Heippa. Olen tänään purkanut seinän ja aion kaivaa esiin muurauksen, joka on aiemmin ollut rakennettu sisään. Suureksi yllätyksekseni huomaan, kun puran seinää, että koolauspuut on naulattu muurausta vasten, mikä tuskin on optimaalista. Mutta kysymykseni on, miten minun pitäisi tehdä uuden sisäkaton kanssa, joka tulee paikalleen? Voinko tukea sen muurausta vasten ja laittaa listan ympäri? Kuinka paljon puuta saa olla muurausta vasten??

Toivottavasti ymmärsitte kysymyksen...

Ola78
Meillä on myös savupiippu talossa, joten kun aioin asentaa sisäkaton ensimmäiseen huoneeseen, jonka kunnostin, soitin nuohoojalle ja kysyin, mitä sääntöjä sovelletaan. Hän sanoi minulle, että palavaa materiaalia tulisi olla vähintään 10 cm savupiipusta. Mutta meillä on kattoristikot, jotka ovat noin 2 cm etäisyydellä savupiipusta, ja kysyin kuinka minun pitäisi toimia tässä tapauksessa. Koska se oli olemassa oleva rakenne, minun ei tarvinnut tehdä mitään, mutta hän ehdotti, että laittaisin hieman mineraalivillaa rakoon. Seinän, joka on savupiippua vasten, hän suositteli, että pukisin lähimmän tukipuun savupiippua parilla minerit-levyn suikaleilla suojaamaan niitä, jos en pystyisi sijoittamaan niitä oikeaan mittaan. Ai niin, unohdin sen, harvalaudoituksen päätysyty sai visst koskettaa, jos se oli välttämätöntä kattopäällysteen tukemiseksi. Diffusio muovia voit myös vetää kohti savupiippua, mutta pieni vinkki: käytä saunakalvoa savupiipun vieressä, koska se kestää paremmin lämpöä.

Ola78 sanoi:
Meillä on myös savupiippu talossa, joten kun asensin sisäkaton ensimmäiseen huoneeseen, jonka remontoin, soitin nuohoojalle ja tarkistin, mikä koskee. Hän sanoi, että palavaa materiaalia tulee olla vähintään 10 cm etäisyydellä savupiipusta. Mutta meidän kattotuolit ovat noin 2 cm päässä savupiipusta ja kysyin, kuinka siellä pitäisi toimia. Koska se oli olemassa oleva rakenne, minun ei tarvinnut tehdä mitään, mutta hän ehdotti, että voisin laittaa vähän mineraalivillaa rakoon varmuuden vuoksi. Seinän, joka menee savupiippua kohti, hän ehdotti, että pukisin savupiippua lähinnä olevan palkin muutamalla nauhalla mineriittilevyä suojellakseni niitä, jos niitä ei voisi sijoittaa oikeaan kohtaan. Aivan, unohdin, harvalaudoituksen päätypuu voi osua, jos on tarpeen kattoverhoilun tukemiseksi. Diffuusioestettä voit myös vetää savupiippuun asti, mutta pieni vinkki on käyttää saunafoliota savupiipun kohdalla, koska se kestää paremmin lämpöä.
Mahtavaa, kiitos vastauksesta. Tulen noudattamaan neuvojasi:)

Ola78
Mutta varmuuden vuoksi, soita paikalliselle nuohoojamestarillesi, niin saat selville, onko kunnassasi jotain erityistä. Parempi tarkistaa etukäteen kuin tehdä se uudelleen myöhemmin:)

Säännöt ovat kyllä hyviä, mutta otetaanko huomioon, miten savupiippu on tehty? Meidän on ollut tapetoitu suoraan päälle ja se on pysynyt 50 vuotta irtoamatta, joten en ole erityisen huolissani siitä, että rakentaisin lähellä sitä ;) Katsomatta sitä tarkemmin, oletan, että savukanava kulkee keskellä ja muut kanavat sen ympärillä.

sääntöjä on tiukennettu viime vuosina, mikä on johtanut moniin tulentekokieltoihin ja uudelleenrakentamisiin. Tästä johtuen he voivat olla todella tarkkoja asioista, jotka aikaisemmin olivat hyväksyttyjä, joten vinkki on keskustella nuohoojanne kanssa.

Soittavatko he?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.