Vain kaada ulos. Mutta käytä piikkirulla, niin se tasoittuu paremmin.

• Tykkään
Jesper Kruse
  • Laddar…
Jesper Kruse sanoi:
Tusen tack. Behöver man vibrera flytspackel eller räcker det med att hälla ut och låta det vara?

/J
Periaatteessa vain kaataa ja antaa kovettua... mutta yleensä täytyy hieman "auttaa" leveällä lastalla tai piikkitelalla. Itse pidän lastasta, tuntuu että sillä on enemmän hallintaa.

Kuitenkin tässä tarvitaan hieman tekniikkaa ja mielellään useampi henkilö työskentelemään yhtä aikaa, parasta on jos yksi sekoittaa ja toinen kaataa.

On erittäin tärkeää, että noudatat sekoitusohjeita veden määrän ja vispilän käyttöajan suhteen. Tarvitset monia ämpäreitä ja pari astiaa sekoittamiseen sekä kunnon vispilän, joka jaksaa sekoittaa kunnolla. Itse pidän aina vettä saatavilla suuressa laastipaljussa sekä käytössäni on valmistettu mitta, johon mahtuu tarkka vesimäärä yhtä säkkiä varten. Sitten sekoitan kaksi säkkiä ja kaksi mittaa vettä toiseen suureen laastipaljuun, vispaan ja kaadan ne pari ämpäriin ennen kuin me (tai minä) kannamme ne sisään ja kaadamme. Täytyy työskennellä koko ajan, sillä se alkaa kovettua nopeasti ja voit melkein nähdä, kun kovettuva massa "jahtaa" sinua lattian yli, siksi työ on valmisteltava hyvin materiaalien, veden ja paljujen kanssa, jotta tämä ei muodostu pullonkaulaksi.

• Tykkään
Jesper Kruse
  • Laddar…
Jep, valmistelut näyttävät olevan kaiken a ja o. Nyt oven aukko on siellä, missä putous on suurin, ja autotallin yläosassa ei tarvitse täyttää yhtä paljon, mutta miten jakelee pinnan yli? On tärkeää, että se on oikein, jotta ei tarvitse tallustella massassa...

/J

Jesper Kruse sanoi:
Japp, förberedelserna verkar vara a och o. Nu är dörröppningen där fallet är som störst och längst upp i garaget behöver jag inte fylla ut lika mkt men hur doserar jag över ytan? Det gäller ju att det bli rätt så man inte behöver stövla omkring i flytet...

/J
Det enklaste är om du avväger med nivåpinnar (typ dessa http://www.finja.se/nivapinne-sjalvhaftande.596140.produktinfo) dom finns hos byggfirmorna och är självhäftande så du klistrar dom på golvet.

När jag använder sådana så avväger jag med en laser och klipper av dom så att flytet precis skall komma upp till toppen. Sen har du dom som riktmärke på hur mycket du skall hälla ut. Om du är ovan kan man sätta dom lite tätare på golvet.

Pinnarna blir ingjutna i flytspacklet och skall sitta kvar.

• Tykkään
Jesper Kruse
  • Laddar…
Keksin juuri, että parkettilattia on 14 mm ja lattian alle voidaan laittaa myös sellainen lattiafrigolitti, joka estää narinaa ja siten voittaa muutaman millimetrin. Joten sitten lasketaan negatiivisesti kynnyksestä/0-tasosta, esimerkiksi 5,76 -1,4+1,0= 3,36 korkeimpana putouspisteenä? Silloin ei tarvitse heti niin paljon tasoitetta... onko tämä oikein ajateltu? Eli että lattian 0-taso mukaan lukien parketti yltää lattiasäännön yläosaan (katso kuva)? Olen avannut seinän, jossa ovi säädöt ovat valmiina. Kuitenkin näyttää siltä, ​​että lattiasääntö seuraa lattian kallistusta... miten ihmeessä teen sitten kynnyksen, jotta se on vaakasuuntaista? Puurunko ja metallikulmaraudat seinän rakentamisessa.

Viimeksi muokattu:
En ymmärrä viimeisintä viestiä, jossa lasketaan täytön vähentämistä. Sinunhan täytyy olla tasainen (= vaakasuora) alusta lattiallesi, jotta se ei kallistuisi. Käytä pitkää vesivaakaa tai lasermittaria mitataksesi eron korkeimman ja matalimman kohdan välillä. Se on, mitä sinun täytyy täyttää.

