Hei,

Tarvitsen apuanne, sillä minulla ei ole kokemusta rappauksesta ym. Savupiippuni pinta on hieman halkeillut, katso kuva. Miten korjaan tämän parhaiten? Ajatukseni oli käyttää husfixia, onko se oikein vai suositteletteko jotain muuta?

Kun maalaa myöhemmin, käykö tavallinen julkisivumaali vai tarvitaanko jotain erityistä rappaukselle?

Kiitollinen asiantuntemuksestanne :)

Ystävällisin terveisin
Sulan

• Halkeillut savupiippu, jossa pinta on rapautunut. Taustalla pilvinen taivas. Piipun yläosa on tummanvärinen.
Naputa pois kaikki irtonainen materiaali (naputa myös koko savupiipun alueella ja etsi bom). Korjaa C-laastilla 1mm, jonka filtraat tekemään korjauksista näkymättömiä. Maalaa sitten savupiippu samalla värillä, jolla se on jo maalattu, toivottavasti silikaattimaalilla tai kalkkimaalilla, sillä muovimaali ei sovi savupiippuihin, joissa poltetaan tulta.

Ok kiitos vastauksesta, mutta voiko saada vähän tarkennusta :confused:

Etsiä bom - mitä on bom?

C-bruk = sementtilaasti tai? Onko tätä valmiiksi sekoitettuna vai ostetaanko ja sekoitetaan itse?

Filtar tarkoittaa sitä tapaa, jolla se asetetaan, ja mitä se tarkoittaa vai onko se vain erityinen muurauslasta?

En tiedä, mitä maalia on käytetty, kun olen asunut täällä vain vuoden. Ajattelin ottaa esimerkiksi demideck (vesipohjainen), koska minulla on sitä valkoisena, mutta on kai parasta ottaa jotain sinun suosittelemistasi.

Terveisin
Sulan

Sulan_gbg sanoi:
Ok kiitos vastauksesta, mutta voisitko selventää hieman :confused:

Etsiä bom - mitä bom on?

C-bruk = sementtilaasti vai? Onko tämä valmiiksi sekoitettu vai ostetaanko ja sekoitetaan itse?

Karhennustekniikka on tapa, jolla se asetetaan, ja mitä se tarkoittaa, vai onko se vain erityinen muurauslastaday?

En tiedä, mitä maalia on käytetty, koska olen asunut täällä vain vuoden, ajattelin käyttää jotain Demidekk-tyyppistä (vesipohjaista) maalia, koska minulla on valkoinen sellainen, mutta ehkä on parasta käyttää jotain suosittelemaasi maalia, arvelen.

Ystävällisin terveisin
Sulan
Bom = Rappaus kuulostaa ontolta, kun koputat sitä, täytyy silloin poistaa.

C-bruk = Valmiiksi sekoitettu rappauslaasti C 0-1 mm jakeilla

Karhennus tehdään laastarilla:
Kuva filtbräda, työväline rappauksen tasoittamiseen ja viimeistelyyn käsin rakentaessa ja kunnostaessa.

Ei missään nimessä Demidekk tai vastaavaa muovimaalia savupiippuun. Sinun täytyy selvittää, millä maalilla se on maalattu nyt, mikä täysin ohjaa maalin valintaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.