Tarvitsen apua siitä, miten rakentaa veranta talooni. Sisäänkäynti on sijoitettu talon päätyyn, ja olen epävarma siitä, miten yhdistän katon talon päätyyn. Veranta rakennetaan kahden betoniperustuksen varaan etuosasta, ja se kiinnitetään sääntöön talon perustuksessa. Talossa on perinteinen laudoitus listoineen.
Olen tutustunut Beijerin pieniin esitteisiin, joissa heillä on verantaversio, mutta en pidä ratkaisusta. En halua kiinnittää verandan kattoa julkisivulautoihin, vaan tukevammin runkoon. Julkisivulaudat pitäisi pystyä vaihtamaan tarvittaessa ilman, että verantaa tarvitsee purkaa tai löysätä.
Onko jollakin rakennusalalla työskentelevällä, joka voisi jakaa tietämystään ja mieluiten vähän luonnoksia/piirustuksia ratkaisuista?

Tulkaa nyt ukot....!!!
Onko todellakin ketään, jolla olisi kokemusta verannan rakentamisesta talon päätyyn? Jos ei löydy ammattilaista, niin ehkäpä joku iloinen amatööri on tehnyt tai ollut mukana jossakin vastaavassa. Mutta en halua arvailuja, vaan todellisia ideoita.

Olen tehnyt kuten sinä. Sahasin paneelista, poistin paneelin verannan sisältä ja asensin "fusktakstolen" talon seinään. Se toimii kuten se, jonka asetat lattialle. Sitten raakapontti ja tiiliä. Sen jälkeen sujautin pellin paneelin alle, joka ulottuu katon ylle.

Huono selittämään. Ehkä kuvat auttavat. Muuten voit kysyä lisää.

722012114617Aaef1.jpg

7e2012114327A79d9.jpg

Kuinka kiinnitit paneelilevyt uusiin päätyihin, laitoitko toisen säännön niiden alle?

Toinen asia, älä rakenna verantaa niin leveäksi, että kattolippa menee talon päädyn ulkopuolelle, se näyttää hirveältä!

Kurtivan sanoi:
Miten kiinnitit paneelilaudat uusiin lopetuksiin, työnsitkö jonkin muun säännön niiden alle?
QUOTE]

Tarkoitatko niitä, jotka sahasin katon yläpuolelle?

Minulla kävi tuuri, että se sopi olemassa oleviin sääntöihin. Oli enintään 35 cm säännöstä lopetukseen.

Joo, tarkoitin heitä.

Onko se "fusktakstolen", joka näkyy kuvissa? Miten kiinnitit ne seinään? Naulasitko sitten paneelilaudat tiukasti fusktakstolenia vasten myös jalkalaudan ulkopuolelle? Kuinka pitkälle annoit pellin mennä sivusuunnassa? Onko sinulla nyt sadevesikouru verannan katolla? Ehkä sinulla on kuva valmiista tuloksesta tai mahdollisesti voit ottaa yhden.....

Vedimme sen kiinni olemassa oleviin koolauksiin ruuveilla.
Syynä siihen, että poistin paneelini, oli se, että aion laittaa toisenlaista paneelia verannalle. Jos haluaa pitää samanlaisen paneelin, riittää, että poistaa vain lisälistat.

Löysin vanhoja kuvia rakennusvaiheesta

5489_108824985517_712445517_2677537_6671736_n.jpg

5329_113320945517_712445517_2753011_1878316_n.jpg

5489_108824985517_712445517_2677537_6671736_n.jpg
13634_172338315517_712445517_3409848_3185862_n.jpg

Kauniita kuvia. Viimeisessä kuvassa näkee, miten olet viimeistellyt levyn. En halua ruuvata paneeliin ja siten lukita paneelilautoja verannan katon taakse, siltä varalta että haluaa/täytyy vaihtaa niitä joskus. Valitettavasti minulla on eristelevy, joka ulottuu sääntöjen ulkopuolelle. Naulauslaudoitus on naulattu sääntöihin pyöreän etäisyysholkin kautta eristeen läpi. Pitää varmaan leikata eristykseen ja naulata ensin pala sääntöön, luulen, vai...? Miten teit aluskatteen talon seinää vasten? Onko sinulla ensin kolmiolista, johon olet asettanut aluskatteen, ja oletko vetänyt aluskatteen paneelilautojen sisäpuolelle? Miten olet tehnyt verannan listalaudan kanssa? Meneekö se tiukasti talon paneelia vasten vai oletko sahannut paneelin niin, että se sopii listalautaan? Tästä tuli kyllä vähän monia ja kinkkisiä kysymyksiä. Vähän vaikea joskus muotoilla mitä ihan tarkkaan tarkoittaa. Toivottavasti ymmärrät, muuten kysyn taas....

Minun paneelini ei ole lukittuna. Toiseksi viimeisen kuvan jälkeen käytin pyörösahaa paneeliin katon vieressä. Paneeli ei mene pellin alle. Katon sisäpuolella minulla ei koskaan ollut kolmikolistaa, vaan käänsin paperin olemassa olevaa talon seinää vasten. Jalkalista menee olemassa olevaa talon seinää vasten ja paneeli on sahattu sen mukaan. Näkyy, jos katsot tarkasti toisesta kuvasta.

Miten käy siinä missä pelti loppuu alas sadevesikourun kohdalla, onko riski, että sadevesi voi päästä paneelilaudan sisäpuolelle siellä? Vai oletko tiivistänyt jollakin rakennussilikonilla tms.?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.