1 604 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Kuinka paksut palkit pergolaan, jossa on riippuva tuoli?
Olen ajatellut rakentaa pienen pergolan, vain 2 x 2,6 metriä, joka on rakennettu ruuvattuna runkona neljän perustus-ankkuroitun pylvään päälle. Koska kyseessä on pieni pergola pienessä puutarhassa, haluan antaa sille sirot mittasuhteet. Samalla haluan pystyä ripustamaan riippumaton välissä olevaan palkkiin, joka kiinnitetään yhdensuuntaisesti (palkkikenkin) ulomman 2metrin säännön kanssa, noin 70 cm sisäänpäin.
Ideani oli 70x70-pylväät, ja että runko koostuu 95x45-puista. Kestäisikö tämä ajattelemani? Vai pitääkö minun lisätä 90x90 vastaavasti 120x45? Olen erittäin kiitollinen vinkeistä!
Ideani oli 70x70-pylväät, ja että runko koostuu 95x45-puista. Kestäisikö tämä ajattelemani? Vai pitääkö minun lisätä 90x90 vastaavasti 120x45? Olen erittäin kiitollinen vinkeistä!
2,6m pitkä 45*95 kestää erinomaisesti henkilön painon, jos säännön asettaa pystyasentoon.
Mieti, kuinka pergola voidaan vakauttaa, voitko käyttää viistotukia tai valaa pilarit maahan, jotta pergola ei heilu, kun istut riippukeinussasi?
Mieti, kuinka pergola voidaan vakauttaa, voitko käyttää viistotukia tai valaa pilarit maahan, jotta pergola ei heilu, kun istut riippukeinussasi?
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 297 viestiä
70x70 ja pystyssä 95x45 kelpaa, mutta sinun täytyy olla sivuttaistuki. Olisin laittanut 2 kpl 45 asteen vinotukia jokaiselle tolppaan, kiinnitys noin puoli metriä ulos.
Älä unohda käyttää kunnollisia ruuveja.
Älä unohda käyttää kunnollisia ruuveja.
Tuhannet kiitokset vastauksesta! Kyllä, säädöt pystyasennossa, ehdottomasti. Ajattelin myös käyttää viistotukia kulmissa (28x45) ja maahan upotettuja tolppia (henkseleitä ja vyötä).F fribygg sanoi:
Hyvä, sitten kaiken pitäisi kestää suunnitellusti.
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 297 viestiä
Tyylikkäämpää, jos vinotukien koko on 45x45, 28x45 näyttää hieman heikolta, vaikka se tekeekin työnsä. Tai jos kaikki tehdään samalla koolla, 90x90.
Tietysti, makuasia luulisinRabbithole sanoi:
Olin samassa tilanteessa jokin aika sitten ja päädyin valitsemaan yhden heidän hanging egg chairs, koska suodattimet tekivät siitä helppoa sovittaa patiooni. Säänkestävät tyynyt ovat kestäneet paremmin kuin odotin, ja nopea toimitus säästi minulta paljon vaivaa. Jos olet tarkka värien tai kokojen suhteen, heidän valikoimansa tekee asian melko yksinkertaiseksi löytää jotain, mikä vain toimii.
Klikkaa tästä vastataksesi