Hei foorumi!

Olen laastaroimassa huonetta kotona. Ja minulla on vaikeuksia saada seinistä täysin tasaisia ja suoria. Pinta itsessään on tasainen ja hyvä. Mutta minun on vaikea saada seinä tasaiseksi, tai miten sitä nyt sanoisi. Kaksi seinää olen onnistunut tekemään. Kun taas kaksi muuta ovat mielestäni edelleen suhteellisen aaltoilevia.

Esimerkiksi jos laitan 1,6 m tapettilinjoja seinälle, niin korkeusvaihtelut ovat 1,5–2 mm joissain kohdissa.

Ja olen huolissani, että se aiheuttaa ongelmia, jos esimerkiksi aion ripustaa suuremman hyllyn seinälle. Kuten olin ajatellut.

Mutta onko tämä ongelma. Vai onko se vain näin?

• Käsi pitelee tapettilinjaa seinää vasten; valo osoittaa epätasaisuudet. Seinän tasoittaminen kesken, epätasaisuus 1,5-2 mm.
  • Mies pitää tapettilinjaljaa vasten seinää tarkistaakseen seinän tasaisuuden. Linjalja näyttää epätasaisuuksia pinnassa.
C
A Adamvest sanoi:
Mutta onko tämä ongelma. Vai onko se niin kuin se menee?
Vähän riippuen rakennusmenetelmästä, seinät ovat harvoin erityisen tasaisia suurella pinta-alalla katsottuna.
Tavoitteena on tasoittaa pieniä epätasaisuuksia, joten ymmärrän, että on haaste yrittää tasoittaa niin, että pinta olisi täysin tasainen.

• Tykkään
Adamvest
  • Laddar…
C cpalm sanoi:
Riippuen vähän rakennustavasta, seinät ovat harvoin erityisen tasaisia suuremmalla alueella tarkasteltuna.
Laajatasoituksen tavoitteena on tasoittaa pienemmät epätasaisuudet, joten ymmärrän, että on haasteellista yrittää laajatasoittaa niin, että pinta tulee täysin tasaiseksi.
Joo, ehkä on turhaa minun jatkaa. Mutta tein virheen pohjatyössä. Koska alusta on tapetti, johon joku oli tasoittanut saumat vakavissaan 1-2mm tasoitteella. Joten jo siinä oli paljon epätasaisuutta. Ja olin hieman naiivi ja ajattelin, että sen eron voisi peittää laajatasoituksella. Yritin poistaa vanhan, mutta se oli kuin kiveä. Mutta kuten sanottu, kadun, etten viettänyt hieman enemmän aikaa karkealla hiekkapaperilla vain.

• Kulunut tapetti, jossa näkyy epätasaisesti poistettu kitti ja paljaita alueita, aiheuttaen epätasaisen pinnan huoneen seinässä.
C
Ei, joskus on vaikea päättää missä lopettaa 🙂
Ajattelen, että järkevä taso on silloin, kun se näyttää hyvältä paljaalla silmällä valon heijastuessa, ja jopa vaikuttaa ylilyödyltä joillekin "ammattilaistaiteilijoille". Mutta kuten sanot, jos laitetaan jotain tasapintaista seinää vasten, se voi tietysti näkyä.

• Tykkään
Adamvest
  • Laddar…
C cpalm sanoi:
Ei, joskus on vaikeaa päättää, mihin lopettaa 🙂
Ajattelen, että kohtuullinen taso on, kun se näyttää hyvältä paljaalla silmällä katsottuna viistovalossa, ja on jopa ilmeisesti liioittelua joillekin "ammattilaismaalareille". Mutta kuten sanot, jos asettaa jotain tasaista seinää vasten, se voi toki näkyä.
Kyllä! Luulen, että vedän nyt viivan lisäkierroksen jälkeen, ja ero on ehkä 1 mm, kun asetan tapettilinjan. Toivon, että se riittää esimerkiksi hyllyjen ripustamiseen seinälle. Tai mitä erityisesti haluaisin tehdä sillä seinällä, on ripustaa pitkät tauluhyllyt. Toivottavasti siitä tulee hyvä!

Kiitos vastauksista! On erittäin hyödyllistä saada palautetta joltakin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.