3 074 lukukertaa ·
8 vastausta
3k lukukertaa
8 vastausta
Kuinka paksu betonilattia harrastehuoneessa
Remonttinalokas
· Dalarna
· 3 173 viestiä
Garagin perimmäisessä osassa ajattelin rakentaa noin 3x3,5 m kokoisen harrastetilan. Asfaltin alla on vain tavallista soraa, joka voidaan helposti poistaa piikillä. Suunnitelma on rakentaa erottava seinä ja valaa yksinkertainen eristetty lattia.
Ajattele solumuovia 5cm ja betonia. Riittääkö 5cm betonia raudoituksella?
Sen kai voisi sekoittaa itse, jos sinulla on sekoitin?
Ajattele solumuovia 5cm ja betonia. Riittääkö 5cm betonia raudoituksella?
Sen kai voisi sekoittaa itse, jos sinulla on sekoitin?
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Miksi betoni?
Mielestäni olisi helpompaa käyttää vähän spikreglar:ia solumuovin kanssa, ja sitten yksinkertainen, rustiikkinen puulattia.
Tyylikästä, ja mukavaa seisoa ja kävellä sillä.
Mutta se riippuu ehkä myös siitä, mikä sinun harrastuksesi on...
Mielestäni olisi helpompaa käyttää vähän spikreglar:ia solumuovin kanssa, ja sitten yksinkertainen, rustiikkinen puulattia.
Tyylikästä, ja mukavaa seisoa ja kävellä sillä.
Mutta se riippuu ehkä myös siitä, mikä sinun harrastuksesi on...
Remonttinalokas
· Dalarna
· 3 173 viestiä
Hiominen kaikissa muodoissaan, työkalujen kunnostus, pieni askartelu sytytysraudalla jne.
Ajattelen, että on riski kosteudelle alapuolelta, jos käytetään puulistoja? Myös hionnan jäähdytyksestä roiskuu jonkin verran vettä. Joskus kaatuu myös vesipurkki.
Minulla on nauhahiomakone 2000x50mm, kiillotuskone, Tormek, pylväsporakone, laikkahiomakone. Mutta kaikki on tasapainotettu niin, ettei se tärise kovin paljon.
Ajattelen, että on riski kosteudelle alapuolelta, jos käytetään puulistoja? Myös hionnan jäähdytyksestä roiskuu jonkin verran vettä. Joskus kaatuu myös vesipurkki.
Minulla on nauhahiomakone 2000x50mm, kiillotuskone, Tormek, pylväsporakone, laikkahiomakone. Mutta kaikki on tasapainotettu niin, ettei se tärise kovin paljon.
Annan, jolla on asiasta tietoa, voi vastata paksuudesta, mutta spontaanisti se tuntuu ohuelta. Olisin luultavasti valanut 10 cm. Etkö voisi kaivaa hieman - mitä on alla?
Valuun - 1 m2 1 dm alas antaa 100 litraa, eli 1 m3 betonia 10 m2:lle. Suosittelen vuokraamaan pakkomyllyn, 80 tai 100 l. Uskomattoman käteviä käyttää ja nopeita (5 min). Osta valusoraa niin sinulla on jo hiekka/sora sekoitettuna.
Valuun - 1 m2 1 dm alas antaa 100 litraa, eli 1 m3 betonia 10 m2:lle. Suosittelen vuokraamaan pakkomyllyn, 80 tai 100 l. Uskomattoman käteviä käyttää ja nopeita (5 min). Osta valusoraa niin sinulla on jo hiekka/sora sekoitettuna.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
7 cm onkin jonkinlainen minimimitta perinteisellä raudoituksella. Erityisesti kun ajattelet sekoittaa betonin itse. Kannattaa vuokrata varusteet, sekä tombola että vibraattori.
Remonttinalokas
· Dalarna
· 3 173 viestiä
Se ei tule olemaan mitään painoja tai erityisiä rasituksia lattialla. Huoneesta tulee 12-15 m² ja sitä käytetään teknisenä pikkupajana
Mutta 7 cm on konkreettinen vastaus, kiitän siitä
Mutta 7 cm on konkreettinen vastaus, kiitän siitä
Remonttinalokas
· Dalarna
· 3 173 viestiä
Todella hyvä vinkki vuokrata käytössekoitin. Noin 900 kr alv. kanssa kahdeksi päiväksi helpottaa hommaa huomattavasti. Melkein tulee houkutus tehdä myös kellari uudestaanelpaco sanoi:
Annan saa vastata paksuuteen, mutta spontaanisti se tuntuu ohuelta. Olisin varmaan valanut 10 cm. Etkö voi kaivaa vähän - mitä on alla?
Valua varten - 1 m2 1 dm alas antaa 100 litraa, tai 1 m³ betonia 10 m²:lle. Suosittelen vuokraamaan pakko-sekoittajan, 80 tai 100 l. Uskomattoman käteviä käyttää ja nopeita (5 min). Osta valusoraa niin sinulla on hiekka/sora jo valmiiksi sekoitettuna.
Remonttinalokas
· Dalarna
· 3 173 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi