Minulla on ideoitani tietysti, mutta mietin, onko kukaan muu ryhtynyt tähän ja miten ratkaisit sen?

• Tykkään
Mikael Leandersson
  • Laddar…
L
Eikö niitä ole mahdollista leikata 45 asteen kulmassa kulmahiomakoneella ja kivenleikkuulaikalla, ja sitten laittaa pari rautaa lisävahvikkeeksi kerrosten väliin, jotka ulottuvat puoli metriä seuraavaan kiveen.

• Tykkään
Mikael Leandersson
  • Laddar…
Joo, se olisi helppoa, jos jotain tämän tyylistä tarkoitettiin: Tasapainossa oleva tumma ja vaalea vinoneliömuoto, joka esittää rakentamista koskevaa eristysongelmaa.
Ja sitten vaihtaa kääntämällä pihvi ympäri. Mutta miten voin ratkaista ongelman, että eristys jää paljaaksi sivuilta? Ja myös saumassa eristys on seinän reunaa vasten, onko se ongelma?

Ei, sinun täytyy kääntää ne niin, että eristeet kohtaavat ja saumat myös.

• Tykkään
Mikael Leandersson
  • Laddar…
Mutta silloin saat generalskarv.

Oletko kokeillut kysyä valmistajalta ehdotuksia?

Kiitos vastauksista. Mieluiten haluaisin välttää saumaa ulkonurkassa ja yleissäärmää ei todellakaan kannata ajatella ollenkaan. Paras ratkaisu, jonka olen itse keksinyt tähän mennessä, on jotain tällaista:
Yhteenkiinnitetyt kulmapalat kulmassa, joissa näkyy erilaisia liitoksia ja leikkauspintoja, kysyen mahdollisista virheistä tässä ratkaisussa.
Onko tässä ratkaisussa mitään kardinaalivirheitä? Olen kysynyt toimittajalta ehdotuksia.

Staffans2000
Jos olisin sinä, olisin tehnyt skarvningen kolmannen viestin mukaan. Huomattavasti vakaampi. Ettei eristys tule täysin kattavaksi, olisin välittänyt siitä vähät!

• Tykkään
Tobbe Brolin
  • Laddar…
L
Älä unohda raudoitusta taitteessa

Ehkä näin. Joka toinen kerros siirretyllä saumalla. Kulmissa tulee päällekkäisyys.

Kaksikerroksinen kulmayksityiskohta, jossa kerrokset on siirretty ja osittain päällekkäin.

• Tykkään
13th Marine ja 1 muu
  • Laddar…
Joo, siinä onnistuit! Ajattelin tosin, että päällekkäisyys jää hieman liian vähäiseksi. Mutta jos saumakohdan voisi liimata tarpeeksi vahvasti niin, että se toimisi yhtenäisenä palana ehkä... Mutta minulle on kyllä edelleen ehdotus viestissä #3 joka pätee jos on vähänkin rationaalinen myös.

Kuinka paljon näpertelyä ja sotkua voit kuvitella? Jos teet kohdan #3 mukaan ja sen lisäksi leikkaat muutamia paloja pitkittäin, voit käyttää näitä kansina avoimella reunalla (sen jälkeen kun vastaava pala lyhyestä päädystä on poistettu).

Jos haluat olla todella materiaalitehokas, leikkaat vain sisäpuolen ja ytimen siitä palasta, jonka ydin on sauman sisäpuolella. Silloin saat neljä kantta per leikattu pala (muutoin saat luultavasti vain kaksi).

Jos osaisin piirtää, olisin tehnyt sen...

Mikä ehdotus se oli? Olen samassa tilanteessa isoblockin kanssa 45 asteen kulmassa..

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.