20 971 lukukertaa ·
110 vastausta
21k lukukertaa
110 vastausta
Kuinka välttää, että koolaukset kuultavat läpi OSB- ja kipsilevyistä?
Eikö tarkoitettu sisäänrakennettua tilaa vaatekaapin ympärillä?blackarrow sanoi:
Ilmanpoistoventtiili pitäisi olla vaatehuoneessa. Silloin riittää vähän vuotavaa tuloilmaa oven ja kynnyksen välistä. Sahataan ovi 1-2 cm alemmaksi tai karmiin yläosaan tehdään uritus. Meidän walk-in vaatehuoneessa on uritus yläosassa karmissa.
Vaatekaappi, joka on rakennettu ulkoseinää vasten huonosti eristetyssä talossa, kuten vintillä, voi aiheuttaa vaatteiden huonoa hajua huonosti eristetyssä talossa.
Normaalisti "Ikea-oven" ja vaatekaapin välinen rako riittää. Oven voi säätää hieman ulospäin halutessaan.
Ongelma suljetuissa tiloissa, joita ei voi tarkistaa, JOS jokin menee pieleen, voi kestää kauan ennen kuin se havaitaan.slothy sanoi:
Oletko lukenut ketjun? Jos olet käyttänyt vakiokipsilevyjä, niin niissä on viiste pitkissä reunoissa. Se on se, mikä näkyy kuvassa. Se yleensä leikataan pois, kun liitetään vaatekaappiin sillä tavalla.
Se ei ole mikään sääntö, joka "näkyy läpi", vaan kipsilevy näyttää tuolta.
Se ei ole mikään sääntö, joka "näkyy läpi", vaan kipsilevy näyttää tuolta.
Joten minun olisi pitänyt leikata pois 10 cm reunasta saadakseni täysin suoran sivun? Eikö ole olemassa kipsilevyjä, joissa ei ole sitä upotusta? Halusin tasaisimman osan kaappia vasten, jotta se näyttäisi siisteimmältä, mutta minulla ei ollut aavistustakaan, että tämä upotus oli pitkin reunaa.. Mutta nyt tiedän seuraavalla kerralla!tommib sanoi:
Ei, näet viisteen levyllä. Virhe, kuten jo todettiin, on että TS ei leikannut sitä osaa pois asennuksessa kaapiston viereen. Helppo mutta turha aloittelijavirhe.
Jotta se olisi hyvä, olisi varmaan parasta purkaa kipsilevy ja tehdä uudelleen. Olisi varmasti hyvä katsoa video siitä, miten tehdään ennen kierrosta 2.
Viimeksi muokattu:
Tällaisiin kommentteihin ei pitäisi vastata lainkaan, mutta minun on pakko tietää. Mitä teet tällä foorumilla? Olen aloittelija, joka yrittää oppia virheistäni. Jos en ymmärrä, mitä sinun mielestäsi minun pitäisi tehdä? Sinulle, joka näytät olevan ekspertti (epäilyttävää), se on helppoa. Todella nolo kommentti sinulta.N Nickesågen sanoi:
Puin kipsilevyn uusimalla tapetilla. Yes, aion etsiä listaa ja miettiä, voisiko siitä tulla tyylikäs. Ottaen huomioon seinän värin, painuma tuskin näkyy, joten kysymys on, kannattaako se. Mutta se on hyvä pelastusvinkki!boihus123 sanoi:
Suoraan vaatekaapin takana on nyt kapea tyhjä tila, noin 30 cm. Ja sen seinän takana on ullakko, johon en pääse käsiksi.Mikael_L sanoi:
Pitäisi tarkastella ensisijaisesti kolmea parametria:
1. Kuinka paljon kosteutta muodostuu tilassa
2. Kuinka diffuusiolle avoin suljettu tila on
3. Mitkä ovat lämpötilat sisä- ja ulkopuolella.
Jos tilassa ei ole kosteuslähdettä (joku hengittää, vesivahinko, kosteus leviää diffuusion kautta jostakin viereisestä tilasta), silloin riski on melkein olematon, mutta on silti hyvä ottaa huomioon, että aina voi muodostua vähän kosteutta.
Jos seinät tai katto/lattia ovat diffuusiolle avoimia viereisiin kuiviin tiloihin, aina pienet määrät kosteutta poistuvat.
Lämpötilat voivat olla tärkeitä, jos suljetussa tilassa on kylmempää, kosteustaso voi nousta ja pahimmassa tapauksessa voi syntyä kondensoitunutta kosteutta.
On paljon mietittävää, jos haluaa pohtia kaikkia parametreja, mutta helpointa on, että on joku käytännöllinen esimerkki, jota voi miettiä ja pohtia.