Olemme purkaneet sisäseinän asunnossamme (80-luvun rakennus). Kuten kuvasta näkyy, kattoon on kiinnitetty teräsprofiileja tukemaan purkamaamme seinää.

Miten voimme käsitellä tämän niin, että katto tuntuu yhtenäiseltä molemmissa huoneissa mahdollisimman vähäisellä näkyvällä saumalla?

Sillan toisella puolella oleva huoneen katto (vasen) on sileämpi kuin sillan toisella puolella olevan huoneen katto (oikea). Haluamme maalata koko katon rakennemaalilla kuten oikea puoli ja siten minimoida sauman näkyvyyden.

Kiitollinen vastauksista
/tsop

Sisäkaton pilari rikkoutuneella pinnalla; oikealla puolella karkea rakenne ja vasemmalla puolella sileämpi pinta.

tsop sanoi:
Olemme purkaneet sisäseinän asunnossamme (80-luvun rakennus). Kuvassa näkyy, että kattopalkit ovat tukeneet poistamaamme seinää.

Kuinka voimme järjestää tämän niin, että katto tuntuu yhtenäiseltä molemmissa huoneissa mahdollisimman vähäisellä näkyvällä saumalla?

Katon pinta saumakohdan vasemmalla puolella on sileämpi kuin oikealla puolella. Haluamme maalata koko katon struktuurimaalilla kuten oikea puoli ja siten minimoida saumojen näkymisen.

Kiitollinen vastauksesta
/tsop
]
aloita poistamalla kaikki karkeat reunat, esim. kaapimalla/hiomalla, sitten tasoita, hio, pohjusta, ja sitten 2 kertaa struktuurimaalilla, käytä mielellään karkeaa telaa...

valmis

Sitten minun täytyy ostaa karkea tela ja löytää jotain hyvää raapimista varten.

Pitääkö minun vain pohjamaalata saumapinta, vai maalataanko koko katto?

Maalaanko sitten tekstuurilla koko katon, vai vain vasemman huoneen, jossa tekstuurimaalia ei ole käytetty? Arvelen, että koko katto.

ihan samanlaiseksi se ei tule ellei nyt panosta valtavasti työtä ja tee molemmista puolista yhtä sileitä ja sitten maalaa kaiken uudestaan. Joten pieniä poikkeamia varmasti tulee olemaan, mutta toisaalta näet ne nyt vain itse. Kun kaikki on maalattu ja viimeistelty ja on kulunut muutama kuukausi, et edes ajattele asiaa. (vaikka se olisi eri)

tsop sanoi:
Sitten minun täytyy ostaa karkea tela ja löytää jotain hyvää skrapattavaa.

Tarvitsenko vain pohjamaalata sauman kohdalla, vai pitääkö minun käsitellä koko katto?

Maalaanko sitten struktuurimaalilla koko katon, vai vain vasemman huoneen, jossa struktuurimaalia ei ole käytetty? Arvaukseni on ensimmäinen.
vaikea sanoa, miltä se näyttää? paljonko vaurioita? onko värimuutoksia tai vastaavaa, jos ei niin kohdista vain paikkaan, ja vetää 2 kertaa pintamaalilla sitten:)

Tuntuu melko hyvältä muuten, joten ehkä riittää jatkokohdalla.

Bonuskysymys: Otan mielelläni vastaan vinkkejä siitä, miten parhaiten korjaan jäljellä olevan seinäreunan purkamisen jälkeen. Katso kuva.
Räjäytyksen jälkeen paljastunut seinän reuna, josta näkyy kipsilevyn kerroksia ja metallinen tukirangan osa.

Kiitos vastauksestasi, pitää vilkaista sitä!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.