571 lukukertaa ·
8 vastausta
571 lukukertaa
8 vastausta
Kuinka runkoa paksuntaaksesi väliseinää?
Hei!
Minulla on suunnitelmia paksuntaa sisäseinää täällä kotona, osittain päästäkseni eroon ohuiden seinien tunteesta, mutta myös koska aion rakentaa seinäsyvennyksen ja haluaisin mieluiten saada siihen vähän syvyyttä (tänään, joten kiirehdi vastaamaan!! 😂).
Aion asentaa runkorakenteen ja levyttää kipsilevyillä. Kysyn, täytyykö uusien runkotolppien kiinnittyä seinään vakauden vuoksi, vai voinko jättää väliä uusien runkotolppien ja olemassa olevan seinän välillä. Kysyn, koska 70mm-tolpat ovat halvempia kuin 145mm 😁. Tuleeko siitä epävakaa 70mm-tolpilla, jos niissä on pelkkä kipsilevy toisella puolella?
Kaikkea hyvää!
Minulla on suunnitelmia paksuntaa sisäseinää täällä kotona, osittain päästäkseni eroon ohuiden seinien tunteesta, mutta myös koska aion rakentaa seinäsyvennyksen ja haluaisin mieluiten saada siihen vähän syvyyttä (tänään, joten kiirehdi vastaamaan!! 😂).
Aion asentaa runkorakenteen ja levyttää kipsilevyillä. Kysyn, täytyykö uusien runkotolppien kiinnittyä seinään vakauden vuoksi, vai voinko jättää väliä uusien runkotolppien ja olemassa olevan seinän välillä. Kysyn, koska 70mm-tolpat ovat halvempia kuin 145mm 😁. Tuleeko siitä epävakaa 70mm-tolpilla, jos niissä on pelkkä kipsilevy toisella puolella?
Kaikkea hyvää!
145 mm koolaukset sisäseinässä ovat uskomattoman ylimitoitettuja. Todennäköisesti siellä on tänään 70 mm koolauksia. Ota kuva, jotta näemme.M MarcusNils sanoi:Hei!
Minulla on suunnitelmia paksuntaa sisäseinää kotona osittain päästäkseni eroon ohuen seinän tunteesta, mutta myös koska aion rakentaa seinäsyvennyksen ja haluan mieluiten vähän syvyyttä tähän (tänään, joten kiirehdi vastaamaan!! 😂).
Aion laittaa koolaukset ja kipsilevyt. Mietin, onko tarpeen kiinnittää uudet koolaukset olemassa olevaan seinään vakauden vuoksi, vai voinko jättää tilaa uusien koolausten ja olemassa olevan seinän väliin. Kysyn tätä siksi, että 70mm koolaukset ovat halvempia kuin 145mm 😁. Tuleeko 70mm epävakaaksi, kun kipsi on vain yhdellä puolella koolausta?
Kaikkea hyvää!
Talon omistaja
· Värsterort
· 239 viestiä
Äänieristyksen kannalta on ihanteellista, että molemmilla puolilla on erilliset koodit. Joten 70 reglat, jotka seisovat vapaasti nykyisiä vastaan. Ja eristys tilassa.
Pidän tästä vastauksesta! Uskotko, että siitä tulee tarpeeksi vakaa, vaikka kipsilevyä on vain toisella puolella? Huolena on ensisijaisesti halkeamien muodostuminen kipsilevyjen saumoihin tulevaisuudessa.rotbackarn sanoi:
Aseta muutamia poikittaiskappaleita eri korkeuksille tai vielä mieluummin OSB/plyfa kipsilevyn alle, niin minimoit riskin. Sitten kittaamalla kunnolla saumanauhalla varmistaen, että sen halkeaminen edellyttää paljon.M MarcusNils sanoi:
Jäsen
· Stockholm
· 4 633 viestiä
Hei
Rakenna uusi seinä, se on halpaa.
Mutta... käytä rahat OSB:hen, raakaponttiin, lastulevyyn kipsilevyn taakse ja rakenna syvennykset samasta materiaalista, jonka sitten peität kipsillä.
Kaikki on hiljaisempaa kuin ennen ja vakaampaa ja parempaa ja kauniimpaa
Onnea matkaan.
/W
Rakenna uusi seinä, se on halpaa.
Mutta... käytä rahat OSB:hen, raakaponttiin, lastulevyyn kipsilevyn taakse ja rakenna syvennykset samasta materiaalista, jonka sitten peität kipsillä.
Kaikki on hiljaisempaa kuin ennen ja vakaampaa ja parempaa ja kauniimpaa
Onnea matkaan.
/W
Talon omistaja
· Värsterort
· 239 viestiä
Yksinkertainen kipsilevy rankarakenteessa tuntuu aina hieman ohuelta. Osb tai vastaava kipsilevyn alla tekee suuren eron. Paljon mukavampaa, jos kiinnittää asioita seinäänkin.
Voi myös hyödyntää tilaisuuden liimata puuta toisen seinän taakse, kun se on auki.
Voi myös hyödyntää tilaisuuden liimata puuta toisen seinän taakse, kun se on auki.
Klikkaa tästä vastataksesi