Olen kerran "kääntänyt" kaltevuuden kylpyhuoneessa ja halusin säästää tasoituslaastissa. Tein silloin huoneeseen "käytäviä" lattialistasta niihin kohtiin, jotka tarvitsivat eniten täyttöä. Eli laitoin kaksi rinnakkaista listaa noin 20 cm välein. Näihin täytin tasoituslaastia, ja sain näin 20 cm leveitä harjuja, jotka olivat vaakasuorassa ja oikealla korkeudella. Näiden väliin täytin betonilla (=edullisempaa) ja käytin "tasoituslaastiharjuja" tukena laudalle, jolla tasoitin betonin. Siitä tuli oikein hyvää.

Mitä tulee sääntöihin, jotka olet asettanut, luulen että olisi ollut parasta odottaa niiden asettamisen kanssa tasoitteen jälkeen, mutta nyt on jo vähän myöhäistä...
Voisit ehkä sahata pois sen osan, jonka kynnyksen pitäisi levätä. Sen jälkeen tehdä tasoituksen mukaan lukien tila kynnyksen alla. Kun se on tehty, asetat sinne säännön pätkän takaisin oviaukkoon ja kiinnität se yhteen muun runkorakenteen kanssa. Toimisiko se?

Sam_u_El sanoi:
En ymmärrä viimeisintä viestiä, jossa laskettiin vähentynyttä täyttöä. Sinunhan pitäisi olla tasainen (vaakasuora) alusta lattiallesi, jotta se ei kallistuisi. Käytä pitkää vesivaakaa tai laseria mitataksesi eron korkeimman ja matalimman pisteen välillä. Se on se, mitä sinun täytyy täyttää.

Olen kerran "kääntänyt" kaadon kylpyhuoneessa ja halusin säästää tasoitemassassa. Tein silloin "käytäviä" huoneeseen niille paikoille, jotka tarvitsivat eniten täyttöä, käyttäen sulkulistoja. Eli asetin kaksi rinnakkaista listaa noin 20 cm välein. Näihin täytin tasoitemassaa ja sain siten 20 cm leveät harjanteet, jotka olivat vaakasuorassa ja oikealla korkeudella. Näiden väliin täytin betonilla (halvempaa) ja käytin "tasoitemassaharjanteita" tukena laudalle, jolla tasoitin betonin. Siitä tuli todella hyvä.
Kuinka monta kruunua säästit sillä? :confused:

Noin 3000kr, luulisin. Se oli aika suuri kylpyhuone ja kun alin kohta pitäisi olla korkein kohta, siitä tulee heti aika suuri tilavuus. Kun ottaa huomioon, että työmäärä ei ollut kovin suuri, ajattelin kuitenkin, että se oli sen arvoista. En ollut kovin tottunut tasoittamaan, joten myös turvallisuustekijä oli rajata alueita.

luulen, että parhainta olisi harkita ammattilaisten apua. 500 litraa lattiatasoitetta on aika paljon ostettavaksi säkeittäin ja ehtiäkseen sekoittaa, levittää ja saada kuntoon, ellei ole hieman kokenut.

• Tykkään
Jesper Kruse
  • Laddar…
OT kommentti, miksi ihmeessä käytät beslagia säännön kanssa skråspikauksen sijaan? Sen täytyy olla 100 kertaa kalliimpaa... jos kerran pidät muutamia euroja ylimääräisestä tasoitemassasta kalliina?

• Tykkään
Jesper Kruse ja 2 muuta
  • Laddar…
ribbones sanoi:
OT kommentti, miksi ihmeessä käytät kiinnikkeitä koolinkeihin sen sijaan että viistoisit? Sen täytyy olla 100 kertaa kalliimpaa... jos kerran muutama euro lisähintaa tasoitteesta on kallista?
Kuva vääristää hieman. Olemme ostaneet uuden rivitaloasunnon ja oli mahdollista valita lisävarusteena elintilaa autotallin sijaan, jos oli ajoissa liikkeellä. Me olimme liian myöhään ostoprosessissa ja joudumme nyt muuttamaan itse. Kuitenkin seinän runko oli jo valmiiksi valmisteltu ovikarmille ja rakennusyhtiö on laittanut kiinnikkeitä koolinkeihin juuri oviaukossa, jotta sitä voisi muuttaa helpommin, arvelisin.

En ole itse koolannut mitään kuvassa.

Mutta jos lattian koolaus seuraa kaatoa, siitä tulee hankalaa?

/jesper

Luulen, että voit sahata pois sen osan säännöstä lattiaa vasten, jossa kynnys on oltava, sen jälkeen tasoittaa ja sen jälkeen laittaa säännön takaisin ja kiinnittää muihin sääntöihin.

Mikä on aikataulusi muuttaa sinne? Sitä voi myös tasoittaa sementillä, mikä on halvempaa kuin itsetasoittuva, mutta kuivumisaika on pidempi ennen kuin voit asentaa lattian.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.