Olen saanut kosteutta muutamiin siporex-kappaleisiin muuten kuivassa kellarissa. Syynä on, että pannuhuoneen venttiiliputki on vahingossa ollut seinää vasten. Ympäristö on täysin kuiva, olen raapinut maalin seinästä ja käyttänyt lämpöpuhallinta pannuhuoneessa MUTTA se ei halua kuivua…on kulunut 18 kuukautta…mitä voin tehdä…? Sain neuvon odottaa aiemmin, mutta voiko se todella kestää niin kauan? Ja eikö sen pitäisi parantua vähitellen?
Maaperän kosteus tuntuu epätodennäköiseltä, mutta kuka tietää. Seinä on muurattu sisäseinä siporexista, joka on rapattu ja maalattu diffuusiota läpäisevällä värillä Liwa. Ongelmia ei ole koskaan ollut ennen kuin joku asetti jotain pannun vuotoputken päälle niin, että se kääntyi kohti seinää pannuhuoneessa. Se havaittiin vasta pannun huollossa, ja silloin se oli varmaan ollut niin jo kauan… kosteusjälki on hyvin "paikallinen", katso kuvat, ja viimeisen vuoden aikana se ei ole muuttunut paremmaksi tai huonommaksi. Olen kokeillut myös laittaa lämpöpuhaltimen pannuhuoneeseen, mutta se ei myöskään tunnu auttavan, jatkuva vesi tulee vuotoputkesta ja se valuu kellarin lattian yli kaivoon, joten sen ei pitäisi olla ongelma. Mietin nyt yksinkertaisesti leikata palan seinästä, täyttää se uudella siporexilla ja rappata uudelleen. Ehkä se auttaa kuivumisessa. En usko, että se johtuu maaperän kosteudesta. Voit tehdä niin, mutta koko talon betonilaatta tuntuu epätodennäköiseltä. On vähintään 5 cm styroxia ja sen ei pitäisi tunkeutua sen läpi, varsinkaan ei seinälle, joka on muurattu sisäseinä kellarin keskellä.
Sinun täytyy poistaa enemmän väriä mieluiten molemmilta puolilta seinää.
Mikä on huoneen kosteus- ja lämpötila?
Kevytbetonin kuivuminen ei ole helppoa, koska se sisältää paljon huokosia, jotka sitovat vettä.
Maankosteus tuntuu epätodennäköiseltä, mutta kuka tietää. Seinä on muurattu sisäseinä siporexistä, joka on rapattu ja maalattu hengittävällä maalilla Liwa. Aiemmin ei ole ollut ongelmia, ennen kuin joku asetti jotain pannuhuoneen seinään johtavan vuotoröörin päälle, niin että se kääntyi seinään päin. Huomattiin vasta, kun pannuhuolto tehtiin, ja silloin se oli luultavasti ollut niin jo pitkään... kosteuspiste on hyvin "paikallinen", katso kuvat, ja viimeisen vuoden aikana se ei ole ollut parempi tai huonompi. Olen kokeillut myös asettaa lämpöpuhaltimen pannuhuoneeseen, mutta eipä se tietenkään auta, vuotorööriin tulee jatkuvasti vettä ja se valuu kellarin lattialle alas kaivoon, joten sen ei pitäisi olla ongelma. Mietin nyt, että yksinkertaisesti sahaan pois palan seinästä, täytän uudella siporexillä ja rappaan uudelleen. Ehkä se auttaa, niin että siitä tulee kuivempi. En usko, että se tulee maankosteudesta. Sen voi tehdä, mutta tuntuu epätodennäköiseltä, että talon koko laatta. Minulla on vähintään 5 cm styroksia ja sen ei pitäisi tunkeutua sen kautta, varsinkaan seinään, joka on muurattu sisäseinä keskellä kellaria.
[kuva][kuva][kuva][kuva][kuva][kuva]
Onko tuo kosteusmittari kevytbetonille, näyttäisi olevan halpa puulle?
Sinun täytyy poistaa enemmän väriä mieluiten molemmilta puolilta seinää.
Mikä on huoneen kosteuspitoisuus ja lämpötila?
Kevytbetonin kuivatus ei ole helppoa, koska se sisältää paljon vesiä sitovia huokosia.
Lämpötila pannuhuoneessa noin 25C, toisella puolella noin 21. Kosteuspitoisuus noin 30…