Olemme rakentamassa tätä huonetta ja eristämässä sitä paremmin ympärivuotiseen käyttöön. (Ruokailuhuoneena)

Olemme purkaneet kaikki kattopaneelit mukaan lukien eristyksen. Sisäpuolelta näkyy pontti.

Olemme asentaneet uudet lasikehykset ikkunoihin, uuden huovan kattoon, ja on aika alkaa rakentaa uudelleen. Ja silloin tuleekin muutamia pohdintoja, miten tämä tehdään parhaiten.

Sisäkatto:
Eristys on ollut ponttia vasten. Tämän alla oli paneeli. Se on vetänyt paljon paneelin ja eristyksen läpi ja myös paljon ampiaispesiä, koska katto työntyy lasikehysten yli ja ylityksen alapuolella on vain kaksi paneelilautaa väleillä (tuulettuminen?). Tämä on antanut vapaan tuuletuksen huoneeseen.

Haluan laittaa kaksinkertaisen kipsilevyn kattoon (niin kuin se on muualla talossa katossa ja seinissä). Tämän yläpuolelle höyryjarru (jotta se kuitenkin voi hengittää) ja sitten eristys ylös ponttia vasten. Haluan myös laittaa höyryjarrun lasikehysten ja paneelilautojen alapuolelle vetämisen estämiseksi, mutta kuitenkin antaa sen hengittää.

Lattia:
Laatoitus suoraan eristämättömälle laatalle.

Ajattelen platonmattoa pohjalle ja sitten styroksia, tyyppi 100, ja sitten parkettilattia päälle. Rakentuu ehkä 8 cm, mikä olisi sopiva. Mutta mitä vaihtoehtoja on rakentamiseen ja silti saada hieman eristystä.

Lämmitys:
Joko sähköpatterit (alkuperäinen ajatus). Vaihtoehtona on vetää putket koko rossipohjan läpi (n. 12m) ja kytkeä vesikiertoiset patterit olemassa olevaan yksiputkijärjestelmään. Olemassa olevaa patterijärjestelmää talossa ei voi tavoittaa, koska se sijaitsee palkistossa ulkoseinien varrella. Tulevatko siirtohäviöt suuriksi, jos syöttää niin pitkälle perustuksen läpi? Ajattelen esimerkiksi käyttää LK PEX RiR:ää eristyksellä. Riittääkö se?

Huom. talo lämpiää kaasulla tällä hetkellä ja se on yksiputkijärjestelmä. Ei ole puhetta investoida LVVP:hen tällä hetkellä, koska rahaa ei ole ja korkealla menolämpötilalla hyöty ei ole yhtä suuri. Lattialämmitys ei myöskään ole ajankohtainen vähäisen mahdollisen eristyksen vuoksi.

Antakaa kaikki vinkit, joita teillä on auttaaksenne meitä ratkaisemaan tämä parhaalla mahdollisella tavalla.
 
  • Tiilitalon lasiveranta, jossa tiiliseinät ja suuret ikkunat, edessä nurmikko ja polkupyörä, taustalla sininen taivas ja pilvet.
  • Punatiilinen rakennus, jossa suuret ikkunat; sisällä näkyy huonekaluja ja esineitä. Ulkona vihreä nurmikko ja sininen taivas pilvillä.
  • Huone, jossa tiiliseinä ja valkoinen takka, ikkunat vasemmalla ja puinen katto. Lattia ruskeaa laattaa, takana koottu halkopino.
  • Henkilö seisoo punatiilisen huoneen ikkunan edessä, puinen katto ja lattia, pyöreä pöytä ikkunan edessä.
Dr Benz Dr Benz sanoi:
Olemme rakentamassa tätä huonetta ja eristämässä paremmin, jotta voimme käyttää ympäri vuoden. (Ruokailutilana)

Olemme purkaneet kaiken paneelin sisäkatosta mukaan lukien eristys. Spontti on näkyvissä sisältä.

Olemme asentaneet uudet kasetit ikkunoihin, uudet kattohuovat ja kohta on aika rakentaa se uudelleen. Ja sitten herää kysymyksiä siitä, kuinka tämä tehdään parhaiten?

Sisäkatto:
Eristys on ollut suoraan sponttia vasten. Tämän alla oli paneeli. Ilmavirtaus oli suurta paneelin ja eristyksen läpi ja oli myös paljon ampiaisten pesiä, koska katto laajenee lasikasettien yli ja ylityksen alapuolella on vain kaksi paneelilautaa etäisyydessä (ilmaventtiili?). Tämä on mahdollistanut vapaan ilmavirran huoneeseen.

