2 838 lukukertaa ·
10 vastausta
3k lukukertaa
10 vastausta
Kuinka korjaan sisäseinän?
Hei kaikki rakentajat.
Olen purkanut kaiken vanhan masoniitin seinistä huoneessa, jota olemme parhaillaan remontoimassa. Itse seinä takana on karkea pontattu paneeli, jonka haluan säilyttää, koska se on täydellinen, kun kiinnittää asioita seinään. Valitettavasti se ei ole täysin tasainen. Talo on vuodelta 1941, joten seinä on liikkunut vuosien varrella. Olen suunnitellut asentaa 12 mm lastulevyn päälle, mutta kuinka saan helpoiten seinän tasaiseksi, jotta lastulevy ei heiluisi. Epätasaisuutta ei ole paljoa, enkä halua poistaa paneelia päästäkseni koolinkeihin. Voiko tasoittaa tai laittaa jotain materiaalia lastulevyn taakse, tai onko teillä jotain vinkkiä? Terveisin
Olen purkanut kaiken vanhan masoniitin seinistä huoneessa, jota olemme parhaillaan remontoimassa. Itse seinä takana on karkea pontattu paneeli, jonka haluan säilyttää, koska se on täydellinen, kun kiinnittää asioita seinään. Valitettavasti se ei ole täysin tasainen. Talo on vuodelta 1941, joten seinä on liikkunut vuosien varrella. Olen suunnitellut asentaa 12 mm lastulevyn päälle, mutta kuinka saan helpoiten seinän tasaiseksi, jotta lastulevy ei heiluisi. Epätasaisuutta ei ole paljoa, enkä halua poistaa paneelia päästäkseni koolinkeihin. Voiko tasoittaa tai laittaa jotain materiaalia lastulevyn taakse, tai onko teillä jotain vinkkiä? Terveisin
En halua käyttää kipsilevyä ollenkaan. Mielestäni siitä ei ole mitään hyötyä. Se ei ole kovin epätasainen, mutta riittävästi siihen, että en halua laittaa levyjä suoraan seinälle. Luulen, että teen rungon seinälle, ja näin sähkövetojen tekeminen on helpompaa myös... ja sitten laitan lastulevyn runkojen päälle. Mitä mieltä olette siitä?
Kyllä, olen samaa mieltä, mutta minut äänestettiin alas avopuolison toimesta. Sitten haluan lisää pistorasioita, mielellään uppoasennettuna. Tiedän monia, jotka ovat maalanneet ja tapetoineet suoraan lastulevylle ja olen kuullut, että pitäisi olla kipsiä, koska se on helpompi käsitellä ja paloturvallisempaa. Mutta onko siihen jokin suora syy?
Jäsen
· Östergötland
· 450 viestiä
Enemmän äänieristettyä.... Jos haluat enemmän sähköä seinään ja sinun täytyy katsoa ylös, niin kaikki spontin hyvyys katoaa! Et kuitenkaan ylety sponttiin esimerkiksi ruuveilla.kebabpizza sanoi:Ja, olen samaa mieltä, mutta puoliso äänesti minut kumoon. Haluan myös enemmän pistorasioita ja mieluiten uppoasennettuina. Tiedän monia, jotka ovat maalanneet ja tapetoineet suoraan lastulevylle, ja olen kuullut, että kipsilevyä pitäisi käyttää, koska se on helpommin työstettävä ja paloturvallinen. Mutta onko siihen joku suora syy?
Voiko lastulevylle todella tapetoida? :-/ eikö se ole vähän kuin laittaisi tapettia osb:lle? Että se irtoaa parin vuoden päästä!?
Tiedän useita, jotka ovat laittaneet tapetin suoraan lastulevylle ja se näyttää toimineen hyvin. Tärkeintä on levittää sekä tapettiin että lastulevyyn tapettiliisteriä. Totta kai voin laittaa kipsilevyn lastulevyn päälle, mutta jos se on turhaa, niin kuten sanottu, se tuntuu... turhalta
Olet oikeassa, että idea hieman katoaa paneelin takaa, jos käyttää koolauksia, mutta jos minun täytyy kiinnittää jotain raskasta, niin voin käyttää pitkiä ruuveja ja osua paneeliin kuitenkin. Paneelin poistaminen on sitten paljon työtä.
Tunnen pariskunnan, joka on tapetoinut lastulevyä ja saumat näyttävät melko ikäviltä. Tapetit ovat vetäytyneet niin, että on muodostunut ryppyjä ja joissain tapauksissa halkeamia melkein joka saumassa. Käytettäessä kipsiä on huomattavasti helpompi saada aikaan hyvä tulos, joka pysyy siistinä pitkään.
Jos jostain rakennussuojelullisesta syystä haluat välttää kipsiä, sinun tulisi myös jättää lastulevy pois ja sen sijaan asentaa treetex. Se ei ole läheskään yhtä hyvä kuin kipsi, mutta ainakin parempi kuin lastulevy ja ennen kaikkea hieman enemmän "autenttinen".
Jos seinät ovat aaltoilevat, voit ottaa lähtökohdaksi sen osan seinästä, joka työntyy eniten esiin, ja asettaa noin 5 cm leveitä kovalevysuikaleita lattiasta kattoon 60 cm:n välein niin, että suikaleet linjaavat seinän ulkonevan osan kanssa. Silloin olet enemmän tai vähemmän tehnyt oman väliseinän cc60:llä. Kipsi kestää "leijua ilmassa" näiden rankojen välillä, ja kun haluat ripustaa jotain seinille, on vain käytettävä tarpeeksi pitkiä ruuveja, jotta ne ulottuvat tyhjän tilan läpi raakalautaan.
Jos jostain rakennussuojelullisesta syystä haluat välttää kipsiä, sinun tulisi myös jättää lastulevy pois ja sen sijaan asentaa treetex. Se ei ole läheskään yhtä hyvä kuin kipsi, mutta ainakin parempi kuin lastulevy ja ennen kaikkea hieman enemmän "autenttinen".
Jos seinät ovat aaltoilevat, voit ottaa lähtökohdaksi sen osan seinästä, joka työntyy eniten esiin, ja asettaa noin 5 cm leveitä kovalevysuikaleita lattiasta kattoon 60 cm:n välein niin, että suikaleet linjaavat seinän ulkonevan osan kanssa. Silloin olet enemmän tai vähemmän tehnyt oman väliseinän cc60:llä. Kipsi kestää "leijua ilmassa" näiden rankojen välillä, ja kun haluat ripustaa jotain seinille, on vain käytettävä tarpeeksi pitkiä ruuveja, jotta ne ulottuvat tyhjän tilan läpi raakalautaan.
Kiitos hyvistä vinkeistä!!! Nyt minun täytyy vain päättää, mikä on paras.
Klikkaa tästä vastataksesi