1 625 lukukertaa ·
17 vastausta
2k lukukertaa
17 vastausta
Kuinka muovittaa
Hei, en tiedä, onko tämä oikea ketju tälle.
Olen rakentamassa taloa ja ajattelin kysyä, kuinka ajatellaan muovin/ilmansulun käyttö tässä rakenteessa.
Talo koostuu 2 kerroksesta, joten välipohjakin tulee olemaan lämmitetty. Joten oletan, että välipohjan kattoon ei tarvitse laittaa muovia, vain ulkoseiniin (korjatkaa, jos olen väärässä).
Entä sitten ulkoseinän kohdalla, jossa välipohja lepää palkin päällä? Miten se tehdään parhaiten?
Olen rakentamassa taloa ja ajattelin kysyä, kuinka ajatellaan muovin/ilmansulun käyttö tässä rakenteessa.
Talo koostuu 2 kerroksesta, joten välipohjakin tulee olemaan lämmitetty. Joten oletan, että välipohjan kattoon ei tarvitse laittaa muovia, vain ulkoseiniin (korjatkaa, jos olen väärässä).
Entä sitten ulkoseinän kohdalla, jossa välipohja lepää palkin päällä? Miten se tehdään parhaiten?
Etsi "Hur gör snickaren" Youtubesta, mielestäni erittäin hyviä videoita. Ei välttämättä vastaa kysymykseesi täysin, mutta erittäin hyvä resurssi amatööreille, jotka rakentavat taloja (mikä ei oikeastaan ole niin monimutkaista).
Toinen hyvä lähde on Svenskt Trä, jolla on täydellisiä piirustuksia monista rakenteista, mukaan lukien täydellinen lisärakennus, jota aiemmin kutsuttiin "Attefallare".
Toinen hyvä lähde on Svenskt Trä, jolla on täydellisiä piirustuksia monista rakenteista, mukaan lukien täydellinen lisärakennus, jota aiemmin kutsuttiin "Attefallare".
Olen tutkinut sitä, mutta muistaakseni siinä tehdään yksikerroksinen rakennus kylmällä ullakolla, joten he laittavat muovin sisäkattoon. Mutta voin muistaa väärin, joten aion tarkistaa sen uudelleen nähdäksenijonmo sanoi:
Etsi "Hur gör snickaren" YouTubesta, mielestäni erittäin hyviä videoita. Ei varmaa, että kysymykseesi löytyy täysin vastauksia, mutta erittäin hyödyllinen lähde amatööreille, jotka rakentavat taloja (mikä ei oikeastaan ole niin monimutkaista).
Toinen hyvä lähde on Svenskt Trä, jolla on täydelliset piirustukset monista rakenteista, mukaan lukien täydellinen lisärakennus, joka ennen tunnettiin nimellä "Attefallare".
Jos rakenne tulee näyttämään siltä kuin osoitat, sinun on asennettava höyryfolion kerros ennen kuin kiinnität kantopalkin välipohjaan. Mutta kuinka ajattelet rakentaa seinän ensimmäisessä kerroksessa, kun kantopalkki on seinärunkojen ulkopuolella?
Kyllä, jos olisin ajatellut etukäteen ennen kuin asensin 45:an seinään ja laitoin välipalkiston, olisin laittanut muovin 45:an sisäpuolelle, mutta unohdin tämän täysin.Matti_75 sanoi:
Joten kysymys on, miten se tehdään helpoimmalla tavalla, jotta saadaan tiiviiksi.
Mutta tarkoitatko sitten kottlingia juuri 90 asteen taitteeseen, että se saadaan kiinni kulmassa tyyliin lattia/seinä.
Muovita osa, jossa välipohja tulee, ja sitten muovita loput ja teippaa sauma, muuten siitä tulee hirveä työ saada tiivis.N Nygge72 sanoi:Hei, en tiedä, jos laitan tämän oikeaan ketjuun.
Olen rakentamassa taloa ja ajattelin kysyä, miten ajatellaan muovituksesta/höyrynsulusta täällä, kun rakenne näyttää tältä.
Talo koostuu 2 kerroksesta, joten se tulee olemaan lämmitetty yläpuolella oleva välipohja mukaan lukien. Joten oletan, että sitä ei pitäisi muovittaa välipohjan kattoon, vaan vain ulkoseinät (korjatkaa, jos olen väärässä).
Mutta sitten ulkoseinä, jossa välipohja lepää palkin päällä. Miten se tehdään parhaiten?
Silloin ehkä sinun täytyy teipata jokainen palkki välipalkistossa 🙂 aika uusi ratkaisu asentaa välipalkisto mutta useimmiten FKS-rakenteella.N Nygge72 sanoi:
Mutta muovitetaan siis ulkoseinä, sitten muovi pitäisi vetää ulos hieman 5/10cm runkotolppaan päin ja teipata niin, että siitä tulee tiivis runkotolpan ja muovin välillä (sekä seinän ja palkiston välillä). Mutta muun osan palkistosta jätetään ilman muovia. Mietinkö oikein?BadrumFactory sanoi:
Pitää paikkansa👍
Katso teccan tuote, lattian tiivistys. Vaikuttaa kätevältä ja tulee tiiviiksi heidän saumallaan.
https://www.teccaworld.com/?alttemplate=printmont&id=5092&lang=sv
https://www.teccaworld.com/?alttemplate=printmont&id=5092&lang=sv