Skall renovera ett mindre badrum, spånskiva, flytspackel, klinker. När jag rivit ser jag att det bara finns gamla bjälkar som ligger på ca cc 75 och mellan reglarna är det 60cm.
Hur skapar jag enklast cc 30 för Jafo monteringsplatta 2? Duger det med kortlingar som skapar cc 30?
Kan jag slå på reglar från sidan för att skapa cc 60? Vill inte bygga på höjden då det höjer golvnivån för mycket.
Nästa fråga gäller att det idag stått tvättmaskin på detta golv och när den centrifugerar skakar hela golvet. Under finns källare som inte används för boende. Jag tänker att jag kan montera en regel tvärs golvbjälkarna underifrån med några stolpar för att förstärka konstruktionen ytterligare. Är det en bra idé och är det något speciellt jag bör tänka på?
Spontaanisti kuulostaa siltä, että klinkkerit eivät ole hyvä idea sillä lattialla. Kuulostaa siltä, että pesukone voi heiluttaa laattoja irti. Muovimatto olisi turvallisempi. Talo näyttää lisäksi vanhemmalta, mikä tarkoittaa liikkumisriskia.
Uskon, että lyhytsahat puut sääntöjen välillä ja tuplasti ruuvattu ja liimattu lattialastulevy vakauttaa lattian paljon.
On hyvin helppoa päästä käsiksi kellarin alapuolelta ja asentaa tukia. Noin 2 m kattokorkeus kellarissa. Onko niistä paljon hyötyä, jos ne asennetaan jännitykseen tunkilla?
Haluaisin mieluiten olla liimaamatta kaksois-22mm lattiapohjalevyä, koska se kasvattaa liikaa korkeutta.
Onko tapana kiinnittää koolingit vanhojen sivuille luodakseen cc60 ja tasaisen koolauksen?