Hei :)

Minulla on melko uusi keittiö, jossa valitettavasti useat takaosat ovat irronneet. Yritin ostaa uusia, mutta niiden asentaminen valmiiksi koottuihin kaappeihin on lähes mahdotonta ja ne menivät rikki tai putosivat suoraan alas, koska mikään ei pidä niitä paikallaan.

Joten käännyn tämän upean foorumin puoleen vinkkien saamiseksi. Tässä on teille makupala:
Tyhjä kaapin sisäosa ilman takaseinää, joka on irronnut, osittain näkyvä kiinnike ja valaisin katossa.
 
Mahdoton tehtävä, jos se on niin pienessä tilassa. Mutta miksi? Kysy entiseltä puheenjohtajaltasi ehkä, hän joka oli maailmanmestari kaikessa ;)
 
  • Haha
  • Tykkään
Dowser4711 ja 2 muuta
  • Laddar…
P
SnällKyckling SnällKyckling sanoi:
Hei :)

Minulla on melko uusi keittiö, jossa valitettavasti useat takalevyt ovat irronneet. Yritin ostaa uusia, mutta niiden asentaminen valmiiksi kasattuihin kaappeihin on lähes mahdotonta ja ne menivät rikki tai putosivat alas, koska mikään ei pidä niitä paikoillaan.

Käännyn tämän upean foorumin puoleen saadakseni vinkkejä. Tässä on teille esimakua:
[kuva]
Voi ei. Olisin laittanut halvimman löytämäni puurunkoisen kehikon taakse, ja sitten naulannut/ruuvannut/liimannut uudet levyt paikalleen.

Vaihtoehtoisesti purkaa rungot ja asentaa takaa, mutta se voi olla vaikeaa joskus.
 
  • Tykkään
SnällKyckling
  • Laddar…
Irrota kaappi ja asenna tausta sillä tavalla kuin on tarkoitettu sekä naulaa tausta kiinni.
 
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
Mahdoton tehtävä, jos se on niin pienessä tilassa. Mutta miksi? Kysy entiseltä puheenjohtajaltasi ehkä, hän joka oli maailmanmestari kaikessa ;)
Hahah hän on jäljettömiin kadonnut, kukaan ei näe häntä enää.
 
  • Tykkään
och en till
  • Laddar…
yoloboi sanoi:
Voi ei. Olisin laittanut rungon halvimmasta puusta, mitä löydän, sisäpuolelle, ja sitten naulannut/kruvannut/liimannut uudet levyt kiinni.

Vaihtoehtoisesti purkaisin rungot ja asentaisin takaapäin, mutta se voi olla joskus vaikeaa.
Pidän todella paljon rungon ideasta. Pitääkö minun sitten ruuvata runko kehikkoon ja naulata/liimata kovalevy siihen?

Taidan tehdä tästä harrastusprojektin, ehkä asennan hieman värikkäitä taustoja.
 
P
SnällKyckling SnällKyckling sanoi:
Pidän todella ajatuksesta kehikosta. Pitäisikö minun sitten ruuvata kehys runkoon ja sitten naulata/liimata masoniitti siihen?

Ajattelin tehdä tästä harrastusprojektin, ehkä laitan vähän värikkäitä taustoja.
Juuri niin. Voit myös harkita kulmarautoja, näyttää hieman b:ltä mutta saat pari cm syvyyttä lisää (riippuen siitä, miten kaappisi ovat rakennettu).
 
Olin antanut sen olla, jos asennat uuden takapaneelin, et voi enää siirtää hyllytasoa myöhemmin.
 
J
Sama tapahtuu myös IKEA-hyllyillä. Se on yksi lastulevyjen, joissa on masoniittitausta, puutteista. Näyttää olevan erilaisia malleja kuitenkin, jotkut on naulattu enemmän kuin toiset, toiset on vain työnnetty runkoon. En usko, että se on tehtävissä siistillä tavalla ilman, että otetaan kaapit alas. Kysymys on, missä elinkaaren vaiheessa olet. Onko keittiö 3 vuotta vanha ja aiot pitää sen vielä 10 vuotta, vai onko se 10 vuotta vanha ja aiot pitää sen vielä 3 vuotta? Jälkimmäisessä tapauksessa olisin yksinkertaisesti asettanut lautaset sisään ja sitten yrittänyt unohtaa koko asia... :D
 
P pjkw sanoi:
Olisin jättänyt sen, jos asennat uuden takalevyn, et voi sitten enää siirtää hyllytasot.
Aivan, en ajatellut sitä! Voi miten hankalaa.

J JohanLun sanoi:
Sitä tapahtuu myös IKEA:n hyllyissä. Se on yksi lastulevyjen ja kovalevytaustojen heikkouksista. Näyttää siltä, että on olemassa erilaisia malleja, jotkut ovat enemmän naulattuja kuin toiset, toiset vain työnnetty runkoon. En usko, että se on tehtävissä nätisti ilman, että purkaa kaappeja. Kysymys on, missä kohtaa elinkaaren vaihetta olet. Onko keittiö 3 vuotta vanha ja aiot käyttää sitä vielä 10 vuotta, vai onko se 10 vuotta vanha ja aiot käyttää sitä vielä 3 vuotta? Jälkimmäisessä tapauksessa olisin yksinkertaisesti asettanut astiat sisään ja yrittänyt sitten unohtaa koko asian...
Elinkaari on juuri alkanut 6 kuukautta 😞
 
  • Tykkään
JohanLun
  • Laddar…
J
SnällKyckling SnällKyckling sanoi:
Juste tänkte inte på det! Åhh vad knepigt.

Livscykeln har precis startat 6 mån 😞
Minä reklamoisin siinä tapauksessa. Oletteko ostaneet IKEA:sta ja kasanneet itse? Seuranneet ohjeita? Ehkä voitte saada uutta materiaalia, hinnanalennusta jne. Jos joku muu on koonnut, reklamoisin heille. Sitten voivat laskea kaapit alas.

Itselläni on massiiviset puurungot, jotka ovat kiinteästi rakennettuja, eivätkä irtoa, mutta varmasti on helvetti laskea ne alas. Mutta laitoin IKEA:n keittiömoduulin kellarin ruokakomeroon ja siellähän kaapin laskeminen käy vartissa, se roikkuu kiskossa. Ottaisin ehdottomasti sen takapuolelta ja huolehtisin, että saan jonkun "avun" ratkaisemaan sen, erityisesti jos ette ole itse koonneet. Jos kyseessä on työtasokaapit, ne on kai vaikeampi irrottaa. Mutta jos ottaa kaapin kerrallaan, sen pitäisi kai onnistua sielläkin?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.