Hei!

Minulla on hyvin perustavanlaatuinen kysymys, johon varmasti kaikki muut tietävät vastauksen paitsi minä: Miten parhaiten kiinnitetään kaksinkerroslankku (syllar), jotka aion vaihtaa lahovaurion takia, betonisokkelin (betongsula) päälle?

Ystävällisin terveisin,
palbin

Taloni vuodelta 2008 on kiinnitetty vain kulmikkailla (galvanoiduilla) 1-1,5 mm paksuisilla levyillä, noin 2-3 metrin välein. Ruuvattu kylkeen sokkelia ja naulattu laattaan.

Vaikuttaa siltä, että suunnittelija (Trivselhus) katsoo, että talon paino pitää sen paikoillaan!

Olen muuten kuullut, että laattaan/sokkelin voi porata reikiä laajennusruuville/liimatulle pultille.

On olemassa muutamia eri vaihtoehtoja riippuen siitä, kuinka hyvin haluat talon pysyvän kiinni... Eli kuinka suuria nostovoimia voi syntyä tuulen vuoksi.

Yksinkertaisin vaihtoehto on porata reikä suoraan läpi pohjaloimaan ja alas laattaan ja käyttää ankkurinaulaa, jossa on esiasennettu muovitapuli naulassa. Katso Fischerin "Hammerfix N"
http://apps.fischer.de/poc/default.aspx?page=details&layertype=Z&sprache=en&kat=$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-G2-$MZG-NAGEL-$MUG-F41&ekat=$EKAT-HK-EN

Jos haluat jotain, joka kestää enemmän vetovoimia (ylöspäin), katso esim. Fischerin FBN
http://apps.fischer.de/poc/default.aspx?page=layer&sprache=en&kat=$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-SCHWERSTAHL&ekat=$EKAT-HK-EN&path=$MART-HK-$MKAT-HK

Käytin galvanoitua expanderskruvia suoraan betoniin. Yksinkertaista ja hyvää!

Kiitos ystävällisistä neuvoista!

Eräs naapuri, jolta kysyin, neuvoi minua lyömään jättinauloja ylhäältä 45 asteen kulmassa, mutta tämä ruuvin jne. kanssa kuulostaa huomattavasti mukavammalta...

Ystävällisin terveisin, palbin

• Tykkään
ssaga
  • Laddar…
Laajennusruuvia suosittelen myös.
Eristävä ja kosteutta estävä lista betonin ja puun välissä, ja sitten laajennuspultti läpi kaiken.

Pieni vinkki. Merkitse ensin, mihin koolaukset tulevat, ja poraa sitten. Tein päinvastoin, mikä johti "taiteelliseen" uritukseen 45X145:ssa.

Expresspik.

Nyt olen hankkinut sekä erittäin pitkiä tavallisia nauloja, laajenevia nauloja että laajenemisankkureita. Mutta kun olin aloittamassa ensimmäisen lattialistan kiinnittämistä, huomasin, että lattialistat pitää kiinnittää betoniharkkoihin tai tarkemmin sanottuna vähän betonia päälle levitettyyn betoniharkkoon. Sisäpuolinen lattia on valetusta betonista, mutta seinäjalusta (tai miksi sitä pitäisi kutsua), mihin lattialistat kiinnitetään, on betoniharkkoa.

Siksi minun on kysyttävä, toimivatko aiemmin suositellut kiinnitysmenetelmät edelleen. Laajenemisankkurin voi kohdistaa betoniharkon reikään, mutta ehkä vaarana on, että ankkuri hajottaa harkon kun sitä kiristää?

Laajeneville nauloille voisi ehkä naputtaa sopivan, ehkä 5-6 cm halkaisijaltaan olevan reiän betoniharkkoon, ja sitten valaa laajenevat naulat sisään ja lopuksi naputella ne alas, kun betoni on kuivunut/kovettunut?

Tai mitä tehdä?

Terveisin

Eihän se ollut kovin hauskaa! Voisit porata suurempia reikiä, ehkä 20 mm, jotka valat uudelleen ja sitten poraat ja kiristät expanderbulteilla. Voi myös olla mahdollista valaa kiinni kierteiset sauvat, joissa on mutteri, mutta muista, että niiden tulisi olla galvanoituja silloin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.