14 157 lukukertaa ·
10 vastausta
14k lukukertaa
10 vastausta
Kuinka muurata oma takka...
Hei, termit eivät ole minulle tuttuja... mutta eikö ole "edullisempaa" palkata käsityöläinen muuramaan kunnollinen takka kuin ostaa yksi lakatusta pellistä lasi-ikkunalla hintaan 15-20 tuhatta?
Pohdin juuri, mitä "haluaisin" ja mikä sopisi parhaiten. Minulla on 2 metriä leveä seinä keskellä olohuonetta, jolle haluan tehdä jotain hienoa.
Pohdin juuri, mitä "haluaisin" ja mikä sopisi parhaiten. Minulla on 2 metriä leveä seinä keskellä olohuonetta, jolle haluan tehdä jotain hienoa.
hmm, minä voin tinkiä paremmin
sanotaan. En kuitenkaan näe, mikä siinä voisi olla niin vaikeaa laittaa vähän tiiliä peräkkäin ja rakentaa ylöspäin ja levittää vähän laastia... Ehkä minun täytyy tehdä se itse sen sijaan.
Onko netissä jossain artikkelia siitä, miten tällaisen voi rakentaa itse?
Onko netissä jossain artikkelia siitä, miten tällaisen voi rakentaa itse?
Hei! Ostimme Maxette-nimisen kamiinan Eldabutikenista Växjössä. Työn piti maksaa 20.000, ja totta kai siinä oli hommaa (etenkin kun valettiin jalka alas ryömintätilaan), mutta vaikeaa se ei todellakaan ollut. Kannatti tehdä se itse joka centin arvoisesti! Ainakin minusta...
Minulla on betonilaatta, joten ei työtä siinä. Tiedän hinnan tyypillisen ostetun takan asennuksesta jne, mutta haluan mieluummin sellaisen takan, joka on mukautettu minun (meidän) kotiini kuin päinvastoin.
Aha, erikoistapaus siis... Tietysti, silloin kannattaa ehkä ottaa ammattilainen... En kuitenkaan usko, että on halvempaa palkata hantverkare, pikemminkin päinvastoin - mutta sen sijaan siitä tulee varmasti perh...n hyvä!
Onnea matkaan!
Onnea matkaan!
Minulla on muurattu ja graniitilla verhoiltu takka. Muurattu Isocern-savupiippu.Johnny Viking sanoi:
Sydäntakka on lähes välttämätön, koska muuten on vaikea saada kohtuullista hyötysuhdetta. Minulla on Vermont Castings -sydäntakka (en usko, että niitä on enää saatavilla, koska hinta oli niin korkea).
Muurauksessa on huomioitu myös, että lämpöä varastoituu.
Koska paino on korkea pienellä alueella, perustus on myös vahvistettu ja siihen on lisätty kylmän ilman kanava korkeamman hyötysuhteen vuoksi.
Muurauksen lisäksi, jonka on oltava ammattimaisesti tehty! Kestävyyden vuoksi. Mukaan tulee myös puutyöt paloluokituksen vuoksi.
Ja erilaiset nuohoojan tarkastukset hyväksyntää varten.
Jos se on halpaa ja kustannusten kannalta verrattavissa tavalliseen takkaan.................Unohda se.
Huipulla pysyminen maksaa.
Viimeksi muokattu:
Appiukko lainasi kirjastosta kirjan siitä, miten muurataan uuneja. Sitten hän aloitti työn. Hän oli todella kiukkuinen koko kesän, kun hän työskenteli sen kanssa, ilmoitti anoppi
. Mutta siitä tuli hieno uuni, eikä erityisen kalliskaan (tiilet + laasti + nuohousluukut periaatteessa) ....
Badger, kuten mainitset sen pitäisi olla myös hyvä kamiina... 
Tuloilmakanavat ovat suunniteltu perustustyössä. Minun tarvitsee vain sanoa, minne se tulee sijoittaa, jotta nämä ilmakanavat vedetään. Ja jos ehdin päättää, mitä aion käyttää, voimme vahvistaa levyä tarvittaessa.
Muuten, onko olemassa järkeviä ostettavia kamiinoita tyypillisten ja standardikaminoiden lisäksi, joita näkee mainostettavan talokatalogeissa...?
Tuloilmakanavat ovat suunniteltu perustustyössä. Minun tarvitsee vain sanoa, minne se tulee sijoittaa, jotta nämä ilmakanavat vedetään. Ja jos ehdin päättää, mitä aion käyttää, voimme vahvistaa levyä tarvittaessa.
Muuten, onko olemassa järkeviä ostettavia kamiinoita tyypillisten ja standardikaminoiden lisäksi, joita näkee mainostettavan talokatalogeissa...?
Klikkaa tästä vastataksesi