Aion varastoida etukäteen vähän materiaalia, jonka saan hyvään hintaan.

140 m² yhdessä tasossa, jossa 2,7 m korkea katto. "Normaali" huoneiden ja seinien kanssa. noin 7 huonetta, mukaan lukien keittiö
Noin 60 m² autotalli, jossa 3 m korkeus, varasto toisella puolella.

Frigg 140 m² taloon + ehkä 20 m² lasitettu terassi.
sekä frigg 60 m² autotalliin.

Eristys talon väliseinille. Loput ovat prefab.

Kuinka paljon minun pitäisi hankkia?

En halua olla töykeä, mutta miksi et istu alas ja piirrä kaikki seinät ja laske se itse? Ei se ole NIIN vaikeaa.

Voit käyttää 1,20-levyjä tai 90-levyjä. Sitten sinun tarvitsee vain laskea, kuinka monta juoksumetriä seinää sinulla on. Jos sinulla on k600 tai k450 koolausväli, sinun on laskettava, kuinka monta koloa tulee. Sen jälkeen tarkistat ostettavien eristeiden rullien pituuden.

ps. Älä unohda "pikkujuttuja" kuten kipsiruuvit, lastulevyruuvit, tasoite, tasoitenauhat jne.

Viimeksi muokattu:
Fasting65 sanoi:
En halua olla töykeä, mutta miksi et istu alas ja piirrä kaikkia seiniä ja laske itse? Niin vaikeaa se ei ole.

Joko käytät 1.20-levyjä tai 90-levyjä. Sitten on vain laskettava, kuinka monta juoksumetriä seinää sinulla on. Jos sinulla on koolausväli cc60 tai cc45, sinun on laskettava, kuinka monta väliä tulee. Sen jälkeen tarkistat ostettavien eristerullien pituuden.

ps. Älä unohda "pikkuasioita" kuten kipsiruuvit, lastulevyruuvit, tasoite, nauhat jne.
Se ei ole ollenkaan töykeää. Minulla ei ole jokaista pientä yksityiskohtaa vielä selvillä, vaan yritän saada hyvän arvion. Jos tulee liian vähän, se ei ole katastrofi. Vähän liikaa ei haittaa myöskään, tärkeintä on, että ostan tavarat nyt edulliseen hintaan.

No niin. JOS et itse jaksa/halua/ehdi/voi tehdä arviota, niin tarvittaisiin kyllä jonkinlaisia piirustuksia, jotta voisi tehdä järkevän arvion. tai lista X määrä juoksumetrejä ulkoseinää, autotallin ulkoseinää, friggebod-ulko-seinää sekä sisäseiniä. Lisäksi paksuudet ja korkeudet.

muuten... kun sanot "frigg". Tarkoittaako se friggebod vai jotain muuta?

B
mutta piirrä itse piirustus. suunnittele siis myös oma rakennuksesi.
muista kaikki hölkkärit ja vastaavat. älä poista ikkunoiden ja oviaukkojen runkopituuksia. parempi, että on vähän liikaa kuin liian vähän.

Fasting65 sanoi:
No niin. JOS et itse jaksa/halua/ehdi/osaa tehdä arviota, niin tarvitaan kyllä vähän piirustuksia, jotta voidaan tehdä järkevä arvio . tai lista X lukumäärä juoksumetrejä ulkoseinää, autotallin ulkoseinää, friggebodyttervägg:ia, sekä väliseiniä. Lisäksi paksuudet ja korkeudet.

muuten... kun sanot "frigg". Tarkoittaako se friggebod vai jotain muuta?
Jaksan kyllä mutta sitten jos se on oikein on eri asia :)

Aion tehdä valmiiksi pohjapiirrossketsini ja palata asiaan.

Frigg=styroksi talon, autotallin ja terassin pohjaan.

30cm x ~140m2 + 20cm x ~60m2 = kulutus styroksi.
Jos aiot asentaa lattialämmityksen.

Myös erittäin riippuen siitä, kuinka paljon aiot kipsata, mutta 200 levyä 1200X2700 menee vähintään. Nyt laitoin tosin tuplasti, mutta meni 55 levyä 24 m2.

Nyt minulla on aavistus siitä, miltä se tulee näyttämään. Talo ja mahdollisesti autotallin ulkoseinät ovat prefab-rakenteisia. Todennäköisesti tarvitaan silti OSB-levyä ja kipsiä näihin, koska aion yrittää ostaa paljon materiaalia itse hyvillä hinnoilla.

Talo.
husi.jpg

Autotalli sekä varasto. Riittääkö autotalli hyvin pieneen harrastamiseen?
Totta kai mitä isompi, sen parempi, mutta raha määrää valitettavasti.
Ulkopuolella on oltava pulpettikatto, joka toimii autokatoksena.

garages.jpg

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.