413 lukukertaa ·
3 vastausta
413 lukukertaa
3 vastausta
Kuinka tutkia talosientä?
Olen saanut vihjeen "tontista" jolla on "talo" ja kaksi ulkorakennusta. Luulen jonkun sanoneen, että talossa voisi olla rakennus-sieni.
Joten,
Miten voi saada tietää / tutkia / jne. onko kiinteistössä rakennus-sientä? Onko hintalistaa eri vaiheista - analyysistä valmiiseen saneeraukseen?
Mietin ostoa joten...
/ M$ - Excel addicted joten laskelmat ovat vain hauskoja.
Joten,
Miten voi saada tietää / tutkia / jne. onko kiinteistössä rakennus-sientä? Onko hintalistaa eri vaiheista - analyysistä valmiiseen saneeraukseen?
Mietin ostoa joten...
/ M$ - Excel addicted joten laskelmat ovat vain hauskoja.
Kyllä, asiantuntijan tarkastus. Mutta myös asiantuntijoiden täytyy ottaa näytteitä, jotka lähetetään analysoitaviksi..B Ben47 sanoi:
Ei, sanoisin, että ilman purkamista sen laajuus on useimmissa tapauksissa vaikea arvioida..B Ben47 sanoi:
Jos talo on kunnolla talosienen valtaama, voi olla halvempaa rakentaa uusi kuin kunnostaa, erityisesti jos ei itse tee..B Ben47 sanoi:
Onnea matkaan😉B Ben47 sanoi:
Olen miettinyt tätä hieman. Tarkoittaako, että sieni voi levitä niin pirusti näennäisesti kuivassa puussa, kun se on piilotettu paneelin tai vastaavan taakse? Miksi ei riitä vaihtaa vain se, mikä on kosteaa/vedenkorruptoitunutta? Ei kai kukaan osta mielellään taloa, joka on ollut ilman kattoa. Vesisekainen seinä, jossa on sientä, voidaan kai vaihtaa. Vai?
Talon sieni ei pidä valosta ja ilmavirrasta, siksi se kasvaa piilossa.T Taste-Of-Wood sanoi:Miettinyt vähän tätä asiaa. Tarkoittaako se, että sieni voi levitä niin pahasti näennäisesti kuivassa puussa, joka on piilossa paneelin tai vastaavan takana? Miksi ei riitä vaihtaa vain kosteaa/vesivahingoittunutta osaa? Eihän kukaan haluaisi ostaa taloa, joka on ollut ilman kattoa. Vesivahingoittunut seinä, jossa on sieniä, eikö sen voi vaihtaa? Vai mitä?
Se hankkii myös itse vettä hajottaakseen kuivaa puuta.
Tämä tarkoittaa, että se voi levitä melko laajasti ennen kuin se näkyy.
Minun sieni kasvoi muun muassa keittiökaapin takana, jossa posliini seisoi. Täysin terve kuivaa puuta, joka ei osoittanut mitään merkkejä meidän puolellamme. Takaosa oli järkyttävän ällöttävä.
Aloin purkaa pesuhuonetta, jonka tiesin olevan huonossa kunnossa, mutta vaihdoin puolet talosta ennen kuin se oli valmis. En tiedä, voiko sieni vaikuttaa mieleen, mutta koko elämäntilanne, kun talosta, jossa asuu, puuttuu lattiaa ja seiniä, vaikuttaa mieleen, se on aivan selvää. Moni todistaa siitä.
Klikkaa tästä vastataksesi