Mietin, miten voisi sala palkkia, jotka ovat 45x145? Ajatuksena on eristää vinokatto noin 285 mm:llä.
Yksinkertaisin tapa on 45 mm ilmarako ja sitten 2 kertaa 45x95 plus rimoitus.
Ajattelen kylmäsiltoja ja mietin, onko ok tehdä seuraavasti:
45 mm ilmarako, 45x95 vaakasuorassa, 45x95 pystysuorassa palkkien välissä sekä rimoitus.
Onko tämä kuormituksen kannalta mahdollista?
Muovia en kirjoita siitä mitään. Se täytyy olla.
 
Jos teet luonnoksen, se on helpompaa, mutta kuulosti siltä, että siihen tulee paljon puutavaraa.

Protte
 
Pikaluonnos. Ilmarakoon tulee käyttää masonitea. Mitä mieltä olet?
 
  • Käsin piirretty rakennuspiirros näyttäen rakenteen seinän ja katon välissä, sisältäen puukokoja, muovin ja kipsin käytön merkinnät.
Liian paljon puutavaraa ilmarakoon, halkaise lauta 22x95 kokoon 22x45. Vaakalauta 45x95 tuntuu tarpeettomalta, mutta se on paljon työtä leikata laudanpalat, laittaa ne kattotuolin päälle ja kiinnittää pystysuora 45x95 keskelle kattotuolia. Jos sinulla on puutavaraa, ratkaisu saattaa toimia.

28x70 (glespanel) korvaisin epäröimättä rakennusvanerilla.

Protte
 
prototypen sanoi:
Turhaa paljon puutavaraa ilmarakoa varten, halkaise lauta 22x95:stä 22x45:ksi. Se vaakasuora 45x95 tuntuu tarpeettomalta, mutta se on paljon työtä leikata laudanpaloja, laittaa kattotuolille ja asettaa pystysuoran 45x95 kattotuolin eteen. Jos sinulla on puutavaraa, niin ehkä ratkaisusi toimii.

28x70 (harvarimotus) vaihtaisin empimättä rakennusvaneriin.

Protte
Miksi rakennusvaneri vinokatteisiin?

22x95 jakaa kahteen on ok. Tai 45x45 jakaa kahteen. / on saha.

Miten pitäisi toimia kylmäsiltojen ehkäisemiseksi?
 
Vaneri, mitä tahansa voi laittaa minne tahansa.


252172-takstol.jpg
Protte
 
Ihan ilmeinen ratkaisu, muistuttaa minun ratkaisua mutta yksinkertaisempi koska minun "brädor" ovat jo siellä, tee kuten Älvsbyhuset. Ja vaneri.

Protte
 
Olisin mieluummin halunnut jättää väliin sinun "bräda" ja käyttää saraketta eristyksen vaakatasoon laittamiseen. Luuletko Protte, että kattotuolit kestävät Skånen kuorman?
Ajattelen asiaa lumen kannalta. Toisaalta porukka Ähus-foorumilla teki niin...

Mitä mieltä olet?
 
Jos kattoristikot on mitoitettu teidän lumikuormalle, niin ne kestävät. Jos olet huolissasi kantavuudesta, mikään lisätyistä tukiehdotuksista ei paranna kantavuutta.

Tee kuten Älvsbyhus, yksinkertaista ja hyvää. Vadsomhelst-lauta korvataan hanbjälkenillä ja pilarilla lattian luona

Protte
 
Ok. Kiitos.
 
Itse suunnittelen syödä ulkona, en halua syödä olemassa olevassa tilassa...

Terveisin,

PC
 
Mutta sitten saat "uuden vesikaton".

Protte
 
Tai sitten hänellä on runsaasti aikaa ja rahaa :D
 
prototypen sanoi:
Men då åker du på ett "nytt yttertak".

Protte
Täysin oikein, haluan vaihtaa ulkokaton, joka tänään koostuu eterniitistä ja alakatto internitistä. Ja samalla kun ajattelen vaihtaa näitä, aion samalla eristää ulkopuolelta.

Terveisin

/PC
 
  • Tykkään
Supportern
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.