Suunnittelemme väliseinän pystyttämistä ja haluan kiinnittää sen lattiaan. Kuinka syvälle uskaltaa ruuvata ilman, että uhkaa osua lattialämmitysputkiin?

Voi pahimmassa tapauksessa olla melko korkealla, joten en poraisi niin syvälle, että voidaan ruuvata.

Pieni idea: poraa esimerkiksi 10mm syviä reikiä melko karkeassa mitassa (10mm?) ja aseta sitten pultit, jotka ulkonevat tämän pituuden verran alareunassa olevaan puuhun. Puut painuvat alaspäin seinän paineen vuoksi, joten alaspäin ei tarvita kiinnitystä, mutta pultit varmistavat, ettei puu voi irrota sivusuunnassa... Toivottavasti ymmärrät huonon selitykseni :)

Tiedättekö, missä silmukat sijaitsevat, joten älkää vain poratko siellä ;)

Jos ette tiedä, voitte käyttää IR-kameraa ja nähdä, missä silmukat sijaitsevat.

Minusta on todella tyhmää ottaa riskejä.

Normaalisti uskon, että riittää, että seinä on vain "tuplattu", eli lyhyt plugi pitää sen paikallaan.

Kiitos vastauksista!

Sitten ehkä riittää, että kiinnitetään parkettiin, jonka ajattelin jättää kynnyksen alle.

Luulen, että pelkkä kaksipuoleinen teippi voi riittää.

Se on vain etu laittaa parketti alle, sitten seinä voidaan myöhemmin poistaa. Sahaa seinäkoolaukset hieman pidemmiksi ja kiinnitä paikalleen katon/lattian väliin ja täydennä muutamalla kapealla ruuvilla parkettiin niin seinä pysyy paikoillaan :-)

Jos se on kelluva parketti, ei ole täysin oikein asettaa seinää sen päälle...

Aina voi liimata esimerkiksi pl 600:lla tai vastaavalla. Tulee pysymään kuin kallio.
/J

injonil sanoi:
Jos lattia on uiva parketti, ei ole täysin oikein asettaa seinää sen päälle...
Kehitä.
Mitä uiva parketti tarkoittaa?
Miksi seinää ei saa asettaa sen päälle?
Tarkoitatko, että sen pitäisi pystyä liikkumaan?

terveisin

Uivat lattiat pitäisi pystyä liikkumaan, kyllä. Useimmat modernit parkettilattiat ovat uivia, eli niitä ei ole liimattu tai ruuvattu/naulattu. Minkälainen lattia on kyseessä?

Fantastista tällä foorumilla. Olen juuri aikeissa pystyttää 3 seinää ja pohdin samaa asiaa. Minulla parketti on kelluva, joten ajattelin jyrsiväni sen auki. Naulat ja PL 600 kuulostavat melko järkeviltä.

Onko tämä tapa, jolla kirvesmiehet yleensä tekevät?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.