Hei.

Olen remontoimassa autotallia ja seinät ovat erittäin epätasaisia ja rapattuja. Haluan "liimata" lastulevyjä rappauksen päälle. Mutta mitä pitäisi käyttää? En voi ruuvata, koska ero on jopa 2 cm aaltopituudesta. Enkä myöskään halua rakentaa kehystä.

Mikael_L
Jos se on rapattu seinä, oletko varma, että rH on aina riittävän alhainen, jotta voisit laittaa lastulevyä vasten?

Ei, en ole. Mutta se tekee asioiden kiinnittämisestä paljon helpompaa. Autotalli on muuten tiivis.

Mikael_L
Joo, mietin vain, ei ole kiva jos seinät homehtuvat.

Jos esimerkiksi on kyseessä sutteränggarage, on riski että maankosteus pitää seinät kosteina.

olen samaa mieltä Mikael_L:n kanssa, spånsikvor ei ole hyvä idea. Ehkä vaneri, mutta olen kuitenkin epäileväinen liimaamaan suoraan rappaukseen. Yleinen ratkaisu, kun kiinnitetään suoraan rappaukseen ja seinä on epätasainen, on levittää itsetehtyä kipsiä ja ruuvata vähän, missä se on mahdollista naulatulppien kanssa. Itse olisin asentanut koolaukset ja laittanut välikappaleet koolausten taakse, niin että seinä on suorassa, tarvitaan vain ohutta koolauslautaa ja sitten ruuvaisin vanerin päälle. Silloin saat tuuletustilan, jos säästät muutaman senttimetrin lattian yläpuolelle.

Jos aikoo lisäeristää kevytbetoniseinän, joka on rapattu, täytyykö/tulisiko tämä tehdä ilmarakoon sääntöjen (metalli)/eristeen ja rapatun kevytbetoniseinän väliin? Tiedän, että suositellaan, että lisäeristettä sijoitetaan ulkopuolelle, mutta se ei ole mahdollista (mielestäni). Lisäksi kyseessä on lämmittämätön autotalli..

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.