Haluan asentaa kaksinkertaisen kipsilevyn kattoon (siten se on muualla talossa katoissa ja seinissä). Tämän yläpuolelle höyryjarru (jotta se voi edelleen hengittää) ja sitten eristys ylös sponttia vasten.
Haluan myös asettaa höyryjarrun lasikasettien ja paneelilautojen yläpuolelle alapuolella estääkseni vedon mutta silti sallien hengittämisen?

Lattia:
Laatat asetettu suoraan eristämättömälle laatalle.

Ajattelen asettaa platoonimaton pohjalle ja sitten styroksi tyyppi 100 ja sitten parkettilattia sen päälle. Rakentaa ehkä 8 cm, mikä on sopiva.
Mutta mitä vaihtoehtoja on rakenteeksi, ja silti saada hieman eristystä.

Lämmitys:
Joko sähkölämmittimet (alkuperäinen ajatus).
Vaihtoehtona on vetää putket koko torpan perustuksen läpi (noin 12m) ja liittää vesikiertoiset patterit olemassa olevaan yksiputkijärjestelmään. Talon nykyiseen patterilenkkiin ei pääse käsiksi, koska se on ulkoseinien pitkin palkistossa. Tuleeko siirtohäviöistä suuria, jos syöttää niin pitkälle perustuksen läpi? Ajattelin esimerkiksi käyttää LK PEX RiR eristyksellä. Riittääkö se?

Huom. talo lämmitetään tällä hetkellä kaasulla, ja se on yksiputkijärjestelmä. Ei ole puhetta investoida LVVP:hen tällä hetkellä, koska rahaa ei ole JA korkealla syöttölämpötilalla ei ole niin suurta hyötyä. Lattialämmitys ei myöskään ole ajankohtainen minimieristyksen vuoksi, joka on mahdollinen.

Anna kaikki vinkit, mitä sinulla on auttaaksesi meitä ratkaisemaan tämän parhaalla tavalla.
Säilytä kaunis huone sellaisena kuin se on. eikö uusia pattereita voi liittää kaksiputkijärjestelmään!
 
Harmi pilata niin kaunis ja ainutlaatuinen huone, sytytä tuli takkaan ja aseta rustiikkisia penkkejä lampaannahkoilla ja vilteillä, niin sitä voi käyttää todella mukavasti. Mutta jos todella tarvitsette tilan, se voi olla turhaa luksusta.
 
R reez sanoi:
Pidä kaunis huone sellaisena kuin se on. Eikö voikin kytkeä uusia raddaaria kaksiputkijärjestelmään!
Paneeli katossa on jo revitty, mikä oli onni, koska siten huomasimme katon vuotavan. Olen jo kirjoittanut siitä.

Sen lisäksi aiomme eristää lattian edes vähän ja asentaa parkettia tms., jotta jalat pysyvät lämpiminä.

Kysymykset koskevat, miten sen voisi parhaiten jälleenrakentaa.

Kyllä, se voi tietenkin toimia. Kysymys on, kuinka paljon hukkaa tulee putkista, jotka vedetään ryömintätilaan. Ehkä se on vähäpätöistä. Voin myös nähdä järkeä siinä, että liitytään olemassa olevaan lämmitysjärjestelmään.
 
T TypRätt sanoi:
Harmi tuhota niin hieno ja ainutlaatuinen huone, sytyttäkää takka ja laittakaa rustiikkisia penkkejä lampaannahalla ja vilteillä niin siitä voi tulla todella viihtyisä. Mutta jos tarvitsette tilaa, se voi olla tarpeetonta ylellisyyttä.
No joo, tuhota ja tuhota. Se on jo itse tuhonnut itsensä vuotojen takia eri tavoin.

Kysymys on, miten se kunnostetaan parhaalla tavalla.

Ehdottomasti se on upea huone. Se oli tämän ja potentiaalin takia, että ihastuimme muuten melko keskinkertaiseen taloon.

Tämä on se paikka, johon isompi ruokapöytä täytyy sijoittaa. Muualle ei ole tilaa.
 
Ei muita?

Mielipiteitä hedelmäjarrusta ja eristyksestä sponttipaneeleissa katossa?

Mielipiteitä noin 5 cm lattiaeristyksestä ja sitten parketin asentamisesta sen päälle?

Mielipiteitä patteriputkien vetämisestä rossipohjaan noin 12 m yhteen suuntaan.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.