Hei!

Minä ja kumppanini olemme hankkineet 70-luvun talon, johon muuttamme syksyllä. Siellä on puulaudoitettu oleskeluhuone muovimatolla, jonka haluaisimme mielellämme kunnostaa poistamalla orgaaniset materiaalit kellarista.

Tilanne on se, että emme ole kovin käteviä, ja haluaisin siksi tietää, kuinka vaikeaa on poistaa puupaneeli ja muovimatto, laatia seinät metalliprofiileilla, vaihtaa lattia jne.? Onko tämä tyhmä projekti aloittaa, jos aiempaa kokemusta remontoinnista ei ole, vai uskotko, että voimme oppia matkan varrella? Meillä ei ole kiire projektin kanssa ja haluaisimme mielellämme säästää rahaa tekemällä sen itse.

Otamme mielellämme vastaan vinkkejä siitä, mitä tulisi ottaa huomioon!

Haiseeko pahalle? Oletteko mitanneet kosteuspitoisuuden seinästä? Tuntuu tyhmältä purkaa seinä vain siksi, että..?!
If it ain’t broken Don't fix it

Ehkä pelkkä uuden pinnan laittaminen lattiaan riittää mv?

Viimeksi muokattu:
P preben89 sanoi:
Haiseeko pahalle? Oletteko mitanneet kosteuspitoisuuden seinässä? Tuntuu typerältä purkaa seinää vain siksi.

Ehkä riittää uudet pintamateriaalit lattialle jne?
P preben89 sanoi:
Haiseeko pahalle? Oletteko mitanneet kosteuspitoisuuden seinässä? Tuntuu typerältä purkaa seinää vain siksi.

Ehkä riittää uudet pintamateriaalit lattialle jne?
Siis se haisee hieman poikkeavalta, mikä myös lukee tarkastusraportissa, mutta emme ole mitanneet kosteuspitoisuutta. Mutta kosteuspitoisuuden mittaaminen on ehdottomasti jotain, mitä meidän pitäisi tehdä ennen kuin mahdollisesti aloitamme purkamaan mitään!

• Tykkään
preben89
  • Laddar…
Olen tehnyt saman ja sanoisin, että se ei ole lainkaan vaikeaa. Se ei ehkä käy aina nopeasti, mutta jos ei ole kiire, olisin ehdottomasti tehnyt sen itse. On mukavaa päästä eroon roinasta, vaikka se ei ehkä ole aina tiukasti tarpeellista :)

Muistathan ottaa asbestinäytteen mattoliimasta.

• Tykkään
HSP
  • Laddar…
S
Ensimmäinen remonttini, kun minusta tuli talonomistaja, oli purkaa esiin nostettu lattia gillesstugassa ja korvata se nivellgolv:illa. Se oli työlästä mutta ei vaikeaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.