B
Puuseppä, joka oli täällä, ei ilmeisesti käyttänyt kipsilevynostinta, sillä kipsilevyt on kiinnitetty seinään lattiaa vasten. Levyn ja katon välissä on nyt noin 7-11 mm rako.

Onko tämä ongelma kitissä ja maalauksessa, eli pitäisikö minun asentaa kipsilevy uudelleen? Vai korjaako maalari tämän?

Gipsilevyn ja katon välinen rako mitataan mittanauhalla, joka näyttää 7-11 mm raon koon.

Kittaathan kunnolla levyn ja katon väliin.
Etkö aio laittaa listaa sinne?

Joo, se on varmaan listan peitossa?

• Tykkään
Hasse C
  • Laddar…
Mikä olisi kipsinostimen tehtävä seinäkipsilevyissä?

E
Jos et aio käyttää kattolistoja, voi olla hyvä ilmoittaa asiasta puusepälle ennen kuin tämä alkaa kiinnittää kipsiä.

A Andy78 sanoi:
Mikä olisi kipsinostimen tehtävä seinäkipsiin?
TS tarkoittaa varmaan jalanostinta, sinä ajattelet levynostinta, epäilen?

B
B
E Emil_K sanoi:
Jos et aio asentaa kattolistoja, voi olla hyvä kertoa siitä kirvesmiehelle ennen kuin hän alkaa ruuvata kipsilevyjä.
Ei kattolistoja missään talossa, ja juuri yksi levy on sellainen, jossa on näin paljon rakoa seinässä, muut ehkä 3-4 mm rako. Pitäisikö minun asettaa kipsilevy uudelleen ja nostaa se ylös kattoon?

B bygges sanoi:
Pitäisikö minun asettaa kipsilevy uudelleen ja painaa se kattoa vasten?
KYLLÄ, parempi että on rako lattian vieressä.

B
T tergo sanoi:
KYLLÄ, parempi pitää rako lattian kohdalla
Niin olen tehnyt kaikkien muiden seinien kanssa, jotka olen tehnyt itse, jotta lattia voi liikkua. Täällä mietin, voiko saada siistin liitoksen kattoon vai tuleeko se heti halkeilemaan?

Jos paklaat kulmateräksen, ei ole ongelmaa.

"Min" maalari sanoi, että enintään saisi olla 5mm rako, jos haluaa olla varma siitä, ettei halkeile. Nostaisin levyä varmuuden vuoksi.

B
P petererlandsson1194 sanoi:
"Min" maalari sanoi, että maksimirako saa olla 5mm, jos haluaa olla varma, ettei se halkea. Nostaisin levyn varmuuden vuoksi
Kiitos, sitten laitan uuden kipsilevyn, tuntuu että pian olen tehnyt uudelleen melkein kaiken mitä rakentajat tekivät.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.