Käsin piirretty leikkauskuva talon seinästä, jossa näkyy elementit kuten seinärakenne, höyrynsulkumuovi ja paikat, joissa löytyy kosteutta ja hometta. Mietin kuinka yleinen tai huonosti rakennettu seinäni on ja miten se olisi pitänyt tehdä toisin? Olen tehnyt yksinkertaisen leikkausnäkymän päätyseinääni kuvaamaan ongelmaa, mutta sääntö merkitty ? on musta alapuolelta ja teoriani on, että sisäilma on päässyt seinään ja noussut ylös ja tiivistynyt alapuolelle eikä kosteus pääse minnekään. Talo rakennettu 1960

Onko seinässä höyrynsulkukalvo?
Ovatko kaikki piirtämäsi rakennuselementit alkuperäisiä?

• Tykkään
Henningelvis
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo sanoi:
Onko seinässä höyrynsulku?
Ovatko kaikki piirtämäsi rakennuselementit alkuperäisiä?
Kyllä ja kyllä höyrynsulku on paperi mutta alufolie

Oli sama rakenne ja ongelma minun talossa, joka rakennettiin -66.

Isakare Isakare sanoi:
Minulla oli samanlainen rakenne ja ongelma talossani, joka on rakennettu vuonna -66
Mitä teit asialle?

1960 höyrynsulkukalvo oli melkein tuntematon käsite, ainakin tavallisten rakennusmestareiden keskuudessa. Se mainitaan vaatimuksena BABS 1960:ssa, mutta ei levinnyt laajemmin ennen kuin vielä muutaman vuoden kuluttua. Yleisin höyrynsulkukalvo, joka sitten tuli, oli asfalttipaperi. Rakennusmuovia ei ollut lainkaan 60-luvulla. Tärkein syy höyrynsulkukalvon käyttöönottoon oli se, että kondenssi heikensi mineraalivillan eristyskykyä. Ei voida puhua rakennusvirheestä, kun talo on rakennettu samalla tavalla kuin oli tapana, kun se rakennettiin. Sitten mielestäni osio harjaseinässä on hieman odottamaton. Tavallista on varmaankin, että purueriste ulottuu koko matkalta harjalaudoitukseen asti.

J justusandersson sanoi:
Sitten mielestäni osio päätyseinän läpi on hieman yllättävä. Tavallista on, että kutterspån-eristys kulkee koko matkan päätypaneeliin asti.
Kiitos tiedosta, mitä tulee kutterspåniin, se menee seinän yli ja ulos paneelia kohti, hieman epäselvä luonnos vain.

M martin h82 sanoi:
Mitä teit asialle?
Höyrysulku puusepän neuvojen mukaan.
Revin kaikki kattolistat irti, tiivistin kaikki kipsilevyjen saumat lateksisaumalla. Maalasin huolellisesti 3 kerrosta maalia seinille ja kattoon, 2 kerrosta 20 tai jos se oli 30 kiiltoa ja sitten yksi kerros tavallista seinämaalia 7 kiiltoa, tapetti niille seinille, joihin halusimme sen maalauksen jälkeen.
Maalista tulee kuin muovikerros ja se vähentää höyrypainetta merkittävästi.
Itse vahingon pesin kloriinilla ja maalasin Cuprinol puuimpregnointia (sitä ei luultavasti ole enää ostettavissa).
Sisustin vintin sen jälkeen, joten en enää päässyt alueelle tarkistamaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.