Skogsbullen sanoi:
Nyt olen saanut levyt yhteen niin, että aukot niiden välissä ovat enintään 1 mm, useimmiten pienempiä.

Mitä teen suuremmille aukoille (3-7 mm) sisänurkkissa, jossa kipsilevyt liittyvät vanhaan seinään? Kittiä? Lateksitiivistettä?
Täyttö kipsilaastilla. Se on ehdottomasti halvin vaihtoehto. Karkeatasoite on liian kallis täyttöön.

Luin hieman liian nopeasti. Onko rako kulmassa? Neuvoni oli, että tärkeintä on ettei kulmiin jää rakoja, koska sinne haluaa laittaa pehmeän sauman. Eikä ole realistista, että voi täyttää 7mm raon kulmassa pehmeällä saumalla niin, että se on siisti. Voitko tehdä uudelleen viimeisen levyn kulmaa vasten niin, että rako jää kahden levyn väliin?

• Tykkään
hjartstrom
  • Laddar…
nimhed sanoi:
Voitko laittaa viimeisen levyn kulmaa vasten niin, että rako tulee kahden levyn väliin sen sijaan?
Hm, priorisoin pienten rakojen saamista keskelle seinää sen sijaan, että kulmat sopisivat täsmällisesti. Mieluitenhan pitäisi saada mahdollisimman pieniä rakoja joka paikkaan, mutta taloni ei ollut aivan suora.

Kulmarako on 0 mm ylhäällä ja 5-6 mm alhaalla. En ole erityisemmin innostunut siirtämään kipsilevyjä nyt kun kaikki ruuvit on kiristetty...

• Tykkään
Börje5
  • Laddar…
Skogsbullen sanoi:
Kulman rako on 0 mm ylhäällä ja 5-6 mm alhaalla. Minulla ei ole kovin suurta halua siirtää gyproc-levyjä nyt kun kaikki ruuvit ovat jo kiinni...
Ei kaikkia levyjä. Vain se viimeinen kulmaan.

täytä kitillä niin se on korjattu.!
ystävällisin terveisin
estwing

Paul-Staffanstorp
v-g sanoi:
Palle S:Kylpyhuone ja tavallinen tarpeeton tarkkuus ;)

Et kai kuvittele, että voisin nukkua, jos teen hutiloivaa työtä :D
Silloin puhumme jostain aivan muusta... ;)d^_^b

estwing sanoi:
täytä pakkelilla ja se on korjattu.!
terv.
estwing
Tarkoitatko, ettet laita pehmeää saumaa kulmiin?

nimhed sanoi:
Ei kaikki levyt. Vain viimeinen kulmaa kohti.
Niin, mahdollista se toki on. Juuri siinä levyssä en ole vielä kiristänyt kaikkia ruuveja, joten sen voisi varmaan siirtää hieman.

Mitä tarkoitetaan pehmeällä saumalla? Onko se tavallinen lateksisauma vai jotakin muuta?

Anteeksi, en tarkoita häiritä keskustelua, mutta miksi kulmissa on tarpeen käyttää pehmeää tiivistettä? Mitä se lisää, jos aikoo laittaa kangasta/tapettia?

Jos laitetaan kangasta, niin se ei ehkä ole niin tärkeää. Minä tasoitan ja maalaan suoraan, ja silloin kulmat ovat riskialue halkeilulle. Ja puhun lateksitiivisteestä. Olisin varmaan laittanut pehmeän saumatiivisteen, riippumatta siitä, tapetoinko vai en. Erityisesti jos kyseessä on puutalo. Vaihtoehtoisesti en olisi tasoittanut kulmia ollenkaan, vaan jättänyt raon liikkeiden hallitsemiseksi.

Nyt olen viettänyt illan siirtäen kipsilevyn syvemmälle kulmaan. Nyt kulmassa on korkeintaan 1 mm rako, joten minun pitäisi pystyä saamaan aikaan siisti sisänurkka.

Kiitos kaikista neuvoista ja vinkeistä teille, jotka olette osallistuneet seinäprojektiini. Olen oppinut paljon.

"Vaihtoehtoisesti ei ole tasoitettu kulmia ollenkaan, vaan jätetty rako käsittelemään liikkeitä."

Mielenkiintoista, juuri tätä ajatusta olen miettinyt rakennuksessani, että jättäisin pienen raon ja sitten listoittaisin toisen seinän kulmassa, kiinnittämättä sitä toiseen seinään piilottaakseni raon, mutta seinä voi silti liikkua vapaasti, koska omakin on puutalo.

nimhed sanoi:
Tarkoitatko, ettet käytä pehmeää saumausainetta nurkissa?
ei oikeastaan, miksi käyttäisin, jos työn kuitenkin tekee oikein?
tärkeintä kaikessa: aina asetetaan 50/50-profiili sisänurkkiin, kyllä kaikkiin kulmiin, jotta ei synny halkeamia.
sitten laitan aina mikrolitin, selvästi paras tulos.
jos teet tämän, sinun ei tarvitse sotkea tällä saumalla, josta puhutaan kaikkialla.

oppitunti kaikille, jotka haluavat yrittää: älä rakenna saumoilla.
jos jiiri tai muu ei mene kohdilleen, tee se uudelleen.
vasta sitten, kun osaat rakentaa ilman tätä ihmesalvaa, olet taitava.

mutta jos sinulla ei ole profiilia takana, on suuri todennäköisyys, että se halkeaa, ehkä jopa saumalla.

TS: turha kustannus uuden levyn kanssa ....:blushing:

terv.
estwing

• Tykkään
Uldis
  • Laddar…
B
kun asetat ensimmäisen levyn, se täytyy asettaa pystysuoraan. ei vain mitata kuinka korkea/leveä levyn pitää olla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.