Hei!

Olen ajatellut rakentaa pesutuvan sekä kaakeleilla että klinkkerillä taloni kellariin, joka on rakennettu vuonna 1935. Ei ole eristystä lattian alla eikä seinän takana. Salaojitus on tehty 25 vuotta sitten tosin. Ajatuksena on eristää ulkopuoli isodränilla ensi kesänä.

Olen ymmärtänyt, että on erittäin tärkeää olla estämättä kosteuden liikkumista. Mitä olen käsittänyt, kosteusesteitä ei pitäisi olla. Mutta missä tahansa lukee, niin suositellaan käyttämään pohjustusainetta sekä tasoitteen alla että päällä. Eikö pohjustusaine estä kosteuden liikkumista???

Kiitollinen avusta!

Ystävällisin terveisin Zax

Näyttää siltä, että pitää ajaa ilman primeria.

1. Eristämätön lättbetong
2. Casco Husfix
3. Casco Multifix suoraan päälle
4. Klinkkeri

Kestääkö tämä uskotko???

Tavallinen primer ei ole diffuusiotiivis. Sen sijaan on olemassa kosteusesteitä nimeltä primer, joita käytetään ennen tavallista kosteusestegeeliä, ja tämä primer on jossain määrin diffuusiotiivis. Mutta kuten sanottu, tavallinen primer ei ole sitä. En usko talonkorjaukseen muun muassa kustannussyistä. Etsi foorumilta, niin löydät vastauksen. Rappausta tai kipsirappausta pitäisi vastaus olla.

Riippumatta siitä, mitä primeria käytät, on TÄRKEÄÄ, että primer/fix/fog tulevat samalta toimittajalta. On syytä huomauttaa tästä vielä kerran. Loppujen lopuksi ne ovat kemikaaleja, joiden kanssa työskennellään, ja niiden on toimittava yhdessä. Ei siis kannata ostaa halvinta sieltä täältä.

Muista tämä

//Daniel

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.