7 204 lukukertaa ·
6 vastausta
7k lukukertaa
6 vastausta
Kuinka liimata kivirappuset
Jäsen
· Västra Götaland
· 70 viestiä
Rakennan portaat betonilohkoista, katso kuva.
Tulee vielä yksi taso korkeuteen.
Olen epävarma siitä, miten kiinnitän kuvassa olevat lohkot toisiinsa, pelkään, että talvi muuten huolehtii portaista. Alusta on murskattua kiveä ja 0-18 soraa portaissa.
Onko betoni hyvä ratkaisu vai pitäisikö minun käyttää PL700 saumojen välissä? Kuinka minun pitäisi tehdä?

Tulee vielä yksi taso korkeuteen.
Olen epävarma siitä, miten kiinnitän kuvassa olevat lohkot toisiinsa, pelkään, että talvi muuten huolehtii portaista. Alusta on murskattua kiveä ja 0-18 soraa portaissa.
Onko betoni hyvä ratkaisu vai pitäisikö minun käyttää PL700 saumojen välissä? Kuinka minun pitäisi tehdä?

Nyt en ole mikään asiantuntija, mutta olisin varmaan laittanut ulommaisen rivin betoniin, jotta se ei liikkuisi.
Olen rakentanut joitakin portaita, joissa olen laittanut reunan betoniin. Betoni ei näy, kun täytän maalla reunaan asti.
Sitten voi käyttää kantelementtejä, jotka naulataan alustaan, olen nähnyt.
Olen rakentanut joitakin portaita, joissa olen laittanut reunan betoniin. Betoni ei näy, kun täytän maalla reunaan asti.
Sitten voi käyttää kantelementtejä, jotka naulataan alustaan, olen nähnyt.
PL700 on erittäin hyvä liima, mutta koska se painuu kasaan ja muuttuu kalvoksi, uskon, että liiman voi olla vaikea kiinnittyä kunnolla niin suurella kulmalla lohkojen välillä. Ehkä se voi toimia, jos suihkutat sitä sinne missä kivet ovat tiiviimmin yhdessä.
Ehkä suihkuta hieman saumavaahtoa?
Ehkä suihkuta hieman saumavaahtoa?
Jäsen
· Västra Götaland
· 70 viestiä
Voinko vain nostaa pois ulomman rivin, kaataa hieman betonia siihen missä ne olivat, ja sitten nostaa takaisin lohkot? (mutta eikö silloin kaltevuus muutu, johon olen käyttänyt muutaman tunnin saadakseni sen täydelliseksi) :O
Ja pl700 siihen missä lohkot ovat tiiviisti yhdessä.
Ja avoimen kulman ulkopuolella voin täyttää betonilla, kunhan se ei ajan kuluessa halkeile...
portaan ympärillä ja talon vieressä aion laittaa laatat ja ne ehkä pitävät portaan kiinni jossain määrin.
Ja pl700 siihen missä lohkot ovat tiiviisti yhdessä.
Ja avoimen kulman ulkopuolella voin täyttää betonilla, kunhan se ei ajan kuluessa halkeile...
portaan ympärillä ja talon vieressä aion laittaa laatat ja ne ehkä pitävät portaan kiinni jossain määrin.
Muutaman kuukauden/vuoden kuluttua olet tallannut ulommat kivet niin, että ne kallistuvat, jos et tee sitä kunnolla alusta alkaen. Valitettavasti
neuvo on varmaankin, että sinun on valettava betonikaulus alle saadaksesi sen vakaaksi. Jos et halua kaivaa erityisen syvemmälle, voit aina laittaa muutaman armeringsjärn tai palan armeringsmatta pitämään betonikauluksen kasassa. Varmista myös, että ulotat betonin 1 dm ulompien kivien ulkopuolelle paremman vakauden saavuttamiseksi.
Jäsen
· Västra Götaland
· 70 viestiä
Olen saanut vinkkejä laittaa kivilaattoja alle ja betonia väliin, luultavasti teen niin.
Voinko ostaa tavallista hienobetonia byggmaxista ja kaataa sitä saumojen väliin?
Voinko ostaa tavallista hienobetonia byggmaxista ja kaataa sitä saumojen väliin?
Jäsen
· Västra Götaland
· 70 viestiä
Olen tullut siihen tulokseen, että betoni on vastaus.
Poistan kivet, teen kaksi uraa kivien alle, yhden uran takareunaan ja yhden etureunaan. Sitten kaadan maakuivaa betonia ja tasoitan, painan kivet takaisin... Sen pitäisi olla vakaa! :S
Poistan kivet, teen kaksi uraa kivien alle, yhden uran takareunaan ja yhden etureunaan. Sitten kaadan maakuivaa betonia ja tasoitan, painan kivet takaisin... Sen pitäisi olla vakaa! :S
Klikkaa tästä vastataksesi