Hei!
Voisitko auttaa minua valitsemaan sahan, jonka minun pitäisi ostaa leikatakseni kuitusementtilevyä/minerittilevyä? Tällä hetkellä levy on noin 1,5 * 2,5 m, 7 mm paksu ja se pitää leikata 4 osaan. Joten vain suoria leikkauksia. Tiedän, että sen täytyy olla timanttiterä, mutta sitten on viidakko erilaisia sahoja ja en halua käyttää omaisuuksia työkaluihin, joita käytän vain kerran.

Yritin lukea vanhoja ketjuja, mutta en tullut viisaammaksi...

Halpa vannesaha. Kustantaa reilut viisikymppiä.

• Tykkään
AngelFB ja 1 muu
  • Laddar…
Leikkasin sellaisen viikonloppuna timanttiterällä ja kulmahiomakoneella. Nyt minulla oli tosin molemmat kotona jo valmiiksi, joten ei tarvinnut ostaa uutta (valitettavasti). Leikkaukset eivät ole täysin suoria, jos se on erittäin tärkeää, mutta kun ottaa rauhallisesti, se ei ainakaan näy!

Biltema veloittaa 129 kr 125-terästä kulmahiomakoneeseen.

• Tykkään
AngelFB
  • Laddar…
Olen käyttänyt tigersahia hienohampaisella metalliterällä. Toimii ihan hyvin, mutta kuluu melko nopeasti!

• Tykkään
AngelFB
  • Laddar…
Ketjusaha, pyörösaha, pistosaha, puukkosaha jne. Käytätkö konetta, niin puhalla se puhtaaksi ennen kuin laitat sen sivuun.

• Tykkään
AngelFB
  • Laddar…
Löydä erityisiä teriä tähän vain 4 hampaalla, mutta ne ovat todella kalliita. Käytä tavallista pyörösahaa tai kuviosahaa. Voit myös uurtaa veitsellä kuten kipsilevyjä ja rikkoa sen.

• Tykkään
AngelFB
  • Laddar…
Kiitos paljon kaikista vastauksista! Minulla on sekä kulmahiomakone että puukkosaha kotona. Täytyy ostaa oikea terä/terälehti ja mies saa kokeilla itseään eteenpäin :D

Onko sinulla kotona ei sahaa?

Tomture61
A AngelFB sanoi:
Kiitos paljon kaikista vastauksista! Minulla on sekä kulmahiomakone että puukkosaha kotona. Täytyy ostaa oikea kiekko/terä, ja sitten mies saa kokeilla itse :D
Voin vuokrata kiekkoani, vaatii kuitenkin pyörösahan.

Voin todistaa, että ritsaaminen ritsillä/morapuukolla ja sitten katkaiseminen suoraan reunaan toimi hyvin, kun tein sen viime viikonloppuna.
Vaihtoehtoisesti näyttää olevan erityisiä kuviosahan teriä, esimerkiksi nimeltään jotain kuten fiber board jne. Maksoivat 400 kr Bauhausilla parista sellaisesta terästä..
Jos kyse on vain muutamasta katkaisusta, harkitsisin ritsan käyttämistä kalliiden terien ja terien ostamisen sijaan. (Käsisahaa en ole kokeillut)

• Tykkään
AngelFB
  • Laddar…
Tiedoksi vain, että timanttikiekkoinen kulmahiomakone toimi hyvin ☺️ Kiitos kaikista vastauksistanne!

• Tykkään
AndreasLarsson89
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.