Hei. Olemme miettimässä mahdotonta projektia, vai onko se sitä...??.
Tila, jossa on noin 10 hehtaaria laidunmaata.
Kaksi suurta vanhaa navettaa, joista toiseen täytyy vaihtaa peltikatto tai purkaa. Toinen täytyy vain siivota romusta.

Asuinrakennus....Työtehtävät:
Arvioisin noin 300 neliömetriä kahdessa kerroksessa + ullakko tehty hirsistä.
Hirret on jossain vaiheessa päällystetty ulkoa rappauksella, ja sen jälkeen (ehkä 50-luvulla) peltilevyllä. Niinpä kaikki ulkoseinät ovat peltiä.

Täytyy tehdä seuraavat toimenpiteet:
1) Siivota kaikki romu pois, ja sitä on paljon kaikissa kerroksissa. 3-4 konttia tarvitaan. Mahdollisesti enemmän.
2) Purkaa kaikki ulkovuorauspelti, vaihtaa kaikki ikkunat, 12 - 15 ikkunaa, lisäeristää ulkoseinät ennen kuin ne päällystetään uudella pystysuoralla laudalla aidossa Hälsingland-tyylissä.
3) Purkaa noin 100 neliömetriä sisätilojen lattiaa, jotta voidaan asentaa uudet kauniit puulattiat
4) Purkaa noin 100 neliömetriä sisäkattoa, jotta voidaan asentaa uusi kattopaneeli
5) Vaihtaa kaikki sähköt
6) 1 uusi kylpyhuone
7) Asentaa maalämpö
8) Uudet vesikourut
jne.

Mahdoton tehtävä vai ei?
Minkälaista budjettia meidän pitäisi suunnitella, jos ostamme kaikki työt valmiina? Tiedän, että se on mahdotonta, mutta jos joku on tehnyt joitakin yllä mainituista työpaketeista, ottakaa yhteyttä ja mahdollisesti antakaa minulle idea, millaisista kustannuksista puhumme.

Miksi teemme tämän? No, se on meidän sukutila, jonka haluamme kunnostaa ja asua siinä..

Espen.

• Tykkään
lovisa-64
  • Laddar…
K
Ehdottomasti ei mahdotonta ainakaan..

• Tykkään
Espen64
  • Laddar…
Mä vaan arvioin, mutta tässä on vähän suuntaviivoja ja jos joku haluaa muuttaa jotain, se on loistavaa.
1) Kontti maksaa noin 1000 euroa/tonni sekajätteelle, ja jos tarvitsette 4, se on noin 25 tonnia
Työaika 4*8*300-350=10000+25000 =35000
2) 15 ikkunaa maksaa noin 150 000 asennuksella ja purkamisella. Pellin purkaminen käy nopeasti, mutta tarvitsette vielä yhden kontin, joten ehkä 20 000 lisää siihen.
Jos olisit rappannut lisäeristyksellä, olisit maksanut 1400-2000 euroa/m2, joten voisi ajatella, että puu olisi vastaava. Ja jos talo on 300m2 sisältä, niin julkisivu on lähempänä 400m2 =~ 700 000 + 15000 + 20000= ~ 900000
3) Materiaalit 60 000 ja ehkä työ 15 000
4) Materiaalit 45 000 ja työ 15 000
5) ehkä lähempänä 200 000, helpompi kuitenkin kun kaikki on alhaalla
6) noin 100 000 uuden kylpyhuoneen kanssa, jos pitää muuttaa putkia jne.
7) 100 000 koneesta, sitten jos lattiat pitää joka tapauksessa nostaa, voi asentaa uusia putkia ja lattialämmityksen, joten ehkä 100 000 lisää.
8) ehkä 30 000.
Arvioisin noin 1.6 miljoonaa ilman piiloriskejä, mutta en ole mikään ammattilainen tässä, joten tämä on vain arvaukseni. Olen kuitenkin tehnyt vastaavaa, mitä aiot tehdä, mutta + seinät ja uusi keittiö sekä katto 600:llä. Mutta minulla on vain 91 m2, ja olen tehnyt kaiken itse.

• Tykkään
Espen64
  • Laddar…
K
Puhdas pelti ei saisi maksaa mitään siitä eroon päästessä. Länsförsäkringar lähetti maatiloille mainoslehden, jossa he tarjoavat ilmaista romun noutoa, jos se on kasassa ja painaa yhteensä yli 1 tonnin.

On myös ihmisiä, jotka elävät keräämällä romua, kuitteja ei tietenkään ole, mutta pääsee siitä eroon.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.