerroksen hienotasoitetta käyttäen.

danne007 sanoi:
Se kuulosti hieman liian kunnianhimoiselta. Kolme kertaa tasoite!?
Maalari tietää, että 2 kertaa tasoitetta riittää, eli jos puuseppä ei ole tehnyt virhettä.
Ei, 2 kertaa ei koskaan riitä. Aiemmin riitti 2 kertaa mutta ei nyt. Enemmän sääntö kuin poikkeus, että täytyy tasoittaa 3 kertaa. jopa 2 kertaa sauma plus kerran leveätasoite koko pintaan. Ainakin katto.

Ok, näin teen ilman että kuulostan besserwisseriltä, ensimmäisellä kerralla täytän sauman ja toisella kerralla tasoitan noin 40 cm, tämä on tietysti katossa. Virhe, jonka näen usein kotimaalareilla, on se, että he vetävät liian paljon kittiä pois tasoittaessaan eli vetävät kitin sauman yli. Anna sen pullistua hieman ensimmäisellä kerralla, koska se painuu sisään kitin veden haihtuessa kuivumisen aikana. Kaikki tekevät tietysti kuten haluavat, mutta säästää paljon aikaa ja rahaa, jos tasoittaa kahdesti.

Toki. Mutta kymmenen vuoden jälkeen olen huomannut, että lopulta on nopeampaa minulle kuitenkin kitata kolme kertaa ja siten välttyä palaamasta lisäämään kohtiin, jotka ovat jääneet väliin. Mutta kuten kirjoitat, se on jokaisen oma valinta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.