Kellarissa on metallinen ovi, joka on asennettu kuvien mukaan. Ovikehys ei kuitenkaan sulaudu kovin hyvin seinään ja lisäksi mielestäni oven raot tekevät siitä hyvin kylmän, koska aukko on aika suuri (ääni, tuuli, kylmä). Näen, että edellinen omistaja on alkanut käyttää harmaata silikonia (näkyy yhdessä kuvassa) ja mietin, mitä vaihtoehtoja minulla on sekä eristämiseen että siistimiseen. Tähän mennessä olen ajatellut käyttää tiivistevaahtoa (en kuitenkaan tiedä, miten lopettaa siististi) tai jatkaa ja painaa harmaata silikonia, johon voisi ehkä maalata päälle. Mitä te olisitte tehneet? Ei tarvitse olla todella siistiä, mutta eristävämpää ja parempaa kuin nyt. Kiitos!

• Metalliovi, jonka karmin ja seinän välinen rako on selvästi näkyvissä aiheuttaen eristysongelmia, sekä harmaata silikonia karmin vieressä.
  • Metalliovi kellarissa, jossa on hopeanvärinen kahva ja viereinen valkoinen seinä. Seinän ja ovenkarmien välinen rako on näkyvissä.
  • Kellarin metallinen ovenkarmi, jossa on näkyvä rako seinän ja karmin välillä ja harmaata silikonia yritetty täyttää rako.
  • Metallin ovenkarmi kellarissa, epätasainen harmaa silikoni reunoilla, näkyviä aukkoja eristykseen.
Mats-S
Jos haluat sen näyttävän siistiltä, on parasta naputtaa pois viimeinen osa rappauksesta oven vierestä, rapata ovelle siten, että ovelle jää noin 5 mm rako, ja saumata rako ulkokäyttöön tarkoitetulla rakennussaumalla.

Mutta toiminnallisesti voit jatkaa harmaalla silikonilla/rakennussaumalla.

Mats-S Mats-S sanoi:
Jos haluat että se on siisti, täytyy hakata pois rappauksen viimeinen osa ovea kohti, rapata ovelle niin että jäljelle jää noin 5 mm rako, tiivistä rakon ulkokäyttöön tarkoitetulla rakennustiiveysmassoilla.

Mutta toiminnallisesti voit jatkaa harmaalla silikonilla/rakennustiiveysmassalla.
Olisiko etua käyttää vaahtomuovia esimerkiksi rakennustiiveysmassan sijaan? Vai onko sillä periaatteessa merkitystä tässä tapauksessa? Ajattelin lähinnä että se voisi ehkä eristää hieman paremmin?

Päädyin laittamaan tiivistyspuikon ja sitten rakennusliiman. Luulen, että siitä tuli aika hyvä!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.