28 103 lukukertaa ·
28 vastausta
28k lukukertaa
28 vastausta
Kurkot kipsilevyjen välillä
Täyttö kipsilaastilla. Se on ehdottomasti halvin vaihtoehto. Karkeatasoite on liian kallis täyttöön.Skogsbullen sanoi:
Luin hieman liian nopeasti. Onko rako kulmassa? Neuvoni oli, että tärkeintä on ettei kulmiin jää rakoja, koska sinne haluaa laittaa pehmeän sauman. Eikä ole realistista, että voi täyttää 7mm raon kulmassa pehmeällä saumalla niin, että se on siisti. Voitko tehdä uudelleen viimeisen levyn kulmaa vasten niin, että rako jää kahden levyn väliin?
Jäsen
· Västra Götaland
· 165 viestiä
Hm, priorisoin pienten rakojen saamista keskelle seinää sen sijaan, että kulmat sopisivat täsmällisesti. Mieluitenhan pitäisi saada mahdollisimman pieniä rakoja joka paikkaan, mutta taloni ei ollut aivan suora.nimhed sanoi:
Kulmarako on 0 mm ylhäällä ja 5-6 mm alhaalla. En ole erityisemmin innostunut siirtämään kipsilevyjä nyt kun kaikki ruuvit on kiristetty...
Jäsen
· Västra Götaland
· 165 viestiä
Jos laitetaan kangasta, niin se ei ehkä ole niin tärkeää. Minä tasoitan ja maalaan suoraan, ja silloin kulmat ovat riskialue halkeilulle. Ja puhun lateksitiivisteestä. Olisin varmaan laittanut pehmeän saumatiivisteen, riippumatta siitä, tapetoinko vai en. Erityisesti jos kyseessä on puutalo. Vaihtoehtoisesti en olisi tasoittanut kulmia ollenkaan, vaan jättänyt raon liikkeiden hallitsemiseksi.
Jäsen
· Västra Götaland
· 165 viestiä
Nyt olen viettänyt illan siirtäen kipsilevyn syvemmälle kulmaan. Nyt kulmassa on korkeintaan 1 mm rako, joten minun pitäisi pystyä saamaan aikaan siisti sisänurkka.
Kiitos kaikista neuvoista ja vinkeistä teille, jotka olette osallistuneet seinäprojektiini. Olen oppinut paljon.
Kiitos kaikista neuvoista ja vinkeistä teille, jotka olette osallistuneet seinäprojektiini. Olen oppinut paljon.
"Vaihtoehtoisesti ei ole tasoitettu kulmia ollenkaan, vaan jätetty rako käsittelemään liikkeitä."
Mielenkiintoista, juuri tätä ajatusta olen miettinyt rakennuksessani, että jättäisin pienen raon ja sitten listoittaisin toisen seinän kulmassa, kiinnittämättä sitä toiseen seinään piilottaakseni raon, mutta seinä voi silti liikkua vapaasti, koska omakin on puutalo.
Mielenkiintoista, juuri tätä ajatusta olen miettinyt rakennuksessani, että jättäisin pienen raon ja sitten listoittaisin toisen seinän kulmassa, kiinnittämättä sitä toiseen seinään piilottaakseni raon, mutta seinä voi silti liikkua vapaasti, koska omakin on puutalo.
ei oikeastaan, miksi käyttäisin, jos työn kuitenkin tekee oikein?nimhed sanoi:
tärkeintä kaikessa: aina asetetaan 50/50-profiili sisänurkkiin, kyllä kaikkiin kulmiin, jotta ei synny halkeamia.
sitten laitan aina mikrolitin, selvästi paras tulos.
jos teet tämän, sinun ei tarvitse sotkea tällä saumalla, josta puhutaan kaikkialla.
oppitunti kaikille, jotka haluavat yrittää: älä rakenna saumoilla.
jos jiiri tai muu ei mene kohdilleen, tee se uudelleen.
vasta sitten, kun osaat rakentaa ilman tätä ihmesalvaa, olet taitava.
mutta jos sinulla ei ole profiilia takana, on suuri todennäköisyys, että se halkeaa, ehkä jopa saumalla.
TS: turha kustannus uuden levyn kanssa ....:blushing:
terv.
estwing
Klikkaa tästä vastataksesi