19 577 lukukertaa ·
26 vastausta
20k lukukertaa
26 vastausta
Kuinka liittää kattotuolit?
Mietin, miten voisi sala palkkia, jotka ovat 45x145? Ajatuksena on eristää vinokatto noin 285 mm:llä.
Yksinkertaisin tapa on 45 mm ilmarako ja sitten 2 kertaa 45x95 plus rimoitus.
Ajattelen kylmäsiltoja ja mietin, onko ok tehdä seuraavasti:
45 mm ilmarako, 45x95 vaakasuorassa, 45x95 pystysuorassa palkkien välissä sekä rimoitus.
Onko tämä kuormituksen kannalta mahdollista?
Muovia en kirjoita siitä mitään. Se täytyy olla.
Yksinkertaisin tapa on 45 mm ilmarako ja sitten 2 kertaa 45x95 plus rimoitus.
Ajattelen kylmäsiltoja ja mietin, onko ok tehdä seuraavasti:
45 mm ilmarako, 45x95 vaakasuorassa, 45x95 pystysuorassa palkkien välissä sekä rimoitus.
Onko tämä kuormituksen kannalta mahdollista?
Muovia en kirjoita siitä mitään. Se täytyy olla.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
Jos teet luonnoksen, se on helpompaa, mutta kuulosti siltä, että siihen tulee paljon puutavaraa.
Protte
Protte
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
Liian paljon puutavaraa ilmarakoon, halkaise lauta 22x95 kokoon 22x45. Vaakalauta 45x95 tuntuu tarpeettomalta, mutta se on paljon työtä leikata laudanpalat, laittaa ne kattotuolin päälle ja kiinnittää pystysuora 45x95 keskelle kattotuolia. Jos sinulla on puutavaraa, ratkaisu saattaa toimia.
28x70 (glespanel) korvaisin epäröimättä rakennusvanerilla.
Protte
28x70 (glespanel) korvaisin epäröimättä rakennusvanerilla.
Protte
Miksi rakennusvaneri vinokatteisiin?prototypen sanoi:Turhaa paljon puutavaraa ilmarakoa varten, halkaise lauta 22x95:stä 22x45:ksi. Se vaakasuora 45x95 tuntuu tarpeettomalta, mutta se on paljon työtä leikata laudanpaloja, laittaa kattotuolille ja asettaa pystysuoran 45x95 kattotuolin eteen. Jos sinulla on puutavaraa, niin ehkä ratkaisusi toimii.
28x70 (harvarimotus) vaihtaisin empimättä rakennusvaneriin.
Protte
22x95 jakaa kahteen on ok. Tai 45x45 jakaa kahteen. / on saha.
Miten pitäisi toimia kylmäsiltojen ehkäisemiseksi?
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
Ihan ilmeinen ratkaisu, muistuttaa minun ratkaisua mutta yksinkertaisempi koska minun "brädor" ovat jo siellä, tee kuten Älvsbyhuset. Ja vaneri.
Protte
Protte
Olisin mieluummin halunnut jättää väliin sinun "bräda" ja käyttää saraketta eristyksen vaakatasoon laittamiseen. Luuletko Protte, että kattotuolit kestävät Skånen kuorman?
Ajattelen asiaa lumen kannalta. Toisaalta porukka Ähus-foorumilla teki niin...
Mitä mieltä olet?
Ajattelen asiaa lumen kannalta. Toisaalta porukka Ähus-foorumilla teki niin...
Mitä mieltä olet?
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
Jos kattoristikot on mitoitettu teidän lumikuormalle, niin ne kestävät. Jos olet huolissasi kantavuudesta, mikään lisätyistä tukiehdotuksista ei paranna kantavuutta.
Tee kuten Älvsbyhus, yksinkertaista ja hyvää. Vadsomhelst-lauta korvataan hanbjälkenillä ja pilarilla lattian luona
Protte
Tee kuten Älvsbyhus, yksinkertaista ja hyvää. Vadsomhelst-lauta korvataan hanbjälkenillä ja pilarilla lattian luona
Protte
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
Mutta sitten saat "uuden vesikaton".
Protte
Protte

