8 013 lukukertaa ·
18 vastausta
8k lukukertaa
18 vastausta
Kuinka viistää kipsilevyt hyvin?
Kiitos, minulla on surformi hallussa, sillä sitä on käytetty ahkerasti, kun levyjä leikataan. Mutta minulla on todella halpa surformi ja jos se tai käyttövirhe, mutta reunan viistäminen sillä johtaa pahvin rispaantumiseen.Mats-S sanoi:
Hei taas, unohdin tärkeän asian siitä, miten käsitellä surformia helpoiten.
Asetu sen reunan sivulle, jota pitää viistää, vedä surformia hieman alaspäin ja KOHTI itseäsi kevyellä PAINOLLA.
Salaisuus on vetää surformia ja viistää KOHTI itseäsi, paljon helpompaa kuin vetää poispäin. Sinulla on nimittäin huomattavasti parempi kontrolli vedolla ja paineella silloin
Mutta kuten jo mainittiin, voi reunan viistämisen tehdä myös kipsiveitsellä, mutta uskon että se on vaikeampaa aloittelijalle. Ammattilaisena teen sen usein näin ;-)
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 024 viestiä
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 024 viestiä
Ei kuulosta sellaiselta, jonka kanssa haluaisi työskennellä heti...Isakare sanoi:
En tarkoittanut ihan niin vaan enemmän sitä, että maalarit yleensä joutuvat korjaamaan paljon mikäli muut ovat olleet huolimattomia. Useimmat eivät piittaa muutamasta rosoisesta kipsireunasta.
Sitä käytetään, kun trimmaat ylimenevää, kun liimatut kanttiteipit melamiinilevyille, kun rakennat kaappeja/hyllyjä. ja viistät reunat, jotain mitä ei ajattele, kun on tehnyt sen muutaman kerran.. mutta leikkaa paperia 1-4 cm reunasta ja yritä sitten saada kulma leikkauslinjasta kipsin reunaan puoleen väliin.. tyyliin.B bygges sanoi:Ennen maalausta viistän kipsin reunat, jotka kohtaavat toisen kipsin, missä ne eivät ole syvennettyjä tai viistettyjä. Olen käyttänyt terää kipsiveitsestä ja se toimii, mutta siitä tulee vähän aaltoileva, tein mitä tahansa. Ei kai sillä ole merkitystä, mutta se näyttää vähän typerältä maalarin edessä? Onko mitään vinkkiä, miten se saadaan näyttämään hyvältä, kuten kattokipsin reunat?
Olen myös kokeillut "viistehyvää" biltemasta [linkki], joka oli todella huono, repi paperin.
Klikkaa tästä vastataksesi