Hei ja Hyvää päivää!

Olen purkamassa kaiken tretexin yläkerrasta gyprocin tieltä. Nyt vetämilläni on kaikki tretexen niitit, 13726 kpl 47819:stä on nyt vedetty irti. Mutta! Tarvitseeko minun vetää irti klipsejä, jotka ovat raakapontin välissä? Oletan, että niillä on jokin funktio kestävyyden suhteen. Gyproc varmaankin täyttää saman roolin sitten kun se on paikallaan. Kuinka herkkää se on epätasaisuuksille gyprocin asennuksessa? Muistelen, että se on melko tarkkaa? En ole koskaan aiemmin gyprocia asentanut...

Riittääkö, jos koputan ne mahdollisimman tasaisiksi, vai pitäisikö ne vetää irti? Spontti itsessään ei ole myöskään täysin tasainen.

• Valkokatto, jossa ylimääräisiä kiinnittimiä ja raot levyjen välillä, valmistautuu kipsilevyjen asennukseen.

Paras vastaus

Riippuu siitä, kuinka tarkka haluat olla ja millaista lopputulosta haet :) .
Kun kipsasin samanlaisen katon (erikorkuisia raakalautapaneeleja), jätin koolaamatta ja ruuvasin kipsilevyn suoraan paneeliin. Katto ei ollut lainkaan vaakasuora, mutta minulla ei ollut voimia koolata alas saadakseni sen tasaiseksi. Kipsilevy on melko anteeksiantava, joten se toimi odotettua paremmin. Erityisesti kahdessa kulmassa oli kohtia, joissa kahden laudan välillä oli melko paljon eroa ja jos katsoo tarkasti, näkee ettei se ole 100 % tasainen. Kuitenkin, kuten kaikessa: minä, joka sen tein, näen "virheet", muut eivät huomaa niitä :crysmile:

Mitään klipsit, jättäisin ne varmaan paikalleen, en usko niiden aiheuttavan ongelmia tasaisuudessa tai epätasaisuudessa.

C claym sanoi:
Riippuu siitä, kuinka tarkka haluat olla ja millaista lopputulosta haluat :) . Kun kipsasin samanlaista kattoa (epätasaista kattopaneelia), niin jätin koolauksen pois ja ruuvasin kipsilevyn suoraan paneeliin. Katto ei ollut aivan tasainen, mutta en jaksanut koolata saadakseni sen suoraksi. Kipsilevy on hieman anteeksiantava, joten se toimi odotettua paremmin. Oli lähinnä kaksi kulmaa, joissa oli melko suuri ero lankkujen välillä, ja toki, jos tarkasti katsoo, huomaa, että se ei ole 100% tasainen. Mutta kuten aina, minä, joka olen tehnyt sen, näen "virheet", muut eivät huomaa niitä :crysmile:

Clipsien kohdalla jättäisin ne paikalleen, en usko että ne aiheuttavat ongelmia vaikka katto ei olekaan tasainen.
Sitten jatkan näin! astuin taloon viime maanantaina... remontoimaton 70-luvulta! Liian monta paikkaa, jotka vaativat aikaa saavuttaakseen 100%. 90% riittää hyvin, kiitos vastauksesta!

• Tykkään
claym
  • Laddar…
Aja siinä :)

Aja valmismaalattu puupaneeli kattoon, pang pang naulapyssyllä, valmis! Kipsi: Niskajumi, kipsikeuhko painon vuoksi, kömpelö, ja hiomapölyä koko talossa. Sitten et koskaan saa kaunista kattoa ellet ole taitava maalari, joka osaa tasoittaa :(

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.