Hei!

Minulla on suunnitelmia paksuntaa sisäseinää täällä kotona, osittain päästäkseni eroon ohuiden seinien tunteesta, mutta myös koska aion rakentaa seinäsyvennyksen ja haluaisin mieluiten saada siihen vähän syvyyttä (tänään, joten kiirehdi vastaamaan!! 😂).

Aion asentaa runkorakenteen ja levyttää kipsilevyillä. Kysyn, täytyykö uusien runkotolppien kiinnittyä seinään vakauden vuoksi, vai voinko jättää väliä uusien runkotolppien ja olemassa olevan seinän välillä. Kysyn, koska 70mm-tolpat ovat halvempia kuin 145mm 😁. Tuleeko siitä epävakaa 70mm-tolpilla, jos niissä on pelkkä kipsilevy toisella puolella?

Kaikkea hyvää!
 
Suvi5700
M MarcusNils sanoi:
Hei!

Minulla on suunnitelmia paksuntaa sisäseinää kotona osittain päästäkseni eroon ohuen seinän tunteesta, mutta myös koska aion rakentaa seinäsyvennyksen ja haluan mieluiten vähän syvyyttä tähän (tänään, joten kiirehdi vastaamaan!! 😂).

Aion laittaa koolaukset ja kipsilevyt. Mietin, onko tarpeen kiinnittää uudet koolaukset olemassa olevaan seinään vakauden vuoksi, vai voinko jättää tilaa uusien koolausten ja olemassa olevan seinän väliin. Kysyn tätä siksi, että 70mm koolaukset ovat halvempia kuin 145mm 😁. Tuleeko 70mm epävakaaksi, kun kipsi on vain yhdellä puolella koolausta?

Kaikkea hyvää!
145 mm koolaukset sisäseinässä ovat uskomattoman ylimitoitettuja. Todennäköisesti siellä on tänään 70 mm koolauksia. Ota kuva, jotta näemme.
 
Voit varmasti rakentaa seinän, jossa on 45*70 tai 45*45, mutta säästäminen runkopuussa vaikuttaa todennäköisesti hyvin vähän yksittäisen sisäseinän kokonaiskustannuksiin.
 
Äänieristyksen kannalta on ihanteellista, että molemmilla puolilla on erilliset koodit. Joten 70 reglat, jotka seisovat vapaasti nykyisiä vastaan. Ja eristys tilassa.
 
rotbackarn rotbackarn sanoi:
Äänieristykseen on ideaalista, että molemmille puolille on erilliset kehykset. Joten 70 kehystä, jotka seisovat vapaasti olemassa olevia vasten. Ja eristys tilassa.
Pidän tästä vastauksesta! Uskotko, että siitä tulee tarpeeksi vakaa, vaikka kipsilevyä on vain toisella puolella? Huolena on ensisijaisesti halkeamien muodostuminen kipsilevyjen saumoihin tulevaisuudessa.
 
AXS
Aseta etäisyyspalat joihinkin kohtiin uusista säännöistä olemassa olevaan seinään. Totta, hieman huonompi äänieristys mutta erittäin paljon vakaampi.
 
  • Tykkään
Joak
  • Laddar…
M MarcusNils sanoi:
Pidän tästä vastauksesta! Luuletko, että siitä tulee tarpeeksi vakaa, vaikka vain toinen puoli on kipsilevyä? Huolenaiheena on ennen kaikkea myöhemmin ilmenevät halkeamat kipsisaumoissa.
Aseta muutamia poikittaiskappaleita eri korkeuksille tai vielä mieluummin OSB/plyfa kipsilevyn alle, niin minimoit riskin. Sitten kittaamalla kunnolla saumanauhalla varmistaen, että sen halkeaminen edellyttää paljon.
 
  • Tykkään
rotbackarn ja 1 muu
  • Laddar…
Hei
Rakenna uusi seinä, se on halpaa.
Mutta... käytä rahat OSB:hen, raakaponttiin, lastulevyyn kipsilevyn taakse ja rakenna syvennykset samasta materiaalista, jonka sitten peität kipsillä.
Kaikki on hiljaisempaa kuin ennen ja vakaampaa ja parempaa ja kauniimpaa :-)
Onnea matkaan.
/W
 
  • Tykkään
rotbackarn ja 2 muuta
  • Laddar…
Yksinkertainen kipsilevy rankarakenteessa tuntuu aina hieman ohuelta. Osb tai vastaava kipsilevyn alla tekee suuren eron. Paljon mukavampaa, jos kiinnittää asioita seinäänkin.
Voi myös hyödyntää tilaisuuden liimata puuta toisen seinän taakse, kun se on auki.
 
  • Tykkään
Suvi5700
